Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne objawy braku mocy


ferguko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Od dawna już tu jestem na forum jednak jeszcze nie zabierałem głosu. Nie jestem laikiem, wiem coś tam o samochodach :) , ale mam delikatny problem, jeszcze nie w niego na 100% nie zagłębiałem, ale problem jest.

 

Pacjent Megane II 1.9 2003 r.

Samochód jeździ normalnie, tzn normalnie odpala, normalnie przyspiesza, ogólnie nie ma problemów z brakiem mocy przy normalnej jeździe. Problem pojawia się gdy wyskakuję gdzieś w trasę i zaczynam jechać szybciej. Tak mniej więcej przy 130 km/h jak ja trochę przeciągnę przy wyprzedzaniu lub po prostu jak przyspieszam powyżej 130 samochód totalnie traci moc. Przestaje działać turbina i nie reaguję na gaz. Nawet na wyświetlaczu spalania chwilowego przy wciśniętym pedale gazu do podłogi pokazuję 4.4 - do 7 litrów. Nawet już na poboczu gdy próbuję wkręcić silnik na obroty to wkręca się ale bardzo słabo i teraz idziemy dalej :) na chodzącym silniku ściągam przewód podciśnienia z zaworka, idący do turbiny i silnik się ożywia, tzn zaczyna się wkręcać ale z racji zdjętego podciśnienia nie działa turbina, dalej podłączam z powrotem przewód podciśnienia do zaworka od turbiny i silnik znowu pracuje normalnie tzn. wkręca się, słychać turbinę wszystko działa jak należy.

 

I teraz ma ktoś pomysł co to może być? bo ja przyznam że nie rozumiem nic z tego dlaczego taki sposób "naprawy" działa.

dlaczego zdjęcia przewodu podciśnienia z turbiny w jakiś dziwny sposób "odblokowuje" silnik?