Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd 1.5 dCi ustawienie na znakach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Aktualnie auto jeździ i to dość dobrze Megane II ph II, silnik 1.5 dCi jednak znaki na kole od wałka i pompy nie są ustawione odpowiednio( znak na pompie cofnięty o dwa zęby, wałek rozrządu zblokowany blokadą czyli ok. Czy to standard w ph II ? Takie ustawienie ma coś na celu? Czy jednak pasek przy wymianie ustawiać na znaki? chociaż teraz auto chodzi bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. W starych układach była pompa rozdzielaczowa i jej ustawienie miało decydujący wpływ na początek wtrysku, zwłaszcza w fazie rozruchu. Pompy common rail mają za zadanie tylko wytworzyć wysokie ciśnienie które jest skumulowane w specjalnej rampie. O początku wtrysku decyduje komputer zasilając cewkę odpowiedniego wtryskiwacza. Wydawać by się mogło, że ustawienie pompy nie ma żadnego wpływu ale z jakiegoś powodu producent robi znak na kole napędowym pompy i zaleca odpowiednie ustawienie. Trzeba by kiedyś przy okazji wymiany rozrządu poeksperymentować z tym ustawieniem, tak dla zabawy. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem pasek i ustawiłem tak jak było na pompie, czyli znak 2 zęby przesunięty. Działa dobrze, więc chyba nie ma znaczenia ustawienie na pompie w nowszych silnikach phII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Fezz, dziękuję za ten wpis gdyż miałem ten sam problem w nissan pulsar 1.5 dci 110km k9k 636 wersja z start/stop. Znak na kole pasowym pompy był przesunięty o 2 zęby w prawo względem znaku na pasku (pomiedzy znakiem na kole wałka rozrzadu a znakiem na kole pompy było 21 dołków zamiast 19). Najpierw ustawiłem zgodnie ze znakami na pasku i musiałem to rozbierać ponownie. Silnik nie chodził dobrze, stukał i kopcił. Po przestawieniu paska na pompie jak było wcześniej wszystko wróciło do normy. Chris02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2015 o 21:09, aniewa napisał(a):

Wydawać by się mogło, że ustawienie pompy nie ma żadnego wpływu ale z jakiegoś powodu producent robi znak na kole napędowym pompy i zaleca odpowiednie ustawienie

Trochę po latach ale tak informacyjnie - pompa wtryskowa ma dwie głowice sprężające i moment wytwarzania wysokiego ciśnienia w pompie jest zgrany z momentem wtrysku na wtryskiwaczach w celu uniknięcia pulsacji ciśnienia w listwie. Wg renault ma to powodować, że silnik będzie pracował równiej i ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!