Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po uszczelnieniu chłodnicy proszkiem termostat otwiera się później


Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.

 

Chciałbym się Was poradzić. Otóż parę dni temu zastosowałem proszek do uszczelniania układu chłodzenia bo miałem mały wyciek na chłodnicy. Na razie widać, że ubytku płynu nie ma, ale mam inny problem. Wczoraj zauważyłem, że temperatura strasznie wysoko mi skoczyła, to było przed pierwszym otwarciem termostatu po odpaleniu silnika. Nie mam zdjęcia z tego bo jechałem i nie miałem możliwości zrobić, ale zamieściłem zdjęcie poglądowe licznika. Temperatura doszła do poziomu między 3 a 4 kreską patrząc od góry na wskaźnik, potem opadła i utrzymuje się na poziomie 6 kreski licząc od dołu.

post-69940-0-60379700-1442148003_thumb.jpg

Przed zastosowaniem proszku temperatura była na poziomie 5 kreski, a w upały skoczyła do 6. Termostat otwierał się pierwszy raz trochę za 6 kreską.

Pytanie moje brzmi czy mogło się coś zatkać? Termostat albo nagrzewnica mogły się zasyfić tym proszkiem? Przed zimą będę wymieniał jeszcze płyn na nowy to może warto jakoś to przepłukać zanim zaleję nowym płynem. Odczekać jeszcze jakiś krótki okres i obserwować zachowanie czy od razu to rozebrać?

 

Silniczek 1.6 16v z podtlenkiem LPG. Przebieg 195000. Proszę o naprowadzenie na właściwe tory. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o naprowadzenie na właściwe tory

Trzeba było wymienić chłodnicę, lub uzupełniać płyn do czasu uzbierania kasy na nową chłodnicę, a nie sypać jakiś proszek. To jest zawsze ostateczność w trasie, gdy stwierdzi się uszkodzenie chłodnicy, zawsze po jego zastosowaniu trzeba usunąć problem i dokładnie wypłukać układ chłodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te proszki zasyfiają wszystko i o ile nie jest się w trasie na Saharze, to lepiej tego uniknąć.

Taki preparat doskonale zalepia przewężone przewody w chłodnicy i nagrzewnicy, dzięki czemu są one wyłączone z obiegu.

Zdarza się także, że te cuda potrafią oblepić termostat i skutecznie go przyblokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również odkłada się w kanałach chłodzących bloku i głowicy. Tak naprawdę wyczyścić to można tylko mechanicznie, ale to i tak masakra, nawet jak się ma rozebrany silnik na warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chłopie żeś sobie narobił, lepiej pomódl się żeby ten proszek nie zawalił ci pompy wody i nagrzewnicy. Nie mniej na twoim miejscu nie ruszałbym już auta tylko za wczasu cały ten burdel wyciągną i kupić nową chłodnicę, dobry środek do usuwania kamienia i wypłukać kilkanaście razy tym cały układ chłodzenia, zalać wszystko nowym porządnym płynem chłodzącym i nowym termostatem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Nieźle mnie teraz nastraszyliście :) ale chyba mi się udało, dzisiaj w trasie obserwowałem uważnie co się dzieje ze wskazówką. Termostat zaczął się otwierać jak po staremu, znaczy przed zaaplikowaniem tegoż "cudownego" środka i temperatura stoi dokładnie na 5 kresce, czasem na chwilę dźwignie się do 5,5. Albo mam głupie szczęście, albo za niedługo będę rozbierał silniczek xD chociaż i tak planowałem troszkę gruntowniejszy remont to może sobie przyśpieszę.

Dam znać za kilka dni czy coś się zmieniło. Jeśli na gorsze to będzie ostrzeżenie dla potomnych :)

 

 

 

Edit:

od założenia tematu minęło trochę czasu. Po okresie zimowym i ostatnich upałach okazuje się, że wszystko jest w porządku, termostat wprawdzie otwiera się dalej jedną kreskę niż przed zasypaniem, ale potem podczas jazdy nawet przy ostatnich temperaturach w okolicach 28 stopni na zewnątrz autko utrzymuje temperaturę dokładnie na środku skali. Także w moim wypadku można powiedzieć, że operacja udana, płynu nie ubywa i jest ok :)

Edytowane przez czesiu_88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!