Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

6 błędów w renault megane pomocy!Hej


Marta-Zet

Rekomendowane odpowiedzi

Hej pomóżcie po przejechaniu 150km zgasiłam samochód i tu zaczeła sie gehenna ponieważ juz nie odpalił!!! za 5 razem odpalił ale gubił obroty i gasł nie rowno pracuje a teraz kręci i nie odpala. Dodam ze te 150 km przejechanych to prosto po zakupie auta poniewaz tyle musiałam po niego jechac i nim już wróciłam... I sie zaczeło ... Żaden mechanik mnie nie przyjął ponieważ była niedziela ale scholowałam go mechanika który mogł go podłaczyc pod komputer i wyszło too:

 

1. DF19 - Sygnał czujnika wału rozrządu ( zdarzenie dotyczące zęba walka rozrządu DEF 0010 )

2. DF080 (5 DEF) obwód regulacji faz rozrządu

3. 0340 - obwód czujnika walka rozrządu pomiar faz po za zakresem

4. DF091 - informacja o prędkości samochodu z ABS

5. DF101 łącza kontroli multipleksu

6. 0010 - czujnik położenia walka rozrządu ; problem z natężeniem sygnału

 

Typ silnika K4M

 

1.6 16 V benzyna gaz

 

Czy kupiłam szrota jak to mechanik określił?

 

Z góry dzięki za opinie rade i zainteresowanie!! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co trzeba zrobić, to podpiąć pod auto CLIPa, wtedy dokładnie będziesz wiedział czego dotyczą błędy.

Do sprawdzenia: koło KZFR, czujnik położenia wałka rozrządu i zawór KZFR.

Ja bym zaczął od czujnika wałka, bo wszystkie te błędy mogą być z jego winy.

Błąd multipleksu pojawią się często z innymi błędami.

Błąd od ABSu mógł być chwilowy, bądź pochodzi od czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z tego co sie orientuje to był podpięty pod Clipa i właśnie to wszystko wyszło... oczywiście moge sie mylić

 

2. Ale czy to skreśla całkowicie auto bo "zaprzyjażniony mechanik powiedział ze jeśli teraz jest tyle błedów i to 3 poważne to bedzie co raz gorzej " czyli zaczyna sie powoli sypać??! sama nie wiem co myśleć

 

3. A czy możliwe że ktos kto zakładał wcześniej rozrząd mogł to wszysko spieprzyć?? Bo właściciel aauta mówił ze w styczniu wymieniał i ma gwarancje, i zadnych problemów podobno nie miał

Edytowane przez Marta-Zet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika, bo w tych błędach nie ma nic groźnego.

Na początek do sprawdzenia czujnik, wtedy pewnie większość (jak nie wszystkie) błędów zniknie.

Twój mechanik chyba jeszcze nie widział ile jest błędów przy słabym akumulatorze, jak twierdzi, że to jest dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi. Tyle sie na sluchalchalam... ze najlepiej to sprzedac go bo sie zacznie sypac. Ale tez i czytalam ze jak raz poszlo to kwestia czasu kiedy znowu pojdzie. Jesli go zrobie to i tak nie pewnosc bedzie i stach jechac gdzies dalej tz powyzej 100 km. Po prostu przez to wszystko jestem nie pewna samochodu i boje sie ze finansowo przewyzszy moje mozliwosci. Zreszta z moim szczesciem ... A mechanik mechanikowi nie rowny tyle cwaniakow i "znawcow" ze boje sie ze ktos mi tak goo spieprzy ze dziekuje.

 

Dodano: 15 sie 2015 - 19:27

a o ile sie orientuje tez posiadasz Meganke II z tym samym silnikiem co ja?! Jeśli tak to powiedz mi miales jakies problemy powazniejsze? tz kosztowne i czy generalnie zadowolony jestes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zadowolony, Meganka II została w domu, a teraz jeszcze doszła Meganka III.

Z poważniejszych awarii, to była padnięta pompa paliwa, po prostu w pewnym momencie się skończyła.

Z tego co opisujesz, to poszedł czujnik obrotów, co może się przydarzyć w każdym aucie, a nie tylko w Megance.

Co do KZFR, to jest zasada, że wymienia się je przy wymianie rozrządu, wtedy nie powinno być z nim problemów.

Niedawno w jakiejś gazecie był ranking cen części zamiennych do różnych aut, Meganka II okazała się pod tym względem najtańsza.

Myślę, że to dobra rekomendacja jeśli chodzi o koszty.

Podstawa, to znaleźć w okolicy mechanika, który naprawia Renaulty i jest w tym ogarnięty, bo obecny chyba tylko lubi straszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety z mechanikiem bedzie ciężko bo kazdy uwaza ze sie zna i ze jest fachowcem. A jeszcze widzac mnie to takie koszta sobie licza i mysla ze moga oszukac niestety ale jakos dam rade oby trafic fachowca ktory faktycznie sie zna i ktory bedzie uczciwy.

 

A twoja II byla sprowadzona czy polska ?? bo też sporo slyszalam zeby trafic dobry egzeplarz trzeba szukac z polski i takiej w ktorej nikt nie grzebal. Ja kupilam sprowadzana tz jestem 2 wlascicielem w polsce i sama nie wiem czy dobrze zrobilam?!

 

Czyli ty problemow z KZFR nie miales? bo to dla mnie szok tydzien od zakupu mija a w momencie kiedy to wszystko siadlo nie minelo 5 godzin kiedy podpisalam umowe

 

Oczywiscie liczyłam sie z ewwentualnymi naprawami itp ale nie prosto po zakupie i to doslownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mechaników najlepiej popytać znajomych, najlepiej z naciskiem, żeby to był ktoś kto jeździ francuzem.

Meganka II jest z polskiego salonu, ale po zakupie musiałem parę rzeczy zrobić.

Zapomniałem, że w moim przypadku na następny dzień po kupnie padł alternator (dokładniej jego sprzęgło), ale zrobił go na swój koszt poprzedni właściciel.

Moja zanim trafiła do mnie miała kilku właścicieli i trochę rzeczy trzeba było ogarnąć, ale były to głównie rzeczy eksploatacyjne.

Obecne auto mam sprowadzone z Francji i poza mankamentami lakierniczymi jest w lepszym stanie niż większość, które oglądałem z polskich salonów.

Tak naprawdę nie ma wielkiego znaczenia skąd pochodzi auto, bardziej liczy się jego aktualny stan techniczny.

W moim przypadku KZFR odezwało się niedługo przed wymianą rozrządu, więc po prostu zostało wymienione na nowe, ale i tak od początku to zakładałem.

U mnie jedynym objawem zużycia KZFR było terkotanie i od jego pierwszego odezwania, do wymiany trochę minęło.

W przypadku, który opisujesz winny raczej jest czujnik, a nie KZFR, bo na to wskazują opisane objawy i wyrzucone błędy.

Na czujniki nie ma mocnego, dzisiaj działa, jutro wsiadasz do auta i nie działa, albo bezawaryjnie działa 10 lat.

Nie jest to domena Renaultów, bo padające czujniki to problem wszystkich współczesnych aut bez wyjątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przez czujnik gubil by obroty gasł a w rezultacie nie odpalal??

 

poszlam dzisiaj do "znajomej znajomego mechanika " z wypisanymi bledami na kartce to od razu powiedzial ze pierwszy raz widzi na oczy tyle bledow (niejednokrotnie juz to slyszalam) i ze to na 90 % KZFR trzeba wymienic i raczej na to by stawial ale oczywiscie jesli ja chce to moze zaczac od czujnikow.

A ja nie chce wbijac sie w niepotrzebne koszty tz wymieni KZFR a beda to czujniki i kasa w bloto choć i tak za jakis czas trzeba by bylo to zrobic ale nie chce mrozic pieniedzy

 

Zapomnialam dodac ze 2 dni postał i z ciekawosci chcialam go odpalic i odpalil na poczatku gubil obroty ale go przygazowalam i przejechalam sie z 10 min zgasilam i przy kolejnym odpalaniu juz wszystko elegancko chodzilo natomiast na nastepny dzien za 2 razem odpalil ale gubil obroty i gasł

Edytowane przez Marta-Zet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!