Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wiatrak obija piórami o coś - o co?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w następującym składzie:

- klima świszczała mi, jakby przewijał ktoś płytę,

- jak wracałem z wakacji, miałem przed sobą 15 godzin jazdy (od rana do wieczora termometr pokazywał 35*C) i padła mi klimatyzacja na początku trasy po pierwszym stopie na kawkę,

- mechanik zaczął mi robić klimę we wtorek, prąd był wszędzie, okazało się, że to wiatrak; nowy Valeo (czyli oryg.) kosztował mnie 290 zł, jak zamówił z hurtowni,

- w czwartek przysłali skopany wiatrak, więc czekałem do piątku,

- przyszedł ok, ale po zamontowaniu okazało się, że na 6., 7. i 8. (najwyższym) biegu klimatyzacji wiatrak obija piórami o coś - i to dosyć solidnie,

- niestety pilnie potrzebowałem auta na weekend, więc musiałem je odebrać, po uruchomieniu auta muszę najpierw schłodzić manualnymi ustawieniami, a dopiero później mogę wbić tryb auto, bo inaczej trzeszczy - i tu przejdźmy do sedna:

1. Co może być tego przyczyną i jak się tego pozbyć? Mechanik nie miał pomysłu, mówił, że poszuka na czasie, ale nie wie, czy znajdzie.

2. Ile mnie to może kosztować?

3. Znacie dobrego mechanika od Renault w Poznaniu lub w okolicy?

PS: przynajmniej przewijanie płyty ustało, bo pojawiało się zawsze po przejechaniu około 50-80 km, ostatnio po przejechaniu 140 km x2 nie zaczęło "mechanicznie świszczeć" (ktoś raz tak to ujął na forum, nie pamiętam kto, ale możliwe że w takim układzie niedługo także jemu padnie wiatrak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 6., 7. i 8. (najwyższym) biegu klimatyzacji wiatrak obija piórami o coś - i to dosyć solidnie
I nie można tego sprawdzić?

Przecież jak obija solidnie, to zostaje ślad na łopatce/łopatkach i na innym elemencie. Tyle to chyba mechanik umie znaleźć.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Do bycia mechanikiem mi daleko, więc nie rozbiorę deski, ale szukam odpowiedzi, by w razie czego zajrzeć do mechanika już z rozwiązaniem, jeśli idzie je ustalić z Waszą pomocą. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie poczytałem, jak zdjąć podszybie - zostawię to jednak mechanikom. ^^

Czyli jak już trochę pojeździłem, gdzieniegdzie zdarzyło się, że się włączył 6. lub wyższy bieg, to teraz będzie widoczne, gdzie się obijał? To muszę podskoczyć do mechanika. Duże jest prawdopodobieństwo, że to wada fabryczna? Czy błąd w montażu? Bo jeśli błąd w montażu, to nie uśmiecha mi się kolejny raz płacić... :/ Czy może coś innego może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć co jest przyczyną - może zwichrowany wiatrak, który przy większej prędkości "robi większy łuk", może coś niedokręcone i jest "nie osiowo", może coś tam wlazło do środka i przy dużej prędkości "wychyla się"... gdybanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może coś niedokręcone i jest "nie osiowo"

Ale to by było chyba słychać na każdym biegu, że chodzi nierówno, a do 5. biegu chodzi cicho, tak jak powinien, nie ma drgań, przynajmniej nie wychwyciłem nic.

Dzięki za info, bardzo pomocne. :) Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pojęcie, może miał podobną sytuację, proszę o rady. Na początku września dopiero mogę odstawić auto, to chcę zebrać jak najwięcej info do tego czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie identyczną sytuację.

Pomogło przełożenie wirnika ze starego wentylatora.

Okazało się, że nowy jest niewyważony i po prostu ma duże bicie.

Na starym wirniku w jednym, czy dwóch miejscach były takie metalowe klipsy (prawdopodobnie do wyważania).

Nowy wirnik nic takiego nie miał.

Było to ładnie widać po podłączeniu wiatraka na sucho, nowy miał bicie, stary trzymał się idealnie w linii.

Proponuję tę samą metodę co w moim przypadku, czyli przełożenie starego wirnika do nowego silnika.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały nie pada, tylko elektryka/łożyska :)

Wirnik, czyli część z łopatkami, która dmucha powietrze.

Kolega, który mi wymieniał wentylator często spotykał się z tym, że nowe były za słabo, albo wcale nie wyważone.

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku września będę miał chwilę i grosza, aby odstawić auto, to to sprawdzimy, rozmawiałem z mechanikiem i ma jeszcze ten stary wentylator. :) Dzięki za odpowiedzi, bardzo pomocne, jak wymienię - dam znać, czy podziałało. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!