Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima - nie załącza się sprężarka ani wentylator


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problemem jest niesprawna klima.

Przy wciśnięciu przycisku AC:

dioda na panelu się zapala

wentylator chłodnicy nie włącza się

sprężarka się nie włącza

klima jest nabita i szczelna.

silnik nie podnosi obrotów.

 

 

Wtyczka od czujnika ciśnienia jest 4-pinowa.

Najpierw sprawdzić czy na którymś z pinów jest napięcie? czy zmostkować C-D lub A-B ?

Po zmostkowaniu na uruchomionej w ten sposób klimie zadziała wentylator lub sprężarka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprężarka i wentylator chłodnicy podłączone na krótko uruchamiają się.

we wtyczce do czujnika ciśnienia jest tylko +12v na pinie A, reszta prawie nic,

Zastanawia mnie pomarańczowo-fioletowy przewód idący z przełącznika klimatyzacji do wtyczki od czujnika ciśnienia, wchodzi do wtyczki w pozycję C ale nie ma na nim napięcia.

Nie wychodzi ono z panelu, może brakuje informacji o włączonym wentylatorze nagrzewnicy?

Z tego co wyczytałem na pozycji C we wtyczce powinno być +12V a tam nic nie ma.

 

Wobec tego czego szukać dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz taki element wkręcony w obudowę wentylatora przy chłodnicy, to sprawdź, czy nie jest spalony, ewentualnie czy wtyczka kontaktuje. Sprawdź czy rezystor ma przejscie(pod spiralą. Mi klima się też nie załącza ale dlatego, że mam ten element przepalony-przynajmniej tak wyczytałem ale nigdzie nie wyczytałem, jaką wartość powienien mieć-jeśli to rezystor, albo na jaki prąd powinien być, jeśli to bezpiecznik (jeśli możesz to napisz jakie masz tam wartości Ohm).

post-79090-0-53854100-1436278883_thumb.jpg

Edytowane przez trilux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz skojarzyłem co to jest. Odpowieda za regulacje 1 i 2 biegu wentylatora. Wentylator u mnie nie załącza się na 1 biegu i z tego co pamiętam nawet poprzez zworę na przekaźnikach i tak mam tylko 2 bieg i to na obu przekaźnikach. Spróbuje to wymontować i dam znać jutro co z tym rezystorem.

 

Jak w chłodnicy jest zbyt wysoka temperatura to wentylator powinien pracować po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ?

Edytowane przez zonker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mnie wentylator chodzi na 2 biegu gdy wyciągnę kluczyk, a silnik zagrzany.

Spirala-rezystor z bezpiecznikiem termicznym (element nr 321), wisi na zasilaniu wentylatora chłodnicy i zasila go na 1.biegu poprzez przekaźnik G. 2.bieg leci bezpośrednio z przekaźnika C.

Schemat wentylatora Scenic K7M_F3R (1998).pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymiana rezystora na chłodnicy pomogła- wentylator już załącza się i reaguje na przycisk klimy.

Nadal nie załącza się sprężarka.

Chyba wymienię czujnik ciśnienia.

Wie ktoś może jakie powinny być wartości napięcia na sprawnym czujniku ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwarłem czujnik i sprężarka się załączyła lecz przy zaworze rozprężnym węże tylko lekko się schłodziły a w kabinie brak jest jakiejś różnicy. Czynnik jest nabity.

Nie wiem właśnie co dalej? wymienić osuszacz ?

 

Dodano: 26 lip 2015 - 13:18

Wymieniony został czujnik ciśnienia i nabita została ponownie klima bo gdzieś przy okazji jest wyciek.

Klima chłodzi już po kilku sekundach i została ewentualnie likwidacja wycieku. Do czynnika dodano kontrast, więc po paru dniach wyjdzie pod lampą UV gdzie jest problem.

Do układu klimatyzacji wchodzi 730g czynnika (wersja z silnikiem 2.0 16v).

 

Podsumowując: do uruchomienia klimy najpierw trzeba mieć sprawny nawiew dmuchawy w kabinie samochodu i musi on być włączony, następnie po wciśnięciu przycisku AC powinien się uruchomić wentylator chłodnicy na małej prędkości a po kilku sekundach (poprzez sygnał z czujnika ciśnienia) powinna odpalić się sprężarka i węże stają się w moment zimne. Najlepiej wymienić również filtr kabinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!