Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Myszkowanie samochodu po drodze POMOCY!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Trzy miesiące temu w grandscenicu II 2.0 dci 150km wymieniłem tylne tuleje przedniego wahacza, sworznie, drążki kierownicze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, gumy pod drążkiem stabilizacyjnym, gumy w tylnej belce, opony nówki dębica presto oraz poduszkę silnika tą przy rozrządzie i wszystkie tarcze i klocki. Wszystkie części najwyższa półka- bardzo drogie. Moje zdumienie to ściąganie auta w lewo. Dość mocno. Puszczam gaz auto wraca na wprost lub w prawo. Myślę sobie może zbieżność kół. Była robiona po naprawie ale może coś źle więc jeszcze raz. Zbieżność ok. Więc pomyślałem amory. Wymieniłem wszystkie a z przodu dodatkowo łożyska Mc'personów i poduszki amorów. Wsiadam to samo. Więc może łożyska kół?? Prawe lekki szum. Bardzo lekki. Ale wymieniłem. To samo. Bez różnicy. Po kilkudziesięciu kilometrów prawe łożysko amora przód przeskakuje. Wymiana nowego na nowe.Bez skutku. No to jeszcze przednie tuleje wahacza. Zmiana i nic. No to trawersy sanek. Niby bez większego luzu ale wymieniłem. Bez zmian. Samochód jadąc prosto po chwili sam jedzie w lewo i trzeba kontrować. Nigdy nie tłuczony. Zero jakichkolwiek luzów. Mam jednak wrażenie że na dziurach i tak coś lekko drga z lewej strony z przodu. KIEROWNICA NA WPROST podczas jazdy. Kiedy auto ucieka w lewo kiera nie skręca. Już mam dość. Nawet zerowy kąt położenia kiery ustawiany dwa razy niezależnie i nic. Ciśnienie w oponach idealnie równe. Może jednak opony. Są bardzo miękkie ale nie siedzą za bardzo choć bujają na wietrze całe auto. Kiedy wieje jest gorzej. Bezwietrzna aura lepiej ale i tak odczuwalna ucieczka w lewo. Zamian opon stronami nic nie dała. Czy jest ktoś może z podobnym przypadkiem lub ma pomysł na te objawy?? Mam już dosyć szukania no i wydatków. Do tego kończą mi się pomysły. A może znacie jakiś warsztat specjalizujący się w zawieszeniach?? Mieszkam pod Bydgoszczą. Z góry dziękuję czekam na podpowiedzi i serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność robiona tylko przodu czy komplet (chodzi mi o pełną diagnostykę kątów, ułożeń pochyleń etc przodu i tyłu - samo sprawdzenie), może koło tył z lekka krzywi tor jazdy.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność całkowita. Wszystko w normie. Choć normą może być wszystko. Ale sprzęt porządny 3d. Jedynie co mnie martwi to 8mm różnicy równoległości osi. Tylna belka prosta. I ewentualna jej regulacja jest minimalna. Przed naprawą nic nie ściągało. Idealnie prościutko jechał.

Przy ruszaniu na wprost lekko drży coś w lewym kole. Czasem przy ruszaniu w prawo. Może poduszka pod skrzynią albo kończy się przegub. Ale czy to może wpływać na prowadzenie auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj przyczyny w lewym wahaczu. Jak dla mnie, koło podczas przyspieszania idzie dość mocno w tył. przy zwalnianiu przesuwa się w przód.

Miałem daaaaawno temu taką historię w Skodzie - w tylnym mocowaniu wahacza był luz na kilka mm. Możliwe, że przy naprawie zastosowano wadliwą tuleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz zwykłą miarką jaki masz rozstaw osi z prawej i lewej strony (np. między felgami).

Kuzyn miał coś podobnego i okazało się, że był lekko skrzywiony czop na belce.

Co ciekawe na geometrii to nie wychodziło, ale między prawą i lewą stroną różnica w rozstawie osi wynosiła ok. 5mm.

Słuszna jest też uwaga jak wyżej, kolega pokazywał mi nową tuleję wahacz, która nie była centryczna.

Co prawda firmy krzak, ale różnie z tym bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szukaj przyczyny w lewym wahaczu. Jak dla mnie, koło podczas przyspieszania idzie dość mocno w tył. przy zwalnianiu przesuwa się w przód.

No mi to się wydaje, że raczej odwrotnie.

Edytowane przez DyzMegII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
W dniu 22.07.2015 o 17:44, lesny66 napisał(a):

Możliwe. Ale tuleje zamieniałem miejscami czyli prawą zamieniłem na lewą i odwrotnie. I nic. Dalej to samo.

Czy udało się wtedy uporać z problemem? Mam obecnie tak samo, wymieniłem też chyba wszystko i ciągle ściąga raz w lewo, innym razem w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś wszystkie amortyzatory i łożyska kolumn mcpersona, a co ze sprężynami? Może coś z tą lewą jest nie tak i auta lekko siada na lewym przodzie? Zaparkuj gdzieś na prostym i z dalsza choćby na oko oceń czy jest prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!