Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup kompresora


Krzychu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Planuję zakupić jakiś stosunkowo niewielki kompresor na potrzeby lakierowania ( nie całego auta :) ), korzystania ze szlifierki pneumatycznej, klucza do kół, przedmuchiwania itp.

Budżet na kompresor to maksymalnie 1000zł, nie wiem czy macie jakieś doświadczenia z takimi sprzętami, jeżeli tak to proszę o opinie. Kompresor ma być mobilny, dlatego zakładam, że zbiornik powinien mieć max 50l. W celu skompensowania małego zbiornika kompresor koniecznie dwutłokowy (układ V2). Znalazłem takie oferty w necie, jeżeli macie jakieś doświadczenia z tymi markami to proszę o opinie:

 

1. Stanley V2 - http://allegro.pl/stanley-kompresor-dwutlokowy-50l-v2-zestaw-klucz-i5422673495.html

W Castoramie jest za 998zł, made in P.R.C. :)

 

2. Josval V2 - http://allegro.pl/kompresor-sprezarka-50l-v2-tloki-josval-spain-ue-i5412833083.html

Produkowane podobno w Hiszpanii, 999zł

 

3. Tagred V2 http://allegro.pl/kompresor-olejowy-sprezarka-50l-2-tloki-v2-24-gw-i5330788722.html

Nie wiem gdzie produkowane, ale zakładam Chiny, z dostawą 770zł

 

Będę wdzięczny za sugestie.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście posiadam w zakładzie kompresor płytkowy-olejowy 50l i sprawuje się świetnie. Kosztowałcos około 500 pln i w zupełności daje radę nawet podczas malowania powierzchni płaskich takich jak blaty czy schody. Używam go naprawdę intensywnie. Rozważ też takowy, jest tańszy, cichszy, lżejszy, praktyczniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojego doświadczenia z kompresorami powiem, że trzeba sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór bezpieczeństwa i jego wydalność. Jest na rynku dużo kompresorów z zaworami bezpieczeństwa na 8Barów, ale według mnie lepszym rozwiązaniem jest zawór bezpieczeństwa na 10Barów i jak najwiekszej wydajności. I może się okazać, że kompresor z zaworem bez. 8Barów będzie za słaby jak będzie na raz używane kilka urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu, mam o takich parametrach tylko nazwa "Mercury" TUTAJ

W moim przypadku, kompresora używam do malowania pistoletem z dyszą 1,4 lub 1,7 mm i spokojnie nadąża z pompowaniem. jeszcze nigdy nie malowałem 8 barami bo cały lakier był;by w powietrzu jako mgiełka a nie na elemencie. Myślę, że do prywatnych potrzeb bez problemu wystarczy.

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za sugestie. Tomik oglądałem takiego Stanleya w Brico i inne podobne kompresory. Ostatecznie zdecydowałem się na Chińczyka Makteka SKY50V - http://allegro.pl/kompresor-sprezarka-sky-50l-v2-tloki-gratis-zestaw-i4913735856.html , widziałem wideotest i dość szybko nabija zbiornik, nawet podczas malowania (zależy jaki pistolet, dysze), spokojnie sobie radzi z kluczem i przedmuchiwaniem. Jak się spisze dam znać, jutro pewnie będzie wysłany.

 

PS

Ciśnienie robocze to akurat 8 Bar, ale powinno wystarczyć.

 

Dodano: 01 lip 2015 - 14:29

Kompresor przyjechał bez większych problemów. Gratisowy zestaw do pompowania kół ma problem z utrzymaniem stabilnego połączenia po założeniu na wetyl i syczy, muszę jakiś oring dołożyć, żeby szczelność uzyskać. Jeśli chodzi o sam kompresor Maktek SKY50V to faktycznie stosunkowo szybko nabija zbiornik, dwa tłoki robią swoje. Teraz muszę dokupić klucz do kół i długi ... przewód.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy w tym zestawie do pompowania kół manometr pokazuje właściwe ciśnienia.

Kolega też dostał coś takiego gratis do kompresora i rozjazd z wzorcowanym manometrem był 0,5 bara.

Taka ciekawostka, najdokładniejsze okazały się manometry na stacjach Orlenu, te w automatycznych kompresorach.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem już wcześniej, różnica 0,2 bar. Ogólnie ten gratisowy zestaw jest taki sobie...

Wrzucam filmik pokazujący jak szybko nabijany jest zbiornik, różne są oferty na allegro z różnymi czasami, także tutaj jest to przeze mnie potwierdzone. Na allegro były podobne kompresory, ale z czasem nabijania całej butli ~1:50 , jak się faktycznie sporo przedmuchuje to już jest różnica.

 

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!