Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od razu przepraszam ,jeśli w złym miejscu umieszczam temat i proszę mnie poprawić jeśli coś źle robię. Jestem tu nowy i od niecałego miesiąca jestem szczęśliwym(?) posiadaczem Renault Megane I 1996r 1.4 RT b+g. Mój problem polega na tym, że dziś podczas powrotu od znajomych włączyłem klimatyzację na największą prędkość nawiewu(6) i po pewnym czasie zaczął z kratek wentylacyjnych wydobywać się smród jakiejś spalenizny. Szybko wyłączyłem klimatyzację przełącznikiem na pozycje "0" . Po pewnym czasie chciałem ją ponownie załączyć, lecz już bezskutecznie. Klimatyzacja jak również nawiew nie reagują na kręcenie pokrętłem regulacji nawiewu(0-6). Włączając klimatyzacje dioda sygnalizująca jej działanie zapala się. Nie wiem co to może być i od czego zacząć. Dodam, że przejrzałem tematy z podobnymi problemami lecz nie znalazłem w żadnym z przedstawianych problemów rozwiązania na swój. Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thumb_hosting_zdjec_1440352383__86377219_1_1000x700_panel-nawiewu-klimatyzacji-renault-megane-swidnik.jpg

Tak wygląda u mnie ten panel do regulacji ,więc raczej ręczna :)

Smród zaczął wylatywać w trakcie włączenia klimy na 6. Może to też być spalony wentylator skoro teraz jest zero reakcji? Czy z tym rezystorem dam sobie sam radę, żeby go wymienić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem :) no nic, będę próbował z tym rezystorem jeśli mówisz, że to to. Mam nadzieje, że wymiana tego rozwiąże problem. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało mi się wydostać rezystora nawiewu ponieważ kostka znajdująca się na nim nie chce się wyciągnąć. Nie mam pojęcia jak wycisnąć z niego ten plastik ,żeby nic tam nie uszkodzić. Próbowałem szarpać ,ale zero powodzenia.

thumb_hosting_zdjec_1440525357__dd.jpg

Zna ktoś jakiś sposób na to?

Cały wątek na temat naprawy nawiewu przeczytałem i znalazłem podobny problem do mojego lecz nikt na niego nie odpowiedział.

Wyczytałem też o możliwości sprawdzenia właśnie czy silnik wentylatora działa przez podpięcie go do akumulatora na chwilkę, ale jak go wydostać i jak to zrobić?

Proszę o pomoc jestem w tym zielony ,ale chęci do zrobienia czegoś sam mam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes o to chodzi, że już odkręciłem ten cały mechanizm, ale kostka umieszczona na nim nie chce wyjść. Wiem o tym, że aby wyjąc ten plastik z kablami trzeba z tyłu tego dociskać fragment plastiku który umożliwia wyjęcie całej tej kostki, ale nic to dociskanie i wyciąganie w kierunku kabiny nie pomaga. Całość robiłem wg. instrukcji zamieszczonej przez użytkownika Van GORRE w tym piście http://megane.com.pl/topic/31207-nawiew-zdechl/page__st__120__p__66656#entry66656 , lecz stoję w punkcie "Należy najpierw wypiąć wtyk z kablami - zaznaczony białą strzałką i numerem 4. UWAGA "przycisk" umożliwiający wyjęcie jest z drugiej strony!

Należy go przycisnąć i pociągać całą wtyczkę w stronę kabiny samochodu (patrząc na foto, pociągać w lewo ;)).

Następnie trzeba odkręcić obie śrubki (zaznaczone czerwoną strzałką)."

 

Pomijając, że On napisał, że najpierw należy ten plastik wyjąc a później dopiero odkręcić te śrubki od całości o których piszesz Prezes. Próbowałem tak jak On opisał lecz dostęp jest utrudniony przy takim przebiegu czynności.

 

A i jeszcze gdyby ktoś mógł mi napisać jak sprawdza się wiatrak wentylatora "na krótko" byłbym wdzięczny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!