Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po uszczelnieniu chłodnicy proszkiem termostat otwiera się później


Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.

 

Chciałbym się Was poradzić. Otóż parę dni temu zastosowałem proszek do uszczelniania układu chłodzenia bo miałem mały wyciek na chłodnicy. Na razie widać, że ubytku płynu nie ma, ale mam inny problem. Wczoraj zauważyłem, że temperatura strasznie wysoko mi skoczyła, to było przed pierwszym otwarciem termostatu po odpaleniu silnika. Nie mam zdjęcia z tego bo jechałem i nie miałem możliwości zrobić, ale zamieściłem zdjęcie poglądowe licznika. Temperatura doszła do poziomu między 3 a 4 kreską patrząc od góry na wskaźnik, potem opadła i utrzymuje się na poziomie 6 kreski licząc od dołu.

post-69940-0-60379700-1442148003_thumb.jpg

Przed zastosowaniem proszku temperatura była na poziomie 5 kreski, a w upały skoczyła do 6. Termostat otwierał się pierwszy raz trochę za 6 kreską.

Pytanie moje brzmi czy mogło się coś zatkać? Termostat albo nagrzewnica mogły się zasyfić tym proszkiem? Przed zimą będę wymieniał jeszcze płyn na nowy to może warto jakoś to przepłukać zanim zaleję nowym płynem. Odczekać jeszcze jakiś krótki okres i obserwować zachowanie czy od razu to rozebrać?

 

Silniczek 1.6 16v z podtlenkiem LPG. Przebieg 195000. Proszę o naprowadzenie na właściwe tory. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o naprowadzenie na właściwe tory

Trzeba było wymienić chłodnicę, lub uzupełniać płyn do czasu uzbierania kasy na nową chłodnicę, a nie sypać jakiś proszek. To jest zawsze ostateczność w trasie, gdy stwierdzi się uszkodzenie chłodnicy, zawsze po jego zastosowaniu trzeba usunąć problem i dokładnie wypłukać układ chłodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te proszki zasyfiają wszystko i o ile nie jest się w trasie na Saharze, to lepiej tego uniknąć.

Taki preparat doskonale zalepia przewężone przewody w chłodnicy i nagrzewnicy, dzięki czemu są one wyłączone z obiegu.

Zdarza się także, że te cuda potrafią oblepić termostat i skutecznie go przyblokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również odkłada się w kanałach chłodzących bloku i głowicy. Tak naprawdę wyczyścić to można tylko mechanicznie, ale to i tak masakra, nawet jak się ma rozebrany silnik na warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chłopie żeś sobie narobił, lepiej pomódl się żeby ten proszek nie zawalił ci pompy wody i nagrzewnicy. Nie mniej na twoim miejscu nie ruszałbym już auta tylko za wczasu cały ten burdel wyciągną i kupić nową chłodnicę, dobry środek do usuwania kamienia i wypłukać kilkanaście razy tym cały układ chłodzenia, zalać wszystko nowym porządnym płynem chłodzącym i nowym termostatem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Nieźle mnie teraz nastraszyliście :) ale chyba mi się udało, dzisiaj w trasie obserwowałem uważnie co się dzieje ze wskazówką. Termostat zaczął się otwierać jak po staremu, znaczy przed zaaplikowaniem tegoż "cudownego" środka i temperatura stoi dokładnie na 5 kresce, czasem na chwilę dźwignie się do 5,5. Albo mam głupie szczęście, albo za niedługo będę rozbierał silniczek xD chociaż i tak planowałem troszkę gruntowniejszy remont to może sobie przyśpieszę.

Dam znać za kilka dni czy coś się zmieniło. Jeśli na gorsze to będzie ostrzeżenie dla potomnych :)

 

 

 

Edit:

od założenia tematu minęło trochę czasu. Po okresie zimowym i ostatnich upałach okazuje się, że wszystko jest w porządku, termostat wprawdzie otwiera się dalej jedną kreskę niż przed zasypaniem, ale potem podczas jazdy nawet przy ostatnich temperaturach w okolicach 28 stopni na zewnątrz autko utrzymuje temperaturę dokładnie na środku skali. Także w moim wypadku można powiedzieć, że operacja udana, płynu nie ubywa i jest ok :)

Edytowane przez czesiu_88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!