Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak najprościej przeprowadzić oględziny paska rozrządu


mlody_and

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

zakupiłem niedawno Renault Megane Scenic 1,6 16V z 2004 roku, samochód ma przebieg 83 tys. km, poprzedni wpłaściciel twierdzi że wymienił pasek przy 78 tys. ale nie ma na to dowodu poza przebiegiem zanotowanym na obudowie rozrządu, moje pytanie jak najłatwiej mogę dostać się do tego paska aby przeprowadzić oględziny ? ( w warunkach garażowych oczywiście ) rozważałem odkręcenie aluminiowej osłony kół rozrządu , ale pewnie niezbędne byłoby podparcie lub podwieszenie silnika, nie chcę niepotrzebnie wydawać kolejnych pieniędzy na rozrząd jeżeli faktycznie był wyieniony, proszę o porady, pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to podjechać do zakładu gdzie był wymieniany i potwierdzić.

Ja po zakupie też miałem jedynie słowa poprzedniego właściciela i naklejkę i podjechałem do zakładu z naklejki i właściciel po sprawdzeniu w dokumentacji potwierdził wykonanie wymiany kompletnego rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjechanie do warsztatu niestety nie wchodzie w rachubę ponieważ nie mam informacji w jakim zakładzie wymiana była przeprowadzona, tylko przebieg przy jakim to się odbyło, zależy mi na tymm aby obejrzeć ten pasek i może znaleść na nim jakąś datę produkcji lub coś co potwierdzi wymianę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy wymieniał pasek, czy cały zestaw.

Kolega ostatnio robił Meganke z takim silnikiem po pęknięciu podobno wymienianego paska.

Pasek faktycznie wyglądał na świeży, ale rolka stanęła i pasek pękł.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładam że aktualny przebieg jest autentyczny wiec przy 83 tys. nawet jeśli wymieniony był tylko pasek to reszta powinna wytrzymać jeszcze przez jakiś czas, potrzebuje poradę osób które miały do czynienia z takim silnkiem wieć ponawiam moje pytanie, jak najprościej dostać się do paska rozrządu aby go obejżeć, które śróby i w jakiej kojejności muszę odkręcić ;) z góry dziękuje za pomoc

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek już po oględzinach, odkręciłem lewą łapę silnika wraz z górną obudową koła rozrządu, na pasku nie ma nawet śladu napisów, więc chyba mało prawdopodobne żeby był wymieniony 5 tys. km wcześniej,rozrząd do wymiany natychmiast, zresztą po dokładnych oględzinach auta stwierdzam że przebieg faktyczny raczej nie jest zgodny ze wskazaniem licznika, temat zamknięty , dziekuje wszystkim za pomoc, szczególne podziekowania dla P_R_Z_E_M_O za cenną lekcję ortografii ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczyłem po to żebyś poprawił, ale skoro nie chcesz Twoja spraw i przypominam;

5.7 Użytkownicy forum muszą stosować się do zasad gramatycznych, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli, pełnym zdaniem. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie.

Technicznie wystarczy włączyć sprawdzanie pisowni w przeglądarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!