Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne objawy braku mocy


ferguko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Od dawna już tu jestem na forum jednak jeszcze nie zabierałem głosu. Nie jestem laikiem, wiem coś tam o samochodach :) , ale mam delikatny problem, jeszcze nie w niego na 100% nie zagłębiałem, ale problem jest.

 

Pacjent Megane II 1.9 2003 r.

Samochód jeździ normalnie, tzn normalnie odpala, normalnie przyspiesza, ogólnie nie ma problemów z brakiem mocy przy normalnej jeździe. Problem pojawia się gdy wyskakuję gdzieś w trasę i zaczynam jechać szybciej. Tak mniej więcej przy 130 km/h jak ja trochę przeciągnę przy wyprzedzaniu lub po prostu jak przyspieszam powyżej 130 samochód totalnie traci moc. Przestaje działać turbina i nie reaguję na gaz. Nawet na wyświetlaczu spalania chwilowego przy wciśniętym pedale gazu do podłogi pokazuję 4.4 - do 7 litrów. Nawet już na poboczu gdy próbuję wkręcić silnik na obroty to wkręca się ale bardzo słabo i teraz idziemy dalej :) na chodzącym silniku ściągam przewód podciśnienia z zaworka, idący do turbiny i silnik się ożywia, tzn zaczyna się wkręcać ale z racji zdjętego podciśnienia nie działa turbina, dalej podłączam z powrotem przewód podciśnienia do zaworka od turbiny i silnik znowu pracuje normalnie tzn. wkręca się, słychać turbinę wszystko działa jak należy.

 

I teraz ma ktoś pomysł co to może być? bo ja przyznam że nie rozumiem nic z tego dlaczego taki sposób "naprawy" działa.

dlaczego zdjęcia przewodu podciśnienia z turbiny w jakiś dziwny sposób "odblokowuje" silnik?

na komputerze błędów nie ma, mam autocom może dlatego nie ma ale nic nie wyskakuję, jakiś czas temu wymieniłem przepływomierz, błąd przepływki autocom pokazał, kupiłem nową renault, samochód ogólnie kupiłem nie dawno i już za 1 razem gdy wyskoczyłem w trasę i tak trochę nacisnąłem więcej gazu pokazał takie objawy

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połącz w całość wężyki od podciśnienia tak jakbyś chciał ominąć elektrozawór. Wtedy zrób jazdę próbną. Jeżeli mocy nie straci, to może być uszkodzony elektrozawór. Wtyczki elektrycznej nie odłączaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tak też zrobię ale dopiero wieczorem jak trochę chłodniej będzie. Myślałem o tym też tylko bardziej zastanawia mnie czy to nie vacu pompa szwankuję, że przymyka przepustnicę i jednocześnie odcina turbinę, a jak odłączam od zaworka podciśnienie z turbiny to ponownie ma "siłę" podciągnąć przepustnicę żeby się otworzyła silnik ożywa podłączam ponownie turbo i wszystko działa ponownie jak należy. Gdybam ponieważ myślałem, że ktoś może miał już taką przypadłość, wieczorem pokombinuję :)

 

Dodano: 15 sie 2015 - 13:05

Problem rozwiązany, kupiłem clipa i dopiero tam wyszły dziwne wskazania zaworu egr, zawór naprawiony fura śmiga

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!