Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wiciszanie radia z zestawu głośnomówiącego B


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za schemacik, działa pięknie. Na wyświetlaczu radia w czasie rozmowy pojawia się napis SPEECH i oczywiście wycisza radio.

Przy okazji dla osób myślących o zakupie XCarLinka, a bawiących się trochę elektroniką do przeglądnięcia stronka http://tlcdcemu.sourceforge.net/ z której właśnie pochodzi dokładna rozpiska złącza radia Renault.

--

Pozdrawiam

Robert Błaszczak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, co prawda korespondujemy z corbie na priv, ale napiszę tutaj, bo może komuś innemu się przyda.

Montowałem zestaw głośnomówiący Bluetooth Nokia CK-7W. Centralkę od zestawu umieściłem w wolnej przestrzeni za kieszonką pod radiem. Zasilanie zestawu podłączyłem pod zasilanie radia samochodowego (czarny - pin 8 [A], żółty - pin 3 [A], niebieski - pin 7 [A], czerwony - pin 4 [A] - patrz wyżej rysunek z wyprowadzeniami radia). Przycisk BT wyprowadziłem tuż obok kieszeni pod radiem. Nie było potrzeby wycinania jakiejkolwiek dziury na kabel gdyż jest on płaski i spokojnie mieści się w szczelinie między kokpitem a schowkiem. Przewody od mikrofonu i głośnika wyprowadziłem przez szczelinę w kierunku pedału gazu. Dalej kabel mikrofonu poprowadziłem pod kolumną kierownicy i dalej pod uszczelką drzwi. Mikrofon przymocowałem do plastiku uchwytu osłony przeciwsłonecznej (oczywiście montaż mikrofonu należy wykonać w odwrotnej kolejności zaczynając od przyklejenia mikrofonu). Głośnik umieściłem w otworze pod środkowym kanałem (między dźwignią zmiany biegów a kokpitem). Przewód do głośnika schowałem pod plastikową osłoną przy tapicerce podłogowej. Cały montaż zestawu odbył się całkowicie bezinwazyjnie. Mikrofon i przycisk BT został przyklejony na rzepy samoprzylepne z zestawu.

Ponieważ głośnik zamontowany jest dosyć nietypowo (a nie chciałem robić żadnych dziur żeby go gdzieś przykręcić) więc dźwięk jest trochę przytłumiony. No ale w końcu telefon jest do rozmowy, a nie słuchania muzyki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja jak uporam się z swoim zestawem CK-300 to wstawię zdjęcia. Najbardziej brakuje mi w tuner list wejścia AUX bo ck-300 ma bluetooth audio. Zastanawiam się czy podpiąć się pod głośniki czy jednak wstawić głośnik noki. Po wcześniejszych doświadczeniach z ck-300 obawiam się że mikrofon będzie ściągał dźwięk z głośników auta i osoba dzwoniąca będzie miała pogłos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie kupiłem zestaw motoroli T605 (wymieniłem punkty na ten zestaw), chciałem umieścić mikrofon jak większość przy osłonie słonecznej, chciałem jednak puścić przewód pod osłoną słupka bocznego. moje pytanie jest takie: czy ktoś wie jak ja ściągnąć żeby niczego nie połamać. czy może wystarczy puścić kabel pod uszczelka jak to zrobił jeden z kolegów. Wyciszenie wiem ze trzeba połączyć z pinem 3 we wtyczce A, zasilanie sobie podepnę pod radio, centralkę schowam za wtyczką serwisowa (jest sporo miejsca) a głośnik dam tam gdzie klapka od wtyczki serwisowej lub coś pokombinuje. pisaliście coś o podłączeniu zestawu pod AUX, u mnie w radiu mam AUX on/off wiec chyba mam coś takiego, muszę wyciągnąć radio i zobaczyć jakie są z tylu wtyczki. jak będę montować zestaw zrobię fotki i wrzucę.

 

[ Dodano: 2009-12-03, 15:52 ]

mam radio Cabasse Auditorium (tronic) i nie wiem gdzie podłączyć zasilanie zestawu i wyciszenie, jeśli ma ktoś rozpiskę proszę o podesłanie (aux też potrzebuję), w załączniku tył radia

p.s. jak podłącze zrobię ładny post ze zdjęciami :-)

 

[ Dodano: 2009-12-04, 15:21 ]

czy ktoś może dać mi rozpiskę tych pinów ?

 

[ Dodano: 2009-12-05, 18:27 ]

Dobra, działa :-) podłączyłem w bagażniku pod wskazane przewody, zastanawia mnie gdzie idzie kabel wyciszenia radia (speech - różowy kabel) bo jest podpięty w tunerze. Może ma ktoś schemat tych kabli i końcówek?.

post-10675-1259540420_thumb.jpg

post-1-1259540420_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

więc dla potomnych i ja zostawię ślad ;-).

 

U siebie jak wcześniej mówiłem zamontowałem CK-300. Główną centralkę schowałem za wolną przestrzenią pod radiem. Mikrofon trafił na lewy słupek, a przycisk natomiast koło ręcznego.

 

Zestaw jest wyposażony w kostkę iso, więc podłączenia elektryczne nie stanowią żadnego problemu.

 

Kostka iso sama wycisza dzwięk, oraz podczas rozmowy przełącza go na dwa przednie głośniki.

post-19938-1262876320_thumb.jpg

post-1-1262876320_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lineumaciel, jak działa zestaw z głosnikami radiowymi? Sam o taki myślałem ale miałem takie wątpliwości jak ty..

Zastanawiam się czy podpiąć się pod głośniki czy jednak wstawić głośnik noki
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelp2008 - działa dobrze, aż sam byłem zaskoczony. Nikt nie słyszy pogłosu a i mnie słychać wyraźnie więc zostawiłem to na głośnikach. Tak przynajmniej jest na zestawie CK-300, ciężko mi powiedzieć jak to będzie na innym zestawie. Zawsze spróbować możesz najwyżej przestawisz to na głośnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!