Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poniżej 1/4 pojemności baku - dusi się.


Damn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w tytule - auto dusi się, ma problemy z ruszaniem i przyśpieszaniem: sekundę przyśpiesza, 2 sekundy jakbym w ogóle gazu nie trzymał, szarpnie na sekundę do przodu i znowu, po paru dłuższych chwilach na chwilę przestaje i znowu. Pomaga jedynie dolanie benzyny, aby było przynajmniej parę litrów więcej.

Jak wracałem z wakacji, jechałem przez Czechy - nagle pod górę nie dawał rady podjechać, robił się korek za mną, zamiast 70 km/h jechałem ok. 40 km/h. Pomogło dotankowanie 15 litrów benzyny, potem znowu gdzieś w trasie miał problemy itd. Nie wiedziałem, gdzie szukać problemu, teraz mam więcej informacji. No i ten stan paliwa - zaleję do pełna, powiedzmy 50 litrów, to on mi pokazuje jakbym miał lekko ponad połowę baku - to jest kompletny max, co jest w stanie pokazać.

Wcześniej pokazywało problemy z katalizatorem - zostały usunięte, już się nie pojawiły od ok. miesiąca.

Auto rusza na skrzyżowaniu, gdzie ma ok. 2 tys. obrotów, lekko się zaczyna toczyć i nagle zwalnia, a następnie na sekundę dostaje 4+ tys. obrotów i z piskiem opon rusza... również nie jest przyjemne i komfortowe, także pod względem tego, jak inni się na mnie gapią. No i trochę niebezpieczne, jakby nie spojrzeć.

Co może być przyczyną problemu?

Czekam na propozycje i pozdrawiam,

Damn

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz auto z rocznika do 2004, to wymień filtr paliwa.

Jeżeli masz auto późniejsze, to wyciągnięcie pompy i wyczyszczenie smoka.

Jak oba nie zadziałają, to można pomyśleć o podmianie na próbę pompy.

Jednak ze względu na problemy ze wskazaniami, nie wiem czy nie trzeba jednak myśleć od razu o wymianie pompy.

Wyczyść styki w złączu od pompy, bo może zaśniedziały.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomgrandtour - Nie mam korka, mam to metalowe, które samo się chowa, gdy przycisnę pistolet. :) Ale nic nie psyczy, nie słyszę nic takiego podczas tankowania, a dużo jeżdżę, więc dużo tankuję - zauważyłbym taki odgłos.

@Pawel - Mam wersję po lifcie, jak w kategorii tematu. Dokładnie jest to model z 2007 roku. Martwi mnie ten wskaźnik paliwa w baku. To jest ogólnie wina samego pławika czy też może być zależne od pompy paliwa? Gdzieś ostatnio słyszałem termin o czyszczeniu smoka, muszę poszukać, o co chodzi. Czyli jeżeli pompa, to będzie drogo pewnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś syf w baku skoro dużo jeździsz i pewnie tankujesz w różnych miejscach. Miałem podobnie w hyundaiu kiedyś, czyszczenie sitka czy smoka (czy jak tam na to się mówi) pomagało, dodatkowo szmatką wybierałem brudy z dna baku :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą rozmawiałem z mechanikiem:

pompy są na 3,1 bara i 3,5, to trzeba sprawdzić, jakie są. Ogólnie 700 zł za pompę Boscha z obudową etc + robocizna, to ciut za dużo. Przeczyści smoka, zobaczymy, co wyjdzie.

 

Noo, niestety, różne stacje, głównie BP, ale zdarzają się inne. Ogólnie autko wymaga trochę pielęgnacji, bo poprzedni właściciel przez 2,5 roku nawet oleju w silniku nie wymienił. :V Na szczęście sam silnik oraz skrzynia są nadal w perfekcyjnym stanie. Auto odbieram po weekendzie ze względu na klimę, którą poruszyłem w innym temacie, więc dopiero po weekendzie podzielę się informacjami. Tylko dlaczego 1/4 baku? I czy idzie sam pławik wymienić, bo irytuje mnie strasznie maksymalna wartość, którą pokazuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można kupić sam wkład, nowy kosztuje ok. 200 zł, tylko trzeba go dobrze dobrać.

Pływak przyczepiony jest z boku koszyczka na wsuwkę i można go bez problemu wymienić.

Kup na próbę używany cały kosz z pompą i wymień, można je kupić w okolicach 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeczyści i nie pomoże, to tak zrobię. :) Dzięki za rady, być może uda mi się oszczędzić kilka stówek dzięki Wam. :)

 

Dodano: 09 wrz 2015 - 09:14

Nie mam auta przy sobie, ale myślę nad pompą już wcześniej:

X1593300 K666 - to będzie dobry numer tej części dla wersji po lifcie?

Link do aukcji.

 

Dodano: 09 wrz 2015 - 09:25

I co, jeśli chciałbym wymienić sam pływak? Da się to jakoś ogarnąć? Bo pływaki widzę tylko w komplecie z pompą paliwa. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić się da, problem będzie z kupnem samego pływaka.

Chyba, że popytasz na szrocie o uszkodzoną pompę i weźmiesz z niej sam pływak.

Co do nr pompy, to sprawdź jaki nr jest na twoje, ewentualnie w ASO po VINie podadzą Ci nr pompy jak dobrze zagadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Problemem była nawiercona pompa paliwa. Ktoś już przy niej grzebał. Przez to po opadnięciu poniżej pewnego stanu przez dziurkę zasysało powietrze.

W MII phII trzeba kompem porobić CLIP-em test zegarów, aby pompa się przyuczyła. Inaczej nie będzie pokazywać np. pełnego baku. Następnie trzeba przejechać kilkanaście kilometrów i wszystko będzie w porządku.

Co do uwag - bez narzędzie do odkręcania nakrętki nie ma co podchodzić ze śrubokrętem i młotkiem. Zajmuje to wtedy kupę czasu. Warto też wymienić oring, bo przy tankowaniu poszło mi pod auto trochę i trzeba było poprawić (czytaj: spuszczać cały bak znowu i ponownie grzebać). Za kilka dni dam znać, czy pływak prawidłowo schodzi w dół z wartością etc. Wtedy temat będzie można uznać za zakończony.

 

Dodano: 29 sty 2016 - 14:51

Miałem dać znać - wszystko działa jak należy. Ani nie muli, ani nie ma problemów ze wskaźnikiem paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!