Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Panowie ktoś był z tym w serwisie? U mnie wydarzyło się to już kilka razy. Auto nowe, Fluence. Na początku zdarzyło się to 2 razy na bardzo ostrych łukach zjazdowych w górach. Gdy nie miałem wciśniętego sprzęgła pojawiał się komunikat ESC wyłączone, auto nie gasło. Jednak gdy sprzęgło jest wciśnięty po pojawieniu się tego komunikatu auto gasło. Ostatnio zdarzyło mi się to przy zwykłym dojeździe do ronda. Ktoś już coś wie na temat przyczyn?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja póki co na razie miałem dwa razy ten problem i w obu przypadkach auto zgasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Wydaje mi się, że to był moment, w którym auto przełączyło się na LPG ale mogę być w błędzie. Póki co nic z tym nie robiłem, czekam dalej i obserwuję. Może kolega @jacekzim da znać czy odstawił auto do serwisu i jaka diagnoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem przed momentem z serwisem. Pracownik kategorycznie stwierdził iż auto nie może gasnąć, a ESC zapali się jeśli silnik wykryje zbyt drastyczny spadek obrotów. Mi osobiście wydaje się że jest to związane z regulacją gazu, podobnie uważa człowiek z serwisu. Zawsze kiedy auto gasło na max chodziła klima, było gorąco jak diabli i tak sobie myślę, że w momencie gdy startowała klima to ja wciskałem sprzęgło i ze względu na zbyt ubogie dawkowanie gazu auto gasło przy pełnym obciążeniu (a jak wiadomo te silniki na LPG mają tendencje do falowania obrotów przy startującej klimie). W przyszłym tyg pojadę do serwisu to dam znać. Jeśli ktoś pojedzie wcześniej niech napisze co ustalono.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest z tą klimatyzacją, ponieważ mi jak zgasł dwa razy to również było bardzo gorąco - auto stało kilka godzin na słońcu i chwilę po ruszeniu był ten błąd. Pisałem o tym wcześniej:

 

Żeby było śmiesznie to styl jazdy (spieszyłem się bardzo) i warunki atmosferyczne (gorąco i klima na full) były niemal idealne jak poprzednim razem. Auto zgasło dosłownie 15 metrów szybciej niż ostatnio i było to ~450 m od miejsca ruszenia. Wcześniej od 8 rano samochód stał na parkingu.

 

Czekam na dalsze info co ustalił serwis. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając ten aspekt to jestem bardzo zadowolony. Ostatnio po powrocie z wakacji policzyłem 3150km za 630zł i to LPG tankowane np w Słowenii po 0,65E/l.Jest super:)Benzyny też bierze mało, po wyjeździe z salonu zalełem do pełna a po przejechaniu 2700km dolałem. Weszło 8l:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też pokazuje mi się ten błąd, z tą różnicą że u mnie nie ma LPG. Byłem już z tym w serwisie i stwierdzili, że błędów żadnych nie ma, po tej wizycie jakieś 2 miesiące był spokój, ale to mógł być zbieg okolicznośći. Zazwyczaj zdarzało się przy włączonej klimatyzacji i przy dojeżdżaniu np. do krzyżówki, więc postanowiłem to sprawdzić i udało mi się to wywołać i nagrać kilka razy nawet:

Zwalniałem na 6 lub 5 biegu i gdy obroty były ok. 1200rpm wciskałem sprzęgło i w mniej więcej 1 na 3 przypadki pojawiał się błąd jak na filmie i silnik gasł. Na wyłączonej klimatyzacji nie udało mi się tego błędu wywołąć ani razu, więc jakiś związek raczej jest. Kilka dni później znów spróbowałem wyowłać ten błąd i tym razem nic, chociaż próbowałem dokładnie tak samo, włączona klimatyzacja, nawet podobna temperatura na zewnątrz, więc w dalszym ciągu niewiele wiem... Jedyne co zaobserwowałem:

- zazwyczaj zdarza się na ciepłym silniku (raz zdarzyło mi się na zimnym)

- zawsze klimatyzacja była włączona

- na zewnątrz ciepło, ale niekoniecznie upał (klima nie musi pracować na najwyższych obrotach)

- zazwyczaj przy redukcj biegu (raz zdarzyło się przy zmianie na wyższy)

Ale to wciąż za mało na zdiagnozowanie przyczyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zajrzeć do przepustnicy i ją wyczyścić. Sam miałem parę razy problem z autem, bo po ruszeniu z miejsca, przejechaniu np. 5 km i zmianie biegów, nie zależnie czy ciepły czy zimny, potrafił silnik zgasnąć. Przyczyna zabrudzona przepustnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę też czyścili w serwisie i pojeździłem 2 miesiące zanim pojawił się znowu błąd, ale ciężko to zdiagnozować bo teraz się nie pojawia a nic nie było robione w międzyczasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Byłem na serwisie 2 tygodnie temu. Nie konsultowano się z Francją i jak mi przekazano ustawiali potencjometr pedału z przepustnicą i zmiana parametrów.

Przez te 2 tygodnie autko 2 razy zgasło :angry: i co zauważyłem wolniej schodzi z obrotów przez co zwiększyło się spalanie na kompie o ok 1 litra. Jestem jeszcze w fazie testów z klimą i bez i potwierdzenie z tankowań o większym spalaniu i dalej zgłaszam się do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam to samo - gaśnie. Ale jak do tej pory dwa razy. Wczoraj po odpaleniu na zimno i przejechaniu 300m zgasł (27st. C na zewnątrz) powolny dojazd do skrzyżowania droga osiedlowa, a dziś rano po odpaleniu i przejechaniu 1400m - prawdopodobnie przy przełączeniu na LPG z załączeniem komunikatu ESC wyłączony (11st. C na zewnątrz) dojazd do drogi szybkiego ruchu na łuku, redukcja i spadek obrotów - prędkość ok 30km/h. Auto kupione jako nowe w maju, przebieg 10500km. Umówiłem się do serwisu na jutro. Zobaczymy co zrobią. Jak na razie byli bardzo zdziwieni że coś takiego się dzieje. Climatronic działa cały czas. Zalane Pb98, gaz tankowany na Arge (to taka krakowska sieć) - nie pierwszy raz, - może mieć to związek z paliwem? Jak się rozgrzeje to jedzie normalnie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli widzę, że sprawa robi się poważna. Ciekawe ile jeszcze jest osób z tym problemem, które nie korzystają z for internetowych aby podzielić się swoim problemem. Ja ostatnio jak byłem w serwisie Renault to z ciekawości przedstawiłem im ten problem to również zrobili wielkie oczy. Co do jakości paliwa to chyba nie ma to związku, ponieważ zawsze tankuję na BP i Orlen więc sądzę, że mają dobre paliwo. Gdyby gaz był złej jakości to już byś o tym wiedział bo auto mogłoby np. słabo ciągnąć i/lub poszarpywać. Pozdrawiam.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach... i jeszcze jedna sprawa, kilka dni temu zaraz po odpaleniu i przed tym całym cyrkiem z gaśnięciem, auto chodziło jakiś czas na wolnych obrotach zanim ruszyłem. Początkowo ponad 1000obr./min - ssanie - w miarę grzania się obroty zaczęły spadać - jak zwykle w dół a po około 1-2 minuty obroty zaczęły delikatnie bujać. Miałem taki przypadek w starym 12 letnim Seacie Leonie w zeszłym roku 1.6 16V, ale ten samochód miał prawo z racji wieku.

 

Dodano: 17 wrz 2015 - 07:51

No to jestem po serwisie. Na początek były wielkie oczy że to niemożliwe, potem opowiedziałem o forum na którym tu piszemy oraz pokazałem film z serwisu YouTube - serwis po tej prezentacji stwierdził że to jednak nie jestem przypadkiem odosobnionym... nawet jeden z panów w biurze serwisu wspomniał o konsultacjach z Francją. Auto trafiło do mechaników, elektryków, i elektromechaników. Podpięto pod komputer, przebadano - nic nie wykryto - zero błędów. Następnie wyczyszczono przepustnicę, przeprowadzono jej ponowną adaptację i na koniec zostałem zapewniony że się nie powtórzy. Czyli w drogę...

Edytowane przez 9rze9orz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!