Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła Drogowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy.

Mam kłopot z lewą przednią lampą w Scenicu II ph II na soczewce, rok 2007. Po wymianie żarówki od światła drogowego; auto posiadam od 2011 roku, nie było żadnego wypadku ani stłuczki, światło drogowe świeci około 5 metrów przed maską; przy poprzedniej wymianie żarówki było tak samo. Dodam iż żarówka firmowa, nie "no name" z marketu, osadzona prawidłowo. Sprawdzałem lustro i niby nie jest oberwane, oznaczenie homologacji E14 czyli europa. Pytanie czy któś miał podobny przypadek, czy sprawa rozbije się o wymainę lampy.

Dzięki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam rocznik, te same lampy ale u mnie takiego problemu nie stwierdziłem.

Fakt że H1 jeszcze nie wymieniałem, ani nie wyciągałem.

Skoro nic nie jest oberwane, to jednak bym sprawdził ponownie i porównał z drugą lampą osadzenie żarówki.

Może już poprzednia była źle osadzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Gojgien.

Dzięki za odpowiedź ale porównywałem osadzenie żarówki z lampą prawą i jest identyko, próbowałem nawet obracać żarówkę w obie strony i za każdym razem to samo. Poprzednia żarówka wymieniona w stacji obsługi i też to samo. Sam wymieniałem i też to samo. jak rozmawiałem z mechanikami to każdy lakonicznie "napewno masz źle osadzoną żarówkę" lecz zajrzeli w lampę to zdziwienie że jednak jest osadzona prawidłowo i tym momencie konsternacja i ręce rozkładali bo nie wiedzą co może być.

Szkopuł w tym że jakbym był pewien że wymiana lampy na nową pomoże to bym zainwestował w nową lecz najdziwniejsze jest to że lustro nie oberwane, światła mijania świecą prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy czasem jednak reflektor nie był rozklejany i sklejany ponownie.

Do sprawdzenia także marka lampy, powinno być Valeo.

Wujek ma Clio III i przerabiał u siebie coś podobnego, okazało się, że ktoś podmienił lampę na tani zamiennik i nijak nie dało się go wyregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia także marka lampy, powinno być Valeo.

Nie jestem na 100% pewny ale wydaje mi się, że u mnie reflektory to produkt Hella a nie Valeo.

Musiałbym iść sprawdzić.

Tylne, diodowe, na pewno są Hella.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem na 100% pewny ale wydaje mi się, że u mnie reflektory to produkt Hella a nie Valeo.

Musiałbym iść sprawdzić.

Tylne, diodowe, na pewno są Hella.

No jedno się wyjaśniło napewno - prawa lampa, która świeci idealnie jest Hella natomiast lewa bez oznaczenia prawdopodobnie typu "no name" lub tak jak kolega pawel pisał kiepsko sklejony szrot pod sprzedaż auta. Ponadto lewa lampa na światłach mijania co prawda świeci ale jak dzisiaj w pracy rano podjechałem pod betonowy mur to linia soczewki nie jest tak idealna jak z prawej lampy.

 

Dodano: 26 sie 2015 - 15:26

zażuć foto twojego reflektora , sprzodu i najlepiej naklejkę na puszcze reflektora , wtedy powiem co dalej .

Wrzucam fotki lewej lampy.

Dodano: 26 sie 2015 - 15:28

zażuć foto twojego reflektora , sprzodu i najlepiej naklejkę na puszcze reflektora , wtedy powiem co dalej .

 

Dodano: 26 sie 2015 - 15:29

zażuć foto twojego reflektora , sprzodu i najlepiej naklejkę na puszcze reflektora , wtedy powiem co dalej .

post-28643-0-86802200-1440595487_thumb.jpg

post-28643-0-06407300-1440595549_thumb.jpg

post-28643-0-11284800-1440595615_thumb.jpg

post-28643-0-99068700-1440595732_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem twojego oświetlenia drogowego jest: źle wyregulowana soczewka mijania względem świateł drogowych (wyjaśniam)

 

O co tu chodzi i z czym to się je?. Musiał ktoś, kiedyś wymieniać soczewkę lub ryć w środku na mocowaniach soczewki. Sama soczewka jest umocowana na 3 śrubach regulacyjnych, gołym okiem tego nie zobaczysz (nakrętki mocujące soczewkę), pod nimi są specjalne gumki czerwone (mogły też zostać uszkodzone przy dokręcaniu), (lub ich tam wg nie ma) dokręcenie soczewki na tkz max i podniesienie regulacji całego odbłyśnika świateł mijania i drogowych właśnie daje taki efekt świecenia, jako amator pewnie sprawa wydaje się trudna i nie do zrozumienia. W razie jakichkolwiek pytań lub naprawy u nas w firmie zapraszam na priv, pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Super, dzięki za wyjaśnienie.

Dzisiaj będę się kontaktował odnośnie naprawy.

 

Dodano: 18 wrz 2015 - 15:50

Witam Ponownie Kolegów,

Jestem już po naprawie lamp u kolegi peugeot206.88. Tak jak pisał w lampach było "tetrane". Prawa lampa orygnialna Hella - rozcięta, oczywiście bez gumek regulacyjnych tak jak to opisał Łukasz, ustawiona dosłownie w 5 minut i wszystko cacy. Problem zaczął się z lewą lampą, która okazała się totalną podróbą i zaczęły się schody. Soczewka do wymiany, wyregulowanie soczewki pod światła drogowe - masakra - podziwiam Łukasza za cierpliwość, ale ogólnie po 4 godzinach temat dopracowany lampy zaspawane i w auto. Test w nocy - prwawa lampa gitara, odcięcie skosu na soczewce, długie wszystko gra. Lewa lampa - podróba - soczewka ma odcięcie, ale świeci 5 metrów przed. No i znowu wkur...... Telefoniczne konsultacie z kolegom peugeot206.88, sugestie co możemy zrobić, umówinie się na dopracowanie i temat w dniu wczorajszym ogarnięty. Soczewka świeci tak jak powinna ale z długimi w lewej lampie szału nie ma; tak jak mi Łukasz mówił podróba to podróba.

Tak czy inaczej Łukasza wiedza z zakresu naprawy lamp tylko pozazdrościć, cierpliwy, solidny, rzetelny, szuka rozwiązań tak aby niepotrzebnie nie naciągać na koszty naprawa naprawdę solidna z mogę z pełną świadomością polecić każdemu co ma problemy z lampami. Po moich przebojach jak ktoś jest w potrzebie odradzam kupno nawet nowych podróbek, lepiej oryginalną używkę kupić, odnowić to co do odnowienia czy naprawienia i cieszymy się komfortem taki jak powinien być.

Wracając do prawej lampy to jak tylko fundusze pozwolą kupuję używkę Hella - takie jak powinny być, jadę do Łukasza na czyszczenie soczewki, lustra, polerkę szkła i lalka.

Zamykam temat.

 

Dodano: 18 wrz 2015 - 19:25

P.S.

Łukasz dzięki za pomoc i za uratowanie kasy, którą chciałem dać za "nowe lampy" - oczywiście hella nie sposób dostać i pewnie znowu byłoby to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do prawej lampy to jak tylko fundusze pozwolą kupuję używkę Hella - takie jak powinny być, jadę do Łukasza na czyszczenie soczewki, lustra, polerkę szkła i lalka.

Zamykam temat.

 

Lewa to podróba , błąd napisałeś :) będę na magazynie i jak nie zapomne , sprawdzę czy nie leży jakaś lewa lampa u mnie , pewnie i będzie rozwalona , ale ważne aby był odbłyśniki drogowych, wtedy przkładamy soczewkę z odbłyśnikiem i temat zamykamy co do twoich reflektorów,

Dzieki za współprace , miło mi że mogłem pomóc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!