Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej - skrzynia biegów ?


man

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, a wiecie może ile wchodzi oleju do przekładni skrzyni do Scenica 2.0, wymieniam osłonę przegubów i w między czasie olej, i gdzie znajduje się jakiś korek wlewu oleju lub sprawdzania poziomu oleju w tym silniku... Pozdrawiam i Dziękuję za odzew :))

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zainteresowałem się olejem w skrzyni biegów dlatego, że strasznie wiesza mi się jedynka i trochę dwójka. Niejednokrotnie na światłach mieszam 5-6 razy 1-2-1-3-2-1 aż wreszcie załapie.

Megi 97r, nie mam żadnej historii wymian olejów ani też nie wiem co jest tam wlane. Autko już swoje lata ma, nie wiem czy jest sens pakować 100zł w olej i czy to pomoże. Mam natomiast 1,3L Tranself EP 80W-90. Jak sądzicie, mogę tego specyfiku dolać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam Wszystkich

Moje pytanie jest następujące jaki olej wlać do skrzyni w Megane I ph II 99r poj. 1.4 75KM/55KW

Od nowości raczej nie był zmieniany a przebieg to prawie 190tys km. Czasami biegi ciężko wchodzą więc może wymiana oleju poprawi działanie skrzyni.

Dzięki za informację

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.12.2011 o 21:50, Sitar88 napisał(a):

jaki olej wlać do skrzyni

Czy Kolega ma jakieś problemy z czytaniem, czy ze zrozumieniem tego co piszą inni?

Przecież w tym wątku podano jaki olej należy wlać do skrzynki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja wymieniłem olej w moim megane tydz. temu. Wybrałem zgodnie z sugestiami forumowiczów ELF nfj 75W80, weszło 3,5L. W moim przypadku zdarzało się dosyć często ze dwójka nie wchodziła i trzeba było niestety użyć niezdrowej siły. Dwóch mechaników oglądało, myślało i niby skrzynia do remontu, bo nic nie wadzi, wszystko z zewnątrz ok. Wjechałem na kanał facet zlał olej i mówi że nic to nie pomoże bo płyn idealnie czysty. Wlał ELF-a i... już tydz. skrzynia chodzi jak masełko, ani razu jeszcze nie miałem problemu z wrzuceniem biegu. Więc 1:0 dla mnie :-) Więc dołączam się do osób które twierdzą, że olej warto zmienić jeśli coś jest nie tak. Na logikę taka operacja na pewno nie zaszkodzi a w dodatku można wykluczyć jedną z możliwych przyczyn problemów...tak jak mam nadzieję w moim przypadku. Niby olej to olej ale u mnie wielka różnica się okazało.

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy do Magenki z 2000r. 1.4 16v pasuje olej: ELF Tranself TRX 75W80W? Czy jakiś inny?

 

W sumie mi biegi od 1 do 5 wchodzą spoko, czasami tylko wsteczny się zacina i muszę sprzęgło dać od nowa <piwko>

Ale wole na zimne dmuchać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. W instrukcji obsługi na pierwszej stronie napisane mam ze w skrzyni jest TRJ 75W80. Megane IphII 2002r 1.6 16V. Muszę uzupełnic poziom. Rozumiem ze mam wlać taki a nie jakiś TRX, NFJ...itp. :) w internecie jest info ze NFJ zastępuje TRJ...chcę tylko dolać a nie wymieniac, a mieszanie zapewnie niewskazane

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 11 miesięcy temu...

Odgrzębię temat. W dniu jutrzejszym wymieniają mi na gwarancji ten gumowy mieszek wraz z łożyskiem uszczelniającym na łączeniu skrzynii biegów i ośki- z maju to samo zrobili ale zaczęło z powrotem się pocić olejem na łączeniu, stąd będą robić jeszcze raz.

Jako że trudno mi zaufać im, gdzie mogę po tej wymianie sam sprawdzić czy poziom oleju w skrzynii jest właściwy? Prośba by ktoś wskazał mi na fotce gdzie znajduje się ten korek/motylek po odkręceniu którego widać poziom oleju w skrzynii. Chodzi o Megane IphII 1.4 16v.

 

Dodano: 01 sie 2013 - 00:56

W dniu dzisiejszym wymieniony na nowy mieszek gumowy z łożyskiem uszczelniającym na łączeniu skrzynii biegów z ośką. Tamto łożysko wymieniane w maju tego roku całe było pokrzywione, nie było możliwości aby trzymało olej. Jestem ciekaw czemu w ciągu 2 miesięcy padło? Czy taką marną jakość kupili? Mam nadzieję, że tym razem będzie uszczelnione na dobre bo jak nie to już nie wiem gdzie jechać i co zakładac.

 

Dodano: 31 sie 2013 - 15:34

Drugi raz 1 sierpnia wymieniali mi to łożysko z mieszkiem gumowym na łączeniu skrzyni biegów z ośką i znów ten sam problem, gdzieś tam się sączy powoli, poci olejem ze skrzynii pomiędzy mieszkiem gumowym a ośką. Pierwsze łożysko które wymienili mi w maju przy wymianie na drugie było całe pogięte- teraz podobno lepszej jakości wstawili i znów pocenie się olejem. Co jest grane?

 

Podpowiedzcie, zmienić mechanika, czy może dalej część niezbyt dobrej marki, może ktoś wymieniał i może polecić dobrej firmy łożysko. Czy u Was też się tak poci na łączeniu czy jest suchutko. Denerwujące to jest, bo mam wrażenie, że zaraz zatrę skrzynię przez zbyt niski stan oleju itd.

 

Dodano: 08 wrz 2013 - 18:14

pytanie aktualne.Co moze byc przyczyna ze poraz drugi wymienialem lozysko uszczelniajace na laczeniu skrzynii z oska i dalej sie stamtad poci olej.juz rece opadaja.Prosze polecic jakiej firmy kupic to lozysko?a moze cos jest nie tak z oska.Mial ktos taki problem?

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Skoro wcześniej kolega używał pl-literek, to dlaczego teraz pisze bez? - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!