Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wysprzęgleniem 1-go i 2-go biegu w Fluence


SilkySmoothStg

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Niedawno zakupiłem Renault Fluence z polskiego salonu, silnik 1,5 dCi 90KM FAP, skrzynia 5-biegów manual.

Wszystko ładnie śmiga i bez zarzutu, tylko pojawił mi się nietypowy problem. Mianowicie:

- po przejechaniu dłuższego dystansu po autostradzie, gdy po zjechaniu na normalną drogę chcę przeskoczyć z 1-go na drugi bieg, to on jakby się blokuje. Muszę odpuścić sprzęgło i na powrót docisnąć, żeby pozwolił mi wejść na drugi bieg. dzieje się to w 90&% przypadków właśnie po dłuższej jeździe po autostradzie. Przy jeździe miejskiej bardzo rzadko. Musze tak ze 2 lub 3 razy zrobić i potem chodzi już normalnie i się nie blokuje

- problem jest tylko z przełożeniem z pierwszego na drugi bieg. Iidzie to albo dosyć topornie, albo w ogóle wajcha biegów przyblokuje się na jedynce. Z pozostałymi biegami nie ma żadnych problemów i wchodzą jak w masełko

- czy ktoś z Was miał taki problem i czym może być on spowodowany??

Dzięki z góry za pomoc,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

No niestety nie udało się .....

Troszkę mnie już zaczyna to wkurzać. ale nie mam pomysłu, co to by mogło być.

Podejrzewałem coś w docisku sprzęgła, ale nie znam sie na tyle.

Będę musiał przy okazji najbliższej wymiany oleju nadmienić o tym mechanikowi i zobaczymy co zawyrokuje.

Tym niemniej obawa o portfel jest :)

 

pozdrowienia,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

A jak z poziomem oleju? Może synchronizator powiedział już dość lub coś ze sprzęgłem. Kiedyś w Seacie miałem podobnie - winna była prowadnica łożyska oporowego, która pękła i łożysko do docisku dochodziło bokiem.

Ewentualnie możesz spróbować wysprzęglać na dwa razy czyli dwukrotne wciskanie sprzęgła i wtedy zmiana biegu -- jeśli pomoże prawdopodobnie synchronizator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zybi,

 

dzięki za podpowiedź. Dwukrotne wciskanie sprzęgła pomaga, bo za drugim razem można wysprzęglić z pierwszego biegu leciutko jak po maśle....

zatem obawiam się, ze to chyba będzie ten synchronizator....

teściu miał podobnie w skodzie fabii 1,9tdi ale tam wystarczyła wymiana bodajże jakiejś łapy czy czegoś podobnego od prowadnicy...

no nic - pomodlę się o jak najtańsze rozwiązanie i oby mechanik potwierdził taka diagnozę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!