Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Moc auta..problem z określeniem usterki !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wymieniłem rozrząd i KZFR.. już nie trzeszczy przy odpalaniu... ale nie odczuwam poprawy.. jak przyspieszało tak przyśpiesza :/ sprawdziłem znów elektrozawór... okazało się że naciągnąłem sprężynę za mocno i elektromagnes nie był w stanie przesunąć sworznia w środku...rozebrałem go jeszcze raz.. poprawiłem sprężynkę wyczyściłem... elegancko domyka za każdym razem elektrozawór... już myślałem że nareszcie coś się udało zrobić z tą felerna "mocą".. lecz niestety nic to nie dało :/ wychodzi na to że jak elektromagnes nie działał (wtedy gdy sprężynka była za mocno rozciągnięta)a teraz jak działa.. to jest bez żadnej różnicy... wiec dedukuje że to nie jest problem elektrozaworu...ani KZFR wymienione tydzień temu na oryginalne... i co teraz? kasa poszła a efektu zero! :(

I kolejne nowości... Podłączyłem żarówkę pod kable elektrozaworu i co ciekawe... Żarówka zaczęła świecić od 1100 obr/min przez cały zakres obrotów... Więc elektrozawór się załącza od tych 1100obr i KZFR pracuje przez cały czas! Wiec moje pytanie jest takie dla czego komp kazuje pracować koło zmiennych faz od 1100obr aż do odcięcia gazu... A nie jak to powinno być od 1500 do 3000obr/min? Drugie dla czego nie ma różnicy w mocy z podłączonym jak i rozpiętym elektrozaworem? :( Czytając różne posty dochodzę do wniosku że wytam kupę kasy a efektu nie zobaczę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wtedy odczuwalna była by różnica miedzy odłączonym elektrozaworem a podpiętym... bo sygnał wysyła...a co za tym idzie elektrozawór zamyka sworzeń.. co powoduje że olej idzie na KZFR i wprawia go w ruch... wiec teoretycznie działa.. wiec przyśpieszenie jest.... a jednam jak odłączę elektrozawór to nie mam żadnej różnicy..to mnie gubi :/ bo z tego co piszesz to zepsuty przekaźnik mógłby tłumaczyć nieprawidłowy zakres pracy... (od 1100obr/min do odcięcia )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie mogę znaleźć... znalazłem info że by go szukać idąc od gniazda bezpieczników z pola PPM1 z pin1... ale które to będzie?... w którym miejscu go mniej więcej znajdę.. czy też jak go wymienić :/ jakiś kolega miał się za to brać.... ale nie było kontynuacji jego postów :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już mniej więcej wiem gdzie mam szukać.... rozebrałem BSM odnalazłem PPM1 pin pierwszy... ale jakoś nie mogę dojść po ścieżce do tego przekaźnika... porobiłem fotki może ktoś będzie w stanie dojść do tego.... bo już jestem pewien na 100 % że nie działa tak jak powinien.

post-63969-0-39367400-1437860438_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z tym modułem. Pin 1 tego złącza jest ciągle pod napięciem po włączeniu zapłonu i zasila nie tylko KZFR. Zasila praktycznie cały układ wtrysku począwszy od wtryskiwaczy po komputer wtrysku.

Natomiast sterowanie elektrozaworem przestawiacza faz rozrządu odbywa się poprzez komputer wtrysku. To komputer wtrysku poprzez pin L3 w brązowym złączu podaje masę na pin numer 2 tego elektrozaworu i zamyka obwód. Pin numer 1 elektrozaworu jest ciągle pod napięciem bo jest zasilany z tego właśnie złącza PPM1 pin 1 o którym pisałeś powyżej.

 

A nie jak to powinno być od 1500 do 3000obr/min?

Powinno być od 1500 do 4500 obr/min.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanko...jakie macie napięcie na złączu elektromagnesu? Bo u mnie jest 11v i zastanawia się czy to nie za mało? Spr pod aku ma ponad 12v.. i już nie wiem czy fizycznie elektromagnes podpięty pod swoje złącze przesuwa się i co mam w tej sprawie zrobić? od razu po zapłonie ma 11.04v niezależnie od obrotów silnika, przez cały zakres pracy. najlepiej było by mieć drugi elektrozawór, bo jeżeli steruje go masą to badanie miernikiem niewiele tu daje lecz światło zapalało się od 1100obr/min aż do odcięcia zapłonu, więc jest tu problem a wtryski też może są może źle sterowane, bo jak pali na PB (mam LPG) to czuć w spalinach wyraźny zapach benzyny, tak jakby nie spalał dobrze a piszecie że KZFR i wtryski są na tym samym napięciu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!