Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ciężko odpala,praca na 2 cylindrach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, opiszę całą sytuację jaka mnie spotkała ostatnio. Jadąc trasą z prędkością ok. 160 km/h nagle temperatura silnika poszła maksymalnie do góry, instynktownie zatrzymałem pojazd, zajrzałem pod maskę i ujrzałem brak płynu chłodzącego. Płyn uzupełniony na zimnym silniku, po kilku minutach wskazówka od temperatury zaczęła się dziwnie zachowywać, poszła maksymalnie do góry na gęsto kreskowane pole i momentalnie spadła do połowy podziałki i tak już została. Skoro temperatura wydawała się okej to samochód odstawiłem pod dom. Dziś rano po 2 dniach bezczynnego stania samochód nie chciał odpalić. Po setnej próbnie odpalenia udało się, samochód pracuje tak jakby działały tylko 2 cylindry, dymi strasznie i nie ma mocy, zachowuje się jak typowy traktor. Moje pytanie brzmi: co może być przyczyną (cewka, kable, świece?) i czy można dokonać naprawy w domowych warunkach. Proszę o pilną pomoc, gdyż mamy poniedziałek i autko potrzebne do pracy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak się dzieje, jak silnik w miarę dostanie temperatury i odkręcę korek od zbiorniczka to bulgocze strasznie, jakby węże chciały zwymiotować ten płyn. Nie całe 1,5 tyś kilometrów temu robiona była uszczelka pod głowicą razem z jej planowaniem itp. Auto wtedy miało awarie, zerwania paska rozrządu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko uszczelka pod głowicą wydmuchało ją w kanał wodny pewnie dlatego że komuś nie chciało się założyć nowych śrub, żeby porządnie zespolić głowice z blokiem... Pewnie wszyscy zapytają dlaczego ponieważ śruba się rozciągnęła przez kilkanaście ostatnich lat jej grzania i schładzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na fakturze zakupu części mam zakupione śruby, zapewne tylko widnieją na fv.. Orientujecie się jaki jest koszt wymiany samej uszczelki? Czy przy wymianie znów trzeba przechodzić przez planowanie i popadania w koszty?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostateczna diagnoza: przegrzana uszczelka pod głowicą. Wymiana uszczelek: głowicy cylindrów + nowe śruby, kolektora ssącego i pokrywy zaworów. Koszt łącznie 550 zł.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!