Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolor świec


rumcajs21

Rekomendowane odpowiedzi

Czasem się może tak zdarzyć, że kompresja jest tylko minimalnie obniżona, ale jednak wpływa to na silnik.

Dziurawy układ wydechowy jak najbardziej ma wpływ na pracę silnika.

Widać, że sonda pracuje, ale może warto ją podmienić chociaż na inną używaną, żeby sprawdzić jakie będą tego efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik środkowy z tego co specjalista stwierdził jest rozsypany w środku. Podobno oprócz trzaskania nic się dziać nie powinno choć potem dodał, że nie wie co jest w środku i czy auta np. nie dusi. Ale z mocą nie mam żadnego problemu autko ciągnie jak szalone do przodu.

O której sondzie mówimy przed czy za katalizatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza jest ta przed katalizatorem, ale druga też czasem bruździ.

Nie rozleciał Ci się czasem katalizator?

W tłumiku nie ma co trzaskać, bo tam jest miękkie wygłuszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem wykres pracy obu sond i ta przed katalizatorem ładnie pracuje więc chyba powinna być oki? Nie wiem jak powinna się zachowywać za katem bo ona często stoi na jednym poziomie i czasem tylko rusza.

Byłem u szanowanego na śląsku speca od wydechów i on stwierdził, że właśnie tłumik środkowy jest rozsypany w środku. Faktycznie jak w niego stukał (byliśmy pod autem) to ewidentnie coś w nim dzwoniło. W jaki sposób mogę sprawdzić czy się katalizator nie rozsypał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że mi się kończą pomysły.

Podaj jaką masz kompresję na zimno z olejem i bez, a potem na ciepło.

Pamiętaj, że cewki są łączone szeregowo, 1-4 i 2-3, więc dwie łączone razem muszą być identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam może źle napisałem. Chodziło mi to, że jak kupowałem auto to wymieniłem dwie cewki, potem dokupiłem jeszcze jedną więc została mi tylko ostatnia którą wymieniłem w piątek. Obecnie więc mam wszystkie cewki BERU ZS052. Wymieniłbym jeszcze świecie ale, żeby wywalić prawie 200zł na świecie mi się nie uśmiecha jeśli niczego to nie zmieni :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w instrukcji serwisowej podany jest dokładny model do tego silnika firmy NGK. To się chyba rzadko zdarza, że nie renault jakiś tam numer tylko ewidentnie konkretny model świec platynowych NGK PFR6G-9. Taką świecę K20TT można kupić za poniżej 8zł, tylko pytanie czy ona w tym silniku da radę. Z katalogu powinna być taka K20PR-U i ta też jest tania spokojnie można ją kupić poniżej 10zł. I bynajmniej je jestem snobem, żeby wywalać nie wiadomo ile na świece tylko pytanie czy jak Renault podaje ewidentnie, że mają być świece platynowe i to konkretnie takie to czy mogę założyć zwykłe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można założyć zwykłe, tylko trzeba je wtedy częściej wymieniać.

Pierwsze Laguny z tym silnikiem miały zwykłe świece i wymianę chyba co 30, albo 60 tyś km.

W późniejszych autach z tym silnikiem podawano już świece z elektrodą platynową i wymianą 90 lub 120 tyś km.

Świeca K20TT jest z katalogu Denso dla silnika F4RT.

Świece TT i PR-U różnią się kształtem elektrod, ta pierwsza ma wzmocnione obie elektrody, a druga elektrodę zewnętrzną w kształcie litery U (rowek).

Obie te świece są między sobą wymienne, świece TT są bezpośrednim zamiennikiem świec platynowych i irydowych.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!