Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z nawiewem scenic 16. 8v 97r


Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy post na tym forum, dlatego witam sie z wzystkimi. :mrgreen:

Opisze swój problem .

Przestaje dzialać dmuchawa nie działają żadne biegi, sprawdzałem kontrolką i nie ma prądu na kostce przy włączniku , ani na przekazniku , dostałem sie tez do tych rezystorów ale tam nic nie zauważyłem , przejarzałem kostki połączenia rozebrałem pół przodu i :-( .Ale jak dam na krótko prad z kabelka od świateł pozycyjnych to działa , było już pare razy tak ze jak podotykałem tak, to zaskoczyła i działała , jest jeszcze cos jak nie działa dmuchawa to nie działa też przycisk od nawiewu powietrza wewnątrz/ zewnątrz. Czy jak dam na krótko ten kabelek od św. pozycyjnych to sie nic nie stanie pogoda teraz jest nie za bardzo i bez dmuchawy to katastrofa, a nie mam garażu. Uruchomiłem jeszcze jeden post dotyczący radia zapraszam i z góry dzięki za wszystkie porady.

Pozdrawiam

[Nie piszemy calych postow boldem - Krzychu]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

proponuję poprowadzić zasilanie z zapalniczki auta do kostki w panelu gdzie masz pokrętło prędkości nawiewu bo tam zapewne nie masz również zasilania opisywany objaw świadczy o przepaleniu kabla zasilającego a znalezienie tej usterki wiąże się z rozpruwaniem całego przodu samochodu i wiązek kabli zasilających. zasilanie należy podłączyć do żółtych przewodów w kostce. rżyczę powodzenia na pewno zadziała. A i nie zapomnij po tej operacji zmienić bezpiecznik odpowiedzialny za zapalniczkę z 20A na 30A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kostce mam dwa przewody żółto zielone i dwa pomarańczowe to obojetnie do ktorego żółtego .

 

[ Dodano: 2007-02-11, 18:37 ]

Sprawdziłem bezpieczniki , przekaznik ,mozna powiedziec ze wszystko po kolei od kostki przy panelu poprzez wszystkie złącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do żółtego z żółtego w zapalniczce musisz sprawdzić ale jeżeli nie masz klimy to tylko jeden z tych żółtych w kostce powinien być zasilany sprawdź ....

a taką sytuację miałem w październiku w swoim samochodzie, a kiedyś robiłem klientowi i szukałem po kablach bo tak sobie zażyczył 3 dni ale słono zapłacił....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ja miałem podobny problem i zrobiłem tak jak Robak mówił. Żółty z zapalniczki podpiąłem pod żółty w kostce do nadmuchu (do jednego, bo mam bez klimy). Zadziałało, ale kable sie zaczęły dosyć mocno grzać i tu moje pytanie... trzeba było się podpiąć pod stary kabel, czy po postu go wyciągnąć i na jego miejsce wcisnąć ten od zapalniczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

 

Dołączę ze swoim problemem, tyle że mam Meganke HB (klima, sterownie modułem z dwoma tranzystorami) a nie Scenica.

 

Nawiew u mnie nie działa. Dmuchawa nie rusza nic a nic. Tranzystorki są raczej ok bo moduł mam cały nowy kupiony. Sprawdzałem bezpiecznik (40A) w skrzynce koło akumulatora i bezpiecznik jest ok, tzn. nie przepalony.

 

Kiedy włączam zapłon a na panelu włączony jest 6-ty bieg i sprawdzam napięcie na bezpieczniku to niestety na mierniku reakcji brak (może źle mierzę - dotykam po prostu dwóch metalowych łepków wystających do góry z bezpiecznika). Próbowałem też "wymusić" przepływ prądu przez bezpiecznik poprzez podłączenie do niego na parę chwil plusa z akumulatora. Nic sie nie ruszyło.

 

Nadmienię jeszcze że panel nawiewu jest podświetlany, że coś tam kręci się pod maską kiedy włączam i wyłączam przycisk obiegu wew (ciekawe że działa to też kiedy moduł mocy jest niepodłączony..). Sprawdzałem też (poprawcie proszę jeśli niewłaściwie) czy jest napięcie na żółtych kablach dochodzących do panelu - nie było - a sprawdzałem tak że podłączyłem jeden kabel z miernika do czarnego kabla idącego do zapalniczki, drugi kabel do żółtego (jednego, później drugiego) z kostki w panelu sterowania (oczywiście kostka była wypięta z panelu a kluczyk był przekręcony tak że paliły się kontrolki licznika).

 

Ciekaw jestem czy coś z tego robię niewłaściwie. Jeśli tak to poproszę o korektę, ewentualnie dalsze kroki które mógłbym wykonać w celu zdiagnozowania co jest nie tak (rozkręcanie "połowy przodu" w celu dostania się do silnika dmuchawy to dla mnie ostateczność). I na koniec - chciałbym się dowiedzieć gdzie znajduje się przekaźnik sterowania nawiewem.

 

I to na razie na tyle,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotykam po prostu dwóch metalowych łepków wystających do góry z bezpiecznika)
no źle bo tam jest tylko (+) który przechodzi przez bezpiecznik. Dotknij drugim przewodem miernika do budy auta a powinno wskazać napięcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem metodą lepper_pl'a i wyszło na to, że 12V śmiga sobie po tym bezpieczniku, także do tego punktu jest ok.

 

Prezes, o jakiej płytce dokładnie mówisz? Czy na tej płytce znajduje się przekaźnik o który pytałem? W podszybiu jest sporo różnych kabelków..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciąż nie wiem jak zlokalizować ten przekaźnik nr 11 z poprzedzającego obrazka.

 

W załączniku schemat elektryczny z paroma dodatkami. Wydaje mi się że skoro przez bezpiecznik śmiga prąd to ten przekaźnik jest ostatnim elementem, poza samą dmuchawą, który może powodować problemy. Rysunek niestety mi osobiście słabo pomaga się zorientować w którym miejscu ten przekaźnik może fizycznie występować. Wie ktoś?

post-5324-1206366369_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!