Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czym może grozić założenie złoegopaska paska


olenderk

Rekomendowane odpowiedzi

Też miałem kiedyś taką przygodę ze strzępiącym się paskiem. Zaczęło mi ścinać rowek od strony rozrządu - przyczyną okazała obluzowana plastikowa obudowa zasłaniająca pasek rozrządu. Szybka wymiana i problem już nie powrócił <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek w silnikach K4M7 (1,6 16V) można stosować dwa paski 5-cio lub 6-ciorowkowe. oznaczenie odpowiednio; 5Pk1750 6KP1750
żeby ktoś się nie pomylił i nie wymieniał paska w sklepie, to oznaczenie podane przez kol. P_r_z_e_m_o jest dla samochodów z klimatyzacja, a bez klimatyzacji: 5PK1113 lub 6PK1113
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_R_Z_E_M_O! Bardzo Ci dziękuję za informacje no i czas poświęcony na ich opisanie. Mimo, że od wielu lat uczestniczę w życiu kilku klubów, za każdym razem jest to dla mnie niesamowite, że komuś chce się poświęcić wolny czas i tak dokładnie tłumaczyć / opisywać problem, często niezbyt precyzyjnie postawiony!! <piwko>

W opisywanym przeze mnie problemie dziwi mnie i zastanawia jedno. Poprzedni pasek zrobił kilkanaście tysięcy kilometrów i nic się nie strzępiło. Po wymianie na nowy, wraz z napinaczem paska w przeciągu 3-4 tysięcy kilometrów pojawia się taki problem, który skończył się najprawdopodobniej przestawieniem rozrządu! Nie mam co prawda jeszcze informacji z serwisu, ale chciałbym zebrać argumenty, jeśli winę za całe to zamieszanie ponosi serwis. Zakładam, że skoro zadecydowali o wymianie paska i napinacza to z pewnością powinni skontrolować stan całego układu. Innymi słowy jak w tej reklamie "kto za to płaci?" :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto za to płaci?"

Masz wątpliwości :-?

Co do paska to może był wadliwy, albo źle założony? Trudno to ocenić nie widząc. Możesz spróbować walczyć z serwisem tym bardziej, że jak piszesz oni zmieniali Ci poprzedni pasek. Możliwe, że coś się podziało od wymiany. Mnie na przykład spadł kabelek od czujnika par paliwa i w efekcie trochę się obdarł, wiec musiałem wymienić. Dlatego rozeznałem temat. Podejrzewał jeszcze rolkę napinacza lub koło pasowe alternatora ale tym zajmę się dopiero po świętach. Mój poprzedni pasek "wytrzymał" ok 30kkm i gdyby nie ten kabelek to dalej bym na nim jeździł.

 

zdunman, masz oczywiście rację. Zresztą silniki stosowane w meganach w zależności od typu oraz wyposażenia mają paski różnej długości, różnie są prowadzone oraz inaczej napinane. To trzeba każdorazowo sprawdzić. Należy też zwrócić uwagę na ilość klinów, standardowo jest 5PKxxxx, i jeżeli pozwalają na to kółka (6 rowków) nic nie stoi na przeszkodzie, żeby założyć pasek 6PKxxxx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dopiszę się do tematu,właśnie strzelił mi pasek klinowy kupiłem już nowy jutro wymiana tylko dręczy mnie jedno gość powiedział że silnik powinien odpalić bez paska a mój kręci ale nie odpala?.Jest jakiś czujnik czy coś co nie pozwala odpalić silnika albo aku może za słaby jednak kawałek jechałem z palącą się kontrolką ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma nie świecić kontrolka ładowania? Przecież nie ma paska to nie ma ładowania. Alternator nie pracuje, to jak ma ładować akumulator i dostarczać go do innych urządzeń?

Jak silnik zapala i pracuje to znaczy, że wszystko OK. Podładuj sobie akumulator, bo jak parę razy odpalisz to akumulator nie będzie miał siły pokręcić rozrusznikiem i nie będzie prądu, żeby silnik pracował.

Gorzej jak silnik odpala szarpie straszliwie i zaraz gaśnie(bez gazu), a z gazem chodzi bardzo nierówno i strasznie nim szarpie, wręcz całym silnikiem rzuca. Wtedy może to świadczyć o przestawieniu rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktoś skan strony z książki montaż i demontaż paska klinowego (gdzieś mi wcieło pdf'a WKL meganeI phII) a tam był opis do silnika 2.0 16V F4R 740.Jak można to poproszę o skan.Na stronie DrNO nie można już ściągnąć. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, jeszcze jedno pytanie kupiłem nowe rolki wielkość ta sama średnica i grubość się zgadza tylko że jak odkręcałem starą rolkę to śruba wyszła i rolka wygląda jak pare postów wyżej natomiast nowe są ze śrubą jakby na stałe z tyłu rolki jest jeszcze pierścień metalowy,gość w sklepie zapierał się że ta będzie pasować.Ten pierścień ma zostać czy trzeba go ściągnąć ze sruby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem właśnie są ok takie same,ale jest jeszcze jeden dylemat link który podałeś do tematu paska klinowego tam na rysunkach jest sześć(6) kół które napędza pasek a u mnie w silniku jest siedem(7) więc pasek chyba powinien iść inaczej dlatego prosiłem o skan z pdf'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest dla silnika K4M7xx. W Twoim może być inaczej.

Podaj mi na jakie masz dokładnie auto; model i rok produkcji. Wieczorem poszukam i wrzucę. W pracy nie mam takich danych.

 

PS

Już mam, Ty po prostu w tym silniku masz napędzaną pompę wodną paskiem akcesorii. Dlatego masz dodatkowe kółko.

Patrz załącznik

 

PS

cały skan WKŁ sam naprawiam WydII masz na serwerze ftp PIKUR-a

pasek_F4R.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!