Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trudności z odpalaniem. Falują obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Nic nie rób, pojeździj tak kilka dni, ale staraj się nie wyłączać silnika dopóki się dobrze nie nagrzeje.

Jeżeli nic się nie zmieni spróbuj, jeszcze raz przyuczyć silniczek krokowy.

Odepnij akumulator na kilka minut, podłącz ponownie, włącz zapłon, ale nie uruchamiaj silnika, na ok 15-20 sek. Powtórz tą operację 2-3 razy i dopiero po tym odpal silnik. Rób też przerwy pomiędzy załączeniem zapłonu na ok 15-20 sek.

Rób to na zimnym silniku. Potem odpal i poczekać aż obroty zaczną spadać, powinny zacząć spadać jak silnik osiągnie 1/3 - 1/2 nominalnej temp. pracy, nie naciskaj w tym czasie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn w trakcie jazdy może troszkę się trzęsie ale nie jest to wyczuwalne. (no w korku delikatnie, ale nie jest to uciążliwe)

Dziwne ale rano obroty były jak marzenie (750obrotów, nic mniej), wieczorem jak wracałem już nieco gorzej.

Obstawiam że przy włączonej klimie w lecie by przygasał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest z boku taka śróbka. Dziś całą drogę samochód zachowywał się świetnie. Nie wiem ale rano jeździ jak marzenie, wieczorem już obroty lekko skaczą (jak hamuję to spadają tak do 600 obrotów, odbija i podkaskuje do 700 (nie zawsze)) Przy włączonej klimie jest trochę gorzej.

 

Dziś jak stałem na światłach coś mi dymiło na biało spod maski jak lekko przygazowałem, nic nie było czuć. Za jakiś 1km się zatrzymałem z gaśnicą w rękach ale nie było śladu :D (możliwe że coś z instalacją LPG) był to lekki dym, a na dworze minusowa temperatura więc za bardzo się tym nie przejmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj ja u siebie co prawda nie mam elektrycznej przepustnicy, ale u znajomego w megi z taką właśnie przepustnica to pomogło miał podobny problem jak dojeżdżał do świateł albo czasami przygazował i puścił sprzęgło to megi gasła, pomógł właśnie ten zabieg aby podkręcić delikatnie obroty i problem zniknął teraz mam obroty między 900-850 i nic nie gaśnie :) to samo robiłem u siebie w v8 przy zwykłej przepustnicy i u mnie też problem zniknął więc możesz spróbować albo dla pewności zapytać kogoś kto na co dzień ma taką przepustnice :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwe że problem jest przez to że nie wymieniłem tego szerszego origa na przepustnicy?

W sklepie renault wycenili sobie 80zł. W sklepie z oringami zapłaciłem od strony kolektora (ten cieńszy) 2zł więc różnica jest spora, ale nie mieli tego grubszego więc zostawiłem go (wyglądał na cały, chodź guma może już była lekko twarda) i poskładałem całość.

Czy w przypadku nieszczelności Obroty powinny być chyba wyższe prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku nieszczelności Obroty powinny być chyba wyższe prawda?

Teoretycznie nie mam to znaczenia, bo nieszczelność jest przed przepustnicą. Przy sprawnej przepustnicy i szczelnym, całym, kolektorze ssącym, zdjęcie filtra powietrza, razem z rurami dolotu powietrza do filtra nie spowoduje wahania obrotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech no cóż, przepustnica wyczyszczona, więcej sam raczej nie zdziałam. Pozostaje kiedyś oddać do mechanika bo obroty dalej spadają do 550 i odskakują do jakiś 650. Głównie jak dojeżdżam z górki do ronda, hamuję. Silnik na szczęście nie gaśnie, ale przedtem też to się zdarzało raz na 2, 3 tygodnie. No jazda z klimą odpada.

 

Edit.

Samochód jeździ od mechanika do mechanika, na komputerze podobno nic nie pokazuje...

Mam takiego pecha że akurat jak jestem umówiony na naprawę samochód jeździ idealnie, trzyma obroty.

 

Gaśnie z raz na tydzień, dwa tygodnie. Nie wiem już co robić.

Edytowane przez KrzyGeek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!