Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was,

Wczoraj na przeglądzie wakacyjnym wyszło, że na przednich amorkach mam około 51% sprawności i około 33-36mm skoku. Z tyłu wyszło 60% i 44mm skoku. Ogólnie kwalifikują się do wymiany. Moje pytanie to jakie amorki polecacie, co przy okazji trzeba/można wymienić i z doświadczenia jak oceniacie ile ta przyjemność powinna kosztować.

Drugie pytanie do osób z Łodzi czy mają do polecenia sprawdzony warsztat od zawieszenia z naszego miasta?

Druga sprawa to siła wspomagania - przy jeździe mam wrażenie, że aby wykonać skręt kieronicą trzeba trochę więcej siły włożyć ale jak już się przesunie z punktu zero to kręcenie idzie lekko. Dodatkowo ma dziwną tendencję, że jedzie na wprost i kierownica trzyma się równo ale wystarczy przejechać przez nierówności i zaczyna mieć tendencję (kierownica) do ściągania w lewo.

Filmik poniżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz wymieniałem u siebie na amory bilstein'a b4 cena 600zł komplet. Są to gazówki więc troszkę twardsze natomiast dołożyłem jeszcze pro-kit od eibach'a 30/30mm. Mimo to jeździ się całkiem komfortowo, ale samochód sprawia wrażenie, jakby lepiej się kleił do asfaltu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki, czy ktoś może coś jeszcze w temacie? Jaki koszt u mechanika, co trzeba/wypadałoby jeszcze wymienić przy okazji?

A czy jakiś pomysł odnośnie ściągania kierownicy jak na filmiku?

 

Dodano: 19 sie 2015 - 10:40

Szkoda, że cisza w moim temacie.

Znalazłem na kilku stronach (łącznie z tą reklamowaną ucando) amorki KYB za około 200zł za sztukę na przód i 200zł na tył. Warto chyba przy okazji wymienić łożysko/poduszkę amortyzatora, bo jest to chyba słaba strona naszych Sceniców. Koszt około 30-50zł sztuka.

Pytanie ile powinna wynieść robocizna zakładając, że nie mam warunków aby samemu dokonać wymiany?

Druga sprawa to wspomaganie i/lub maglownica - czy jest jakaś regulacja siły, bo wydaje mi się, że powinno bardziej wspomagać skręcanie tzn. żeby trzeba było mnie siły w kręcenie?

Aha i na to moje skręcanie samoistne kół - próbowałem robić to zerowanie kąta ale kończyło się tym, że po kilku centymetrach kręcenia kierownicą na wyłączonym silniku pojawiał się komunikat u usterce układu wspomagania, która znikała po włączeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nosze się z zamiarem wymiany amorków tylko pytanie me jest jakie szły na pierwszy montaz olejowe czy olejowo-gazowe , najlepiej by kotos podał konkretne numery tych amortyzatorów.

Edytowane przez buli1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Scenic II bym się nie zastanawiał i brał Monroe.

To były amortyzatory które szły na pierwszy montaż.

Nie szukajcie numerów OE tylko bierzcie amortyzatory after market z poniższego zestawienia.

OE i AM są porównywalne jakościowo więc po co przepłac

thumb_hosting_zdjec_1440136704__scenic_ii_amortyzatory_monroe.jpg

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KYB też nie są złe, ale to zawsze zamiennik. Renault było zadowolone z Monroe dla Scenic II dlatego Scenic III też stoi na Monroe.

Jeżeli chodzi o łożysko amortyzatora to nie wiem kto był dostawcą OE. Tutaj pewnie lepsze jakościowo będzie SNR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zadowolone, tylko widocznie najlepszą cenę zaproponowali.

Do Laguny dla odmiany na pierwszy montaż idzie KYB (Kayaba).

Jeśli chodzi o łożyska, to na pierwszy montaż szły SNR.

Niestety wszystkie te łożyska wytrzymują bardzo podobne przebiegi.

Ja do swojego wziąłem SNR, bo cenowo wychodziło najlepiej z tych markowych.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema nie polecam niczego co produkują francózi jeśli już musicie jeździć tymi skarbonkami to wkładajcie części japońskie niemiecki nigdy francuskie takie jest moje zdanie ci co zaprojektowali te auta powinni kupić metr gumy i strzelić se z niej w łeb ich rozwiązania są najgorsze dziękuje i polecam sie na przyszłość. a i wiecie mośe jak wyjąć serwo z megan2 2007rok??

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie (i panie) znalazłem takie oferty na amorki:

Amorki przód + odb L+P firmy KYB (podobno od autoryzowanego dystrybutora) za 385zł

http://allegro.pl/amortyzatory-renault-scenic-ii-kayaba-odb-przod-x2-i5726099774.html

Poduszka i łożysko 1szt. SNR 98zł x 2 = 196zł

http://allegro.pl/poduszka-lozysko-amortyzatora-scenic-2-ii-oryg-snr-i5759320011.html

Łącznie 581zł (można kupić tańsze poduszki, które są oferowane jako oryginalne Renault)

 

vs.

 

Pakiet Bergh z amorkami, odb i poduszkami za 450zł.

http://allegro.pl/amort-przod-2szt-scenic-ii-grand-scenic-odb-loz-i5535592817.html

 

Co o tym myślicie?

Czy można przyjąć, że do wszystkich wersji silnika 1,5dci będą te same ww. elementy czy trzeba się pilnować przy kupowaniu?

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Z tych dwóch to lepiej KYB. Tylko pamiętaj, że to zamiennik tak więc będzie twardszy od seryjnych OE.

W opisie jest wymieniona cała litania silników, a jako że musi pasować do wszystkich wersji producenci wybierają z reguły

najtwardszą charakterystykę valvingu.

Jeżeli lubisz bardziej sztywne niż komfortowe zawieszenie to idź w KYB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

A co myślicie o tych Bergah?

I jak już będą rozbierać zawieszenie to oprócz amorków, poduszek i osłon co warto wymienić? Dodam, że końcówki i hamulce były robione w styczniu, a i będzie wymiana płynu hamulcowego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżymy troszkę temat, jako że zebrałem się wrzeszczcie na wymianę zawieszenia to zastanawiam się co kupować...

1.Sprężyny - raczej KYB (KYBRC5882 - 120zł/szt i KYBRH2711 - 106zł/szt) choć korci mnie aby troszkę obniżyć tak z -20, ale nie mogę takiego obniżenia znaleźć od ręki i pewnie trzeba dzwonić i pytać czy zrobią takowe... tak to od ręki -35mm a to już za dużo jak dla mnie...

2.Amorki i tutaj chyba mam największą zagwozdkę co wybrać... cena, firma...

-Sachs (313446 - 205zł/szt i 310058 - 177zł/szt)

-KYB (KYB334831 - 175zł/szt i KYB344804 - 175zł/szt)

-Monroe (MONE4749 - 144zł/szt i MONE1332 - 158zł/szt)

3.Poduszka z łożyskiem... hmmm Febi - 94zł a może SNR - 125zł, pewnie taniej bym znalazł...

4.zapomniałem o silentblock - metalowo/gumowe tuleje tylnej belki... Febi, Hutchinson, Sidem; chyba wybiorę Hutchinson - HU562804 za komplet 66zł...

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!