Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej - skrzynia biegów ?


man

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem że temat już był i nawet w tym wątku poruszany, ale dla mnie sprawa nadal nie jest jasna. Mam Megane I 1,4 16V '99 i nie wiem jaki olej do skrzyni NFP czy NFJ na forum co użytkownik to inaczej pisze. W książce znalazłem TRX (NFP), ale już na stronie ELF'a dla tej meganki pokazuje NFJ i straszny mętlik z tym olejem. Wygooglałem jeszcze informacje, że wszystkie skrzynie renault tolerują TRX(NFP), gdzie indziej znowu, że do skrzyni JXXX (a a chyba taka jest w tym silniku)leje się NFJ. Czy ktoś mógł by jednoznacznie napisać jaki olej wlać, żeby nie narobić sobie kłopotów? A może to bez znaczenia byle był 75W80?

Dodatkowo, żeby było ciekawiej znalazłem na forum tabele z Ph2 w wątku http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=80 gdzie pisze, że trj natomiast w mojej instrukcji pisze trx. Ehh co źródło to inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

888EX888

mamy Meganki z takim samym silnikiem, ten sam rocznik (70KW 95KM) bo rozumiem, że Twoja to już wersja PH2?

Niedawno dolewałem olej do skrzynii biegów, też nie byłem pewien. Zadzwoniłem do serwisu Renault podałem nr VIN, sprawdzili po numerze jakie skrzynie biegów były montowane konkretnie (skrzynie mają swoje oznaczenia, których nie mogłem znaleźć u siebie) i podali mi, że NFJ.

Sądzę, że u Ciebie podobnie, ale jak chcesz być pewny przedzwoń do serwisu Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dolewka może zrobić różnicę po jakimś czasie, bo olej może nie być odpowiednio dobrany do synchronizatorów.

Valvoline ani Shell nie ma zamiennika dla oleju ELF NFJ który powinien być zalewany do skrzyni Jxx.

Do skrzyni w Megane I obecnie ELF zaleca olej z serii NFP lub NFJ.

Elf nie zaleca mieszania tych dwóch typów, ponieważ pogarszają się ich właściwości.

Warto kupić 4l bańkę Elfa NFJ i po prostu wymieć olej całkowicie, a reszta zostanie na dolewki.

Zamiennik Elfa NFJ to np. Castrol Syntrans V FE 75W-80 lub Mobil Mobilube 1 SHC 75W-90 (nie powinno się ich jednak mieszać z Elfem NFJ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę obecnie Meganą 2001 rok, 1.6 16v. Czytam te forum i w końcu nie wiem czy wymieniać olej w skrzyni. Wiem jedno; wcześniej jeździłem Matizem i producent zalecał wymianę oleju w skrzyni co 40.000km. Renault chyba nie stosuje części z tytanu żeby nie wymieniać oleju w skrzyni. Tak samo jak mało kto regulował zawory w Matizie bo każdy myślał że ma szklanki i się nie reguluje. Jednak jak się nie jest pewnym pozostaje lektura ma ktoś jakieś informacje z Aso z książek serwisowych? czy się w końcu wymienia olej w Renault w skrzyniach ? czy tylko powtarzacie co gdzieś usłyszeliście???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy olej się starzeje i traci właściwości. Zalecenie, że oleju w skrzyni się nie wymienia to bzdura. Po pewnym przebiegu wymiana oleju może nie tyle jest konieczna co bardzo zalecana. Odpowiedni olej znacząco wydłuży życie skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MII wymieniałem olej w skrzyni po przebiegu ok. 130 tyś km i różnica w zmianie biegów po wymianie była spora.

Biegi zaczęły lżej wchodzić i skrzynia przestała haczyć przy redukcji biegów.

Moim zdaniem warto wymienić olej w skrzyni co jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!