Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wiatrak obija piórami o coś - o co?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w następującym składzie:

- klima świszczała mi, jakby przewijał ktoś płytę,

- jak wracałem z wakacji, miałem przed sobą 15 godzin jazdy (od rana do wieczora termometr pokazywał 35*C) i padła mi klimatyzacja na początku trasy po pierwszym stopie na kawkę,

- mechanik zaczął mi robić klimę we wtorek, prąd był wszędzie, okazało się, że to wiatrak; nowy Valeo (czyli oryg.) kosztował mnie 290 zł, jak zamówił z hurtowni,

- w czwartek przysłali skopany wiatrak, więc czekałem do piątku,

- przyszedł ok, ale po zamontowaniu okazało się, że na 6., 7. i 8. (najwyższym) biegu klimatyzacji wiatrak obija piórami o coś - i to dosyć solidnie,

- niestety pilnie potrzebowałem auta na weekend, więc musiałem je odebrać, po uruchomieniu auta muszę najpierw schłodzić manualnymi ustawieniami, a dopiero później mogę wbić tryb auto, bo inaczej trzeszczy - i tu przejdźmy do sedna:

1. Co może być tego przyczyną i jak się tego pozbyć? Mechanik nie miał pomysłu, mówił, że poszuka na czasie, ale nie wie, czy znajdzie.

2. Ile mnie to może kosztować?

3. Znacie dobrego mechanika od Renault w Poznaniu lub w okolicy?

PS: przynajmniej przewijanie płyty ustało, bo pojawiało się zawsze po przejechaniu około 50-80 km, ostatnio po przejechaniu 140 km x2 nie zaczęło "mechanicznie świszczeć" (ktoś raz tak to ujął na forum, nie pamiętam kto, ale możliwe że w takim układzie niedługo także jemu padnie wiatrak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 6., 7. i 8. (najwyższym) biegu klimatyzacji wiatrak obija piórami o coś - i to dosyć solidnie
I nie można tego sprawdzić?

Przecież jak obija solidnie, to zostaje ślad na łopatce/łopatkach i na innym elemencie. Tyle to chyba mechanik umie znaleźć.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Do bycia mechanikiem mi daleko, więc nie rozbiorę deski, ale szukam odpowiedzi, by w razie czego zajrzeć do mechanika już z rozwiązaniem, jeśli idzie je ustalić z Waszą pomocą. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie poczytałem, jak zdjąć podszybie - zostawię to jednak mechanikom. ^^

Czyli jak już trochę pojeździłem, gdzieniegdzie zdarzyło się, że się włączył 6. lub wyższy bieg, to teraz będzie widoczne, gdzie się obijał? To muszę podskoczyć do mechanika. Duże jest prawdopodobieństwo, że to wada fabryczna? Czy błąd w montażu? Bo jeśli błąd w montażu, to nie uśmiecha mi się kolejny raz płacić... :/ Czy może coś innego może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć co jest przyczyną - może zwichrowany wiatrak, który przy większej prędkości "robi większy łuk", może coś niedokręcone i jest "nie osiowo", może coś tam wlazło do środka i przy dużej prędkości "wychyla się"... gdybanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może coś niedokręcone i jest "nie osiowo"

Ale to by było chyba słychać na każdym biegu, że chodzi nierówno, a do 5. biegu chodzi cicho, tak jak powinien, nie ma drgań, przynajmniej nie wychwyciłem nic.

Dzięki za info, bardzo pomocne. :) Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pojęcie, może miał podobną sytuację, proszę o rady. Na początku września dopiero mogę odstawić auto, to chcę zebrać jak najwięcej info do tego czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie identyczną sytuację.

Pomogło przełożenie wirnika ze starego wentylatora.

Okazało się, że nowy jest niewyważony i po prostu ma duże bicie.

Na starym wirniku w jednym, czy dwóch miejscach były takie metalowe klipsy (prawdopodobnie do wyważania).

Nowy wirnik nic takiego nie miał.

Było to ładnie widać po podłączeniu wiatraka na sucho, nowy miał bicie, stary trzymał się idealnie w linii.

Proponuję tę samą metodę co w moim przypadku, czyli przełożenie starego wirnika do nowego silnika.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały nie pada, tylko elektryka/łożyska :)

Wirnik, czyli część z łopatkami, która dmucha powietrze.

Kolega, który mi wymieniał wentylator często spotykał się z tym, że nowe były za słabo, albo wcale nie wyważone.

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku września będę miał chwilę i grosza, aby odstawić auto, to to sprawdzimy, rozmawiałem z mechanikiem i ma jeszcze ten stary wentylator. :) Dzięki za odpowiedzi, bardzo pomocne, jak wymienię - dam znać, czy podziałało. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!