Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc - Megane II 1.5 cDi 85KM 2007


Kosma666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Potrzebuję pomocy przy zakupie mojego pierwszego prywatnego samochodu.

Link do ogłoszenia:

http://olx.pl/oferta/renault-megane-lift-tempomat-sterowanie-z-kierownicy-klima-alu-komputer-CID5-IDbcAUJ.html#c4fd822257

 

Cena wynegocjowana: 10000 (w tym świeżo wykupione ubezpieczenie).

Auto widać, że miało jakieś lekkie zdarzenie. Szczególnie widać to po szczelinach przy przednim lewym nadkolu i drzwiach.

Nie widać żeby było to coś poważnego, bo wszystkie śruby pod maską bez śladów rozkręcania.

Lewe drzwi mają lekko odstający plastik przy szybie. Ogólnie samochodzik zadbany.

Martwi mnie tylko małe (ok. 1-2cm średnicy) ognisko rdzy przy lewym tylnym nadkolu. Nie wiem na ile może to być poważne (bo po prostu się nie znam).

Ciężko nie zaufać właścicielowi - mechatronik.

 

Kierownica dość mocno wytarta przy takim przebiegu, pedały normalnie. Czy ktoś z Was wie gdzie można obszyć skórę w okolicach Trójmiasta?

 

Proszę bardzo o ocenę ogłoszenia (wiem, że dużo nie można stwierdzić, ale każda opinia się przyda).

W poniedziałek właściciel robi okresowe badanie samochodu, więc proszę o poradę jak wyciągnąć z niego jak najwięcej informacji - mnie niestety nie będzie, ponieważ pracuję w godzinach otwarcia stacji diagnostycznej a zależy mi na jak najszybszym kupnie samochodu. Czy właściciel może dostać jakiś raport z badania? Raz w życiu miałem przeprowadzane pełne badanie samochodu, gdy stacja diagnostyczna miała kontrolę, więc wiem, że jest opcja "pełnego" sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto widać, że miało jakieś lekkie zdarzenie. Szczególnie widać to po szczelinach przy przednim lewym nadkolu i drzwiach.

 

Niekoniecznie. U mnie też pojawił się ni z tego ni z owego dziwny próg w tym samym miejscu, a żadnego wypadku/stłuczki nie miałem. Poprawili mi to w ASO regulując trochę na drzwiach. Może to wina za mało sztywnego nadwozia???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina złego spawania :)

Chłopaki z Reno-Max w Redzie mi go sprawdzili i okazało się, że miał jednak poważną stłuczkę - lewy bok, podłoga na prawie całej długości do szerokości prawie połowy fotela kierowcy dospawana.

BTW Polecam Reno-Max. Nie wzięli nawet kasy, chociaż poświęcili jakieś 20 min (we dwóch).

 

Teraz mam do sprawdzenia kolejną:

http://olx.pl/oferta/renault-megane-ii-lift-sportway-1-5-dci-105-km-CID5-IDba1gD.html#0e5c541841

 

Ogólnie przydałyby mi się porady na co zwrócić uwagę, co sprawdzić i o co na pewno zapytać przy sprawdzaniu w serwisie. Może tym razem nie trafi się bity, to chciałbym wiedzieć co najważniejsze sprawdzić.

Na tę chwilę jestem pewien, że panewki - czy wymieniane, prawda?

Auto jest z 2006 r. a jest po lifcie - nie wprowadzali go dopiero w 2007?

 

Ogólnie proszę o parę porad na co zwrócić szczególną uwagę i (jeżeli wszystko będzie z nim OK) proszę też o wszelkie porady na temat użytkowania tego samochodu/silnika.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Kosma666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia jakieś kiepskie. Lifting był w 2006 r. więc problemu nie ma. Natomiast te ozdobne chromowane paski na osłonie chłodnicy widzę pierwszy raz w aucie z 2006. Podobno były montowane pod koniec produkcji, ale pewności nie mam. Nie sądzę też, żeby panewki zostały wymienione. Sam mam podobny przebieg w tym samym silniku i nie zamierzam tego robić. W serwisie sprawdź stan turbiny i wtrysków, bo kosztują kupę kasy. Z porad to napiszę krótko: wymiana oleju max. co 15 tys. km, częsta wymiana filtra paliwa max. co 30 tys.km, paliwo tylko na markowych stacjach i jakoś się jeździ. Masę porad znajdziesz na forum, trzeba pogrzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za odpowiedź. Właściciel mówił że zanim sprowadził, to pierwszy właściciel miał lekkie puknięcie. Podobno sam plastik tylko naruszony, ale to do sprawdzenia, bo tylko przez tel rozmawialiśmy. Na co zwrócić szczególną uwagę przy takim "lekkim" uderzeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!