Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trudności z odpalaniem. Falują obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Nic nie rób, pojeździj tak kilka dni, ale staraj się nie wyłączać silnika dopóki się dobrze nie nagrzeje.

Jeżeli nic się nie zmieni spróbuj, jeszcze raz przyuczyć silniczek krokowy.

Odepnij akumulator na kilka minut, podłącz ponownie, włącz zapłon, ale nie uruchamiaj silnika, na ok 15-20 sek. Powtórz tą operację 2-3 razy i dopiero po tym odpal silnik. Rób też przerwy pomiędzy załączeniem zapłonu na ok 15-20 sek.

Rób to na zimnym silniku. Potem odpal i poczekać aż obroty zaczną spadać, powinny zacząć spadać jak silnik osiągnie 1/3 - 1/2 nominalnej temp. pracy, nie naciskaj w tym czasie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn w trakcie jazdy może troszkę się trzęsie ale nie jest to wyczuwalne. (no w korku delikatnie, ale nie jest to uciążliwe)

Dziwne ale rano obroty były jak marzenie (750obrotów, nic mniej), wieczorem jak wracałem już nieco gorzej.

Obstawiam że przy włączonej klimie w lecie by przygasał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest z boku taka śróbka. Dziś całą drogę samochód zachowywał się świetnie. Nie wiem ale rano jeździ jak marzenie, wieczorem już obroty lekko skaczą (jak hamuję to spadają tak do 600 obrotów, odbija i podkaskuje do 700 (nie zawsze)) Przy włączonej klimie jest trochę gorzej.

 

Dziś jak stałem na światłach coś mi dymiło na biało spod maski jak lekko przygazowałem, nic nie było czuć. Za jakiś 1km się zatrzymałem z gaśnicą w rękach ale nie było śladu :D (możliwe że coś z instalacją LPG) był to lekki dym, a na dworze minusowa temperatura więc za bardzo się tym nie przejmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj ja u siebie co prawda nie mam elektrycznej przepustnicy, ale u znajomego w megi z taką właśnie przepustnica to pomogło miał podobny problem jak dojeżdżał do świateł albo czasami przygazował i puścił sprzęgło to megi gasła, pomógł właśnie ten zabieg aby podkręcić delikatnie obroty i problem zniknął teraz mam obroty między 900-850 i nic nie gaśnie :) to samo robiłem u siebie w v8 przy zwykłej przepustnicy i u mnie też problem zniknął więc możesz spróbować albo dla pewności zapytać kogoś kto na co dzień ma taką przepustnice :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwe że problem jest przez to że nie wymieniłem tego szerszego origa na przepustnicy?

W sklepie renault wycenili sobie 80zł. W sklepie z oringami zapłaciłem od strony kolektora (ten cieńszy) 2zł więc różnica jest spora, ale nie mieli tego grubszego więc zostawiłem go (wyglądał na cały, chodź guma może już była lekko twarda) i poskładałem całość.

Czy w przypadku nieszczelności Obroty powinny być chyba wyższe prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku nieszczelności Obroty powinny być chyba wyższe prawda?

Teoretycznie nie mam to znaczenia, bo nieszczelność jest przed przepustnicą. Przy sprawnej przepustnicy i szczelnym, całym, kolektorze ssącym, zdjęcie filtra powietrza, razem z rurami dolotu powietrza do filtra nie spowoduje wahania obrotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech no cóż, przepustnica wyczyszczona, więcej sam raczej nie zdziałam. Pozostaje kiedyś oddać do mechanika bo obroty dalej spadają do 550 i odskakują do jakiś 650. Głównie jak dojeżdżam z górki do ronda, hamuję. Silnik na szczęście nie gaśnie, ale przedtem też to się zdarzało raz na 2, 3 tygodnie. No jazda z klimą odpada.

 

Edit.

Samochód jeździ od mechanika do mechanika, na komputerze podobno nic nie pokazuje...

Mam takiego pecha że akurat jak jestem umówiony na naprawę samochód jeździ idealnie, trzyma obroty.

 

Gaśnie z raz na tydzień, dwa tygodnie. Nie wiem już co robić.

Edytowane przez KrzyGeek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!