Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem Megane 1,4 16V LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moją meganką w gazie.

Gdy tylko silnik się mocno rozgrzeje to gdy zgaszę auto i po kilku minutach przychodzę do auta i próbuję odpalić to rozrusznik kręci a obrotomierz wskazuje 200 obrotów i tak po kilku sekundach kręcenia odpala i pracuje normalnie.

Nie ma tego problemu gdy go odpalam chwile po zgaszeniu a także jak dłużej stoi np. po nocy i potem stoi w pełnym słońcu ( to wtedy normalnie odpala )

To się dzieje tylko przy odpalaniu na benzynie bo próbowałem go odpalić w tych warunkach na gazie i tego problemu z rozruchem nie było

Czy może to być pompa paliwa nie trzymajaca cisnienia ?

Edytowane przez locke22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się dzieje tylko przy odpalaniu na benzynie bo próbowałem go odpalić w tych warunkach na gazie i tego problemu z rozruchem nie było

Czy może to być pompa paliwa nie trzymajaca cisnienia ?

Raczej nieszczelna instalacja gazowa (nie piszesz jaka instalacja), więc ogólnie - albo reduktor puszcza gaz do dolotu, albo wtryskiwacze gazowe (jeżeli są) są nieszczelne i gazują dolot. Odpalając silnik na benzynie próbujesz go uruchomić na dwóch paliwach - na gazie który się dostał do dolotu w wyniku nieszczelności i na benzynie, a to jest widać niestrawne dla silnika (za bogata mieszanka). Silnik odpala dopiero wtedy jak sobie przewentyluje dolot (gaz wypluje do wydechu) i dostanie tylko samą benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że jak odpalam i gaszę go na benzynie to wtedy to samo się dzieję

Instalacja gazowa była regulowana tydzień temu i problem nie zniknął

Instalacja BRC sekwencyjna

Edytowane przez locke22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że jak odpalam i gaszę go na benzynie to wtedy to samo się dzieję

Żeby definitywnie wykluczyć to co wcześniej napisałem, na pracującym silniku na gazie, zakręć gaz na butli. po przełączeniu się silnika na benzynę pojeździj parę dni tylko na benzynie. Jeżeli nie będzie problemów z odpalaniem, to będzie potwierdzeniem, że może występować nieszczelność o której pisałem. Może być również taka możliwość, że przy źle ustawionej instalacji gazowej, może dochodzić do tak dużego tzw. rozjechania map (a właściwie wg mnie korekt), że silnik (sterownik benzynowy) przy odpalaniu na benzynie musi się na nowo uczyć. W tym wypadku problem powinien stopniowo zanikać w miarę "uczenia się" sterownika - to jest takie moje przypuszczenie, bo osobiście nie miałem tego typu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz maila to Ci poślę dwa filmiki

Jeden z ciężkim rozruchem po postoju a drugi z normalnym odpaleniem raz za razem ( tylko benzyna )

U mnie w tym gazie idzie przełączyć na guziku z trybu pracy na gazie w tryb pracy na benzynę i tak go wyłączyć

Też idzie pracować na benzynie i wyłączać na benzynie, ale tylko odpalająć na beznzynie

Idzie też odpalić na benzynie i jeździć na benzynie i go gasić na benzynie bez udziału gazu i w tym momencie objaw też występował

Ten ciężki rozruch tylko nie występuje przy rozruchu silnika bezpośrednio na gazie ( tryb awaryjny ) A występuje zaraz przy odpaleniu silnika na gorącym silniku na benzynie po kilku - minutowym postoju

Edytowane przez locke22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmiku jest normalny rozruch i opis

Na tym filmiku jest problem z odpalenie (ale zawsze odpala) i także jest opis

 

Jak ktoś miał taki problem lub domyśla się co to może być to proszę o odpowiedź

Czy to może być pompa paliwa nie trzymająca ciśnienia ?

 

Dodano: 06 sie 2015 - 23:15

Dzisiaj rozpocząłem testowanie nabijania układu paliwa poprzez kilkakrotne włączanie i wyłączanie zapłonu przed rozruchem silnika

Mechanik powiedział mi że ten ciężki rozruch pokazany na filmie jest spowodowany nietrzymaniem ciśnienia w układzie przez pompę paliwa

Kazał mi że jakby auto nie odpaliło to żebym kilkakrotnie włączył tylko sam zapłon aby pompa paliwa nabiła układ i wtedy próbować odpalić

No i dzisiejsze testowanie ( trzy do pięciu prób włączenia i wyłaczenia zapłonu ) narazie pomogło.

 

Czy ktoś na forum ma wiedzę może przez ile sekund pompa paliwa nabija układ w czasie zapłonu ( bez rozruchu silnika ) ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś na forum ma wiedzę może przez ile sekund pompa paliwa nabija układ w czasie zapłonu ( bez rozruchu silnika ) ?

Nie mam wiedzy, ale sądzę że powinno wystarczyć kilka sekund. Chyba, że pompa programowo po właczeniu zapłonu załącza się tylko na 2-3 sek przy braku uruchamienia silnika, wtedy może być uzasadnienie dla kilkukrotnego włączania i wyłączania zapłonu. Coś podobnego miałem w poldku przy instalacji gazowej I gen. Tam po właczeniu zapłonu gaz był puszczany przez 5 sek i jeżeli w tym czasie nie został uruchomiony silnik gaz był odcinany. Z tej opcji kilkukrotnego załaczania i wyłaczania zapłonu przez odpaleniem silnika, korzystałem przy duzych mrozach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wyjeździłem cały gaz i mam pustą butlę i jeżdżę na benzynie i dalej to samo się dzieję

Jak rozgrzeje mocno silnik to po kilkuminutowym postoju trzeba długo kręcić aby odpalił ( w zależności od stopnia rozgrzania )

Jak auto postoi dłużej i ostygnie to odpala normalnie ( przykład w dzień jest problem a jak postoi całą noc to odpala normalnie )

Oczywiście w zimę to zjawisko nie występuje jak temperatury spadają w okolice zera, problem dopiero pojawia się na wiosnę i trwa do późnej jesieni

 

Miał ktoś kiedyś podobny problem ?

 

 

A może takie coś się dzieję u mnie ?

"W przypadku silników z zapłonem samoczynnym brak możliwości uruchomienia silnika rozgrzanego może się wiązać z nadmiernym rozgrzaniem się paliwa, np w wyniku zastosowania dodatkowych podgrzewaczy w dodatnich temperaturach otoczenia. Parujące paliwo tworzy bańki gazowe w aparaturze wtryskowej. Zjawisko jest więc podobne, jak w przypadku zapowietrzenia układu wtryskowego, ale mija samoistnie po ochłodzeniu silnika."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście chętnie pomożemy - i własnie moją wskazówkę, że błądzisz, potraktuj jako pomoc.

Tak, jesteś laikiem, ale to nie oznacza, że nie możesz się nauczyć wielu pożytecznych rzeczy :)

 

Jednak skoro nie odróżniasz na razie silnika o zapłonie samoczynnym, od silnika o zapłonie iskrowym, to może lepiej udaj się jednak do mechanika z tą awarią ?

A naukę zaczynaj od czegoś łatwiejszego ?

 

Piszę to bez urazy i bez ironii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są głupie uwagi.

Jesteś "zielony", a usterka może być zarówno drobna, jak i poważna.

Moim zdaniem nie uda się jej zdiagnozować na odległość, szczególnie przy Twoim zaawansowaniu "wiedzy samochodowej"

 

Ale rób jak uważasz.

Moje zdanie znasz.

Nie każdy mechanik to oszust.

Są naprawdę dobrzy fachowcy a wizyta u nich oszczędza czas i pieniądze, bo zabezpiecza przed kolejnymi potencjalnymi awariami.

Ale Ty najwyraźniej jeszcze takiego nie spotkałeś.

 

Więc działaj według własnego uznania. Metoda prób i błędów.

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem że mogę udać się do mechanika

Przyznaję się nawet nie wiem jak działa samochód - ja tylko naciskam start i to wszystko :-)

Byłem u jednego mechanika co zajmuje się Renault i powiedział że pompa paliwa nie trzyma paliwa

I drążę temat dlatego że może ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek i może mi pomóc

Ja na razie jeżdżę z tym bo to dłuższe kręcenie mi za bardzo nie przeszkadza a zima zawsze kiedyś przyjdzie i objaw ustąpi :-) ?

 

Jeszcze jedna prośba może ktoś miał podobny przypadek że na rozgrzanym silniku miał ciężki (długi czyli 3 do 6 sekund ) rozruch po kilkuminutowym postoju

Jak na tym rozgrzanym silniku go gaszę i odpalam non stop to rozruch jest normalny

Ja auto ostygnie przez całą noc to rozruch jest normalny

 

Pozdro dla pomocnych forumowiczów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!