Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trudności z odpalaniem. Falują obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, od pewnego czasu mam problem ze swoim samochodem. Renault megane 1ph2 1.6 16V + LPG (sekwencja)

 

Co zauważyłem:

- Ciężko odpala (Nie tylko na zimnym, czasem nagrany też nie chce odpalić. Po kilku próbach się udaje.

- Na zimnym silniku jak już odpali to strasznie falują obroty

- Na zimnym silniku po dodaniu gazu obroty strasznie spadają, potafi zgasnąć (Po minucie czy dwóch przechodzi)

- Na ciepłym silniku przy gwałtownym dodaniu gazu lekko spadają obroty i wzrastają (nie zawsze tak jest, tylko czasem - Możliwe że wina LPG)

- Po nagrzaniu na luzie trzyma bardzo niskie obroty (Ok 550/600 obrotów) Przy dodaniu gazu również potrafi zgasnąć (Możliwe że wina LPG).

- Podczas jazdy silnik chodzi prawidłowo, nie hałasuje, obroty nie skaczą, płynnie przyśpiesza.

 

Tyle z rzeczy co zauważyłem, co może być przyczyną? Często się zdarza że winowajcą jest jedna rzecz a potrafi sprawić sporo kłopotów. Czekam na odpowiedzi.

Dzięki za pomoc :)

Edytowane przez KrzyGeek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie samochód kupiłem 2 miesiące temu. Zaraz po kupnie wymianiłem wszystkie filtry, olej + rozrząd. Problemy zaczęły się dopiero teraz.

Świec nie wymieniałem.

Edytowane przez KrzyGeek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumowy wężyk od sensora

w 16V nie ma żadnego wężyka. MAP jest wsadzony bezpośrednio w kolektor wydechowy, ale rzeczywiście może jego uszczelka już nie spełnia swej funkcji.

Do wykonanie:

1) czyszczenie przepustnicy z silniczkiem krokowym

2) sprawdzenie potencjometru przepustnicy(o ile to nie jest przepustnica elektroniczna)

3) sprawdzenie i czyszczenie czujnika położenia wału.

4) co najmniej czyszczenie świec(ze sprawdzeniem szczeliny)a najlepiej wymienić, czyszczenie cewek i gniazd cewek.

5) ...

6) ...

7) podpięcie pod CLIP-a, możliwe że coś pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy MAPie warto też sprawdzić gumowy wężyk od sensora czy nie jest dziurawy, też od tego auto głupieje...

Tu MASP-sensor siedzi bezpośrednio w przewodzie dolotowym, na gumowej, okrągłej uszczelce, która moze być pęknięta lub nieszczelna.

Sam MAP-sensor też może być niesprawny - ale to już pokaże tylko pomiar parametrów livedata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuż po zgaszeniu auta następnym razem odłącz przewód podciśnienia od reduktora (łączy kolektor ssący z reduktorem), rano przed odpaleniem podłącz ponownie, jeżeli odpali bez problemu- masz winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie, po 2 miesiącach walki znalazłem winowajcę. To "Czujnik położenia wału". Problemy z odpalaniem zniknęły (wymienione 2 tygodnie temu, codziennie odpalany kilka razy)

Pozostały 2 problemy

- Na zimnym silniku po dodaniu gazu obroty strasznie spadają, potrafi zgasnąć, jeśli ruszam od razu to podczas jazdy trochę szarpie.(Po minucie czy dwóch przechodzi)

- Po nagrzaniu przy wciśnięciu sprzęgła trzyma bardzo niskie obroty (Ok 550/600 obrotów czasem nawet i 500) również potrafi zgasnąć (głównie jak hamuję, dojeżdżam do ronda).

 

Dodam że identyczny problem jest na benzynie jak i na gazie. Zauważyłem że nawet na luzie lekko obroty spadają (i nie rosną) jak włączę nawiew czy nawet skręcę kierownicą na postoju.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie u mnie jest przepustnica elektroniczna, nie ma silniczka krokowego. Nie wiem, to można jakoś wyczyścić? Potem nie wymaga interwencji komputera?

Co do wypadających zapłonów. Raczej pali na wszystkie cylindry, ale faktycznie jak wystygnie będę musiał sprawdzić i się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz elektroniczną, to nawet szybciej pójdzie.

Wyciągnij całą na zewnątrz, porządnie wyczyść środek i gniazdko oraz wtyczkę złącza elektrycznego.

Można też spróbować zrobić kalibrację przepustnicy, pomaga to w niektórych przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem oring na przepustnicy (był naderwany, pewnie przez poprzedniego właściciela.

Obroty:

Wszystko wyłączone (oprócz świateł i radia) obroty min 750

Włączone ogrzewanie na max obroty min 700/650

Włączona klima na max obroty min 650 (minimalnie 600)

 

Po włączeniu klimy gdy samochód jest na luzie obroty spadają do jakiś 550 obrotów i po chwili rosną, potem przy dojeździe do ronda lub krzyżówki wahają się tak na 650/600

Czy to prawidłowe obroty? Silnik nie gaśnie.

 

edit.

Niestety za szybko się cieszyłem. Nadal nagrzaniu przy wciśnięciu sprzęgła trzyma niskie obroty, no tym razem ok 600 obrotów... Zaraz po wyczyszczeniu było idealnie, bez ogrzewania i klimy cały czas min 750, niżej nie spadało. Teraz zaczyna coraz niżej lecieć. W sumie obecnie czuję się tak samo jak przed wyczyszczeniem...

post-82109-0-94211500-1446565959_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto podejrzeć na komputerze, czy prawidłowo odczytywany jest zakres pracy potencjometru pedału gazu.

Nie zaszkodzi podmiana przepustnicy, żeby się upewnić co do stanu obecnej.

Sprawdź jeszcze, czy czujnik ciśnienia powietrza jest szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!