Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem po wymianie EGR


Rewers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem świeżo po wymianie zaworu EGR, gdyż w starym zepsuła się część elektroniczna (wstawiłem używany). Zauważyłem, że obecnie silnik powyżej 2000 obrotów gwiżdże i ma jakby mniej mocy niż przed wymianą EGR, co najbardziej zauważalne jest przy ruszaniu z 1 biegu. W dodatku, turbinka powyżej 2000 obrotów znaczniej gorzej ładuje silnik. Dodam, że turbina była regenerowana tydzień temu i spisywała się bardzo dobrze, problem zaczął się po wstawieniu nowego, używanego EGR. Postanowiłem zajrzeć pod maskę, obejrzeć wmontowany przez mechanika EGR i zauważyłem, ze łączenie (uszczelka) między EGR-em a plastikową rurą dolotową jest jakby krzywo założona, być może popękana. Zaznaczyłem to na zdjęciach czerwonym kółkiem, chociaż na prawdę ciężko było to uchwycić telefonem. W dodatku pod EGR-em zauważyłem, że znajdują się ślady po oleju, co również sfotografowałem. Proszę o pomoc czy gwizdanie i mniejsza moc silnika mogą być spowodowane jakąś nieszczelnością przy zaworze EGR.

post-84981-0-27913500-1442523921_thumb.jpg

post-84981-0-18394200-1442524477_thumb.jpg

post-84981-0-27512000-1442524600_thumb.jpg

post-84981-0-29011500-1442524750_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia nie przedstawiają zaworu EGR. Sfotografowałeś dolot do kolektora ssącego. Wymiana zaworu EGR nie ma nic wspólnego z przedstawionym na fotkach dolotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co na zdjęciu to obudowa zaworu EGR. Czerwonym owalem zaznaczyłeś wlot powietrza z turbiny. Podczas jazdy panuje tam nadciśnienie i gdy opaska jest słabo skręcona może tam kapać olej. Od spodu do obudowy umocowana jest karbowana rurka doprowadzająca spaliny. Metalowa błyszcząca fajka z ostatniego zdjęcia doprowadza powietrze zmieszane ze spalinami do kolektora ssącego.

Sam zawór EGR jest niewidoczny na tym zdjęciu. Do zaworu dochodzi wiązka elektryczna. Do jego wymiany nie ma potrzeby demontować obudowy widocznej na zdjęciu.

Sprawdź czy metalowa opaska jest porządnie dokręcona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz możesz śmiało odpinać, nic się nie wyświetli. Przy EGR nie jestem pewien ale chyba zaświeci się serwis. Zniknie jak powtórnie go podłączysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpiętym EGR musisz zwrócić uwagę, żeby był w pozycji zamkniętej, inaczej nic nie sprawdzisz.

Jeżeli jednak nieszczelne są połączenia, to odpinanie EGRa nic Ci nie da, bo lewe powietrze pójdzie tymi dziurami.

W większości przypadków wypięty EGR wyrzuci błąd na desce, ale sterownik nie powinien przejść w tryb awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej jeździe, gdzie uzyskałem 60 km/h w jakieś 11 sekund :!: poddałem się i wróciłem do serwisu, który robił mi regenerację turbiny i wymieniał EGR. Okazało się, że pękła metalowa opaska przy turbinie (ogólnie mają problem z opaskami, które kupują gdyż ciągle pękają). Po wyjeździe z serwisu samochód nareszcie jeździ jak Megane z 82 kucykami, turbina powyżej 2000 obr. pięknie pracuje. Problem rozwiązany, dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!