Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane I PH II] dziwny dźwięk przy odpaleniu, podwyższone spalanie i możliwy wyciek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jeżdżę kupioną dwa miesiące temu Renault Megane 1.6 107KM z 2001r.

Około dwa tygodnie temu rano podczas gdy temperatura była ok. 7 stopni+mokra karoseria samochodu po odpaleniu dźwięk silnika przypominał trochę "traktor" jednak ustąpiło to po ok. 5 sekundach. Sytuacja powtórzyła się jeszcze ze dwa trzy razy przy podobnych warunkach pogodowych(w innych wszystko ok).

W piątek (3 dni temu) po wjeździe na parking marketu zauważyłem ciągnącą się przez kilka metrów za samochodem sporą czarną plamę, która jednak kończyła się 2 metry za moim samochodem stąd też nie wiem czy wyciek był mój. Wczoraj zauważyłem pod tyłem samochodu świeżą czarną plamę, która na pewno nie pochodziła z okolic silnika (dodatkowo sucho pod maską).

Dzisiaj rano sytuacja z "traktorem" po odpaleniu powtórzyła się, dodatkowo wygląda na to, że spalanie na komputerze trochę wzrosło i po około kilometrze jazdy wskazówka ilości paliwa spadła o połowę podziałki jednak po zgaszeniu silnika i przekręceniu kluczyka do pozycji zapłonu była mniej więcej w takiej pozycji jak przy wyjeździe (pół podziałki wyżej w stosunku do tej w trakcie jazdy).

Planuję w tym tygodniu wymianę cewek (dwie były wymieniane, są jeszcze dwie seryjne które chcę wymienić) jednak myślę, że nie rozwiąże to wszystkich moich problemów. Jakieś pomysły skąd może cieknąć z tyłu (nie wyglądało to na benzynę) i co może być powodem podwyższonego spalania?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś pomysły skąd może cieknąć z tyłu(nie wyglądało to na benzynę) i co może być powodem podwyższonego spalania?

Zacznę od końca. Na podstawie opisu, przyczyną podwyższonego spalania może być niepracujący cylinder, w tym wypadku brak zapłonu. Miałem dwa razy przypadek padniętej cewki zapłonowej. Za pierwszym razem nieznacznie zmienił się odgłos wydechu na wolnych obrotach i drążek zmiany biegów lekko drgał.

Za drugim razem już to było wyraźnie widoczne - drgania silnika i zmieniony odgłos wydechu. Spalanie chwilowe pokazywane przez komputer pokładowy też było na wyższym poziomie, a silnik nie miał ducha (kopyta). Czarna plama, to może być efekt wycieku wykroplonej pary wodnej w wydechu, która przy okazji wypłukała osadzoną w nim sadzę.

Więc teraz sprawdzić który cylinder ewentualnie nie pali i ustalić powód (świeca, czy cewka). Przy okazji wymiany cewek radzę zmniejszyć odległość między elektrodami świec do 0.7mm, silnikowi to nie zaszkodzi, a cewki nie będą tak wysilone.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano przy odpaleniu była taka sama sytuacja jak wyżej opisana z tym, że sprawdziłem później multimetrem wszystkie cewki i każda miała ~2 omy zatem cewki są sprawne? Dodam, że rano samochód drżał na luzie, a teraz już nie. Czy przyczyną takiego stanu może być wilgoć która może się dostawać do cewki? Aktualnie czekam na klucz torx 20 żeby wyciągnąć cewki i dokładnie wszystko powycierać. Świece zamierzam sprawdzić w następujący sposób:

 

Następnie świecę taką należy umieścić w „fajce”, oprzeć o dowolny metalowy element silnika, włączyć zapłon i ręcznie obrócić wałem korbowym, ciągnąć za pasek klinowy. Pamiętać, aby wszystkie świece były w tym czasie wykręcone, co ułatwi obracanie wałem i uniemożliwi przypadkowe uruchomienie silnika. Obserwując elektrody świecy zapłonowej można zauważyć, czy pojawia się pomiędzy nimi iskra raz na pełen obrót wału korbowego.

 

Jeżeli świece będą sprawne i wysuszenie cewek nie pomoże to co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed sprawdzeniem, dokładniej obejrzyj świece, czy tak samo wyglądają.

Jeśli wygląd którejś z nich będzie odbiegał od pozostałych, to już będziesz miał jakiś ślad.

Jak są stare, to warto je od razu wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przyczyną takiego stanu może być wilgoć która może się dostawać do cewki?

Raczej wątpię, to było realne, jak były przewody WN i na nich mogła osiadać rosa. Ja w przypadku podejrzenia że nie pali któryś cylinder sprawdzałem to na pracującym silniku przez kolejne odpinanie zasilania cewek. I cylinder na który po odpięciu zasilania nie było reakcji w pracy silnika nie pracował, pozostawało już tylko sprawdzić czy to cewka, czy świeca padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki są łączone szeregowo (1 z 4 i 2 z 3), więc opcja z odpinaniem nie ma większego sensu.

Nie odepniesz jednej na raz, zawsze wyłączysz dwie.

Trzeba też pamiętać, aby cewki połączone ze sobą były takie same.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki są łączone szeregowo (1 z 4 i 2 z 3), więc opcja z odpinaniem nie ma większego sensu.

Jeżeli tak jest, to w tym wypadku masz rację, bo teraz sobie przypominam, że za drugim razem jak sprawdzałem który cylinder nie pracuje, to zdejmowałem wtyczki z wtryskiwaczy gazowych, było to łatwiejsze. Natomiast w corolli jak padły mi dwa wtryskiwacze benzynowe (3 i 4 cylinder), to to które cylindry wypadły stwierdzałem przez zdejmowanie wtyczek z cewek zapłonowych. Więc jeżeli w corolli jest podobnie, to przy zdjęciu wtyczek z 3 i 4 cylindra powinno powodować gaśniecie silnika, a tak nie było, tak samo zdjęcie jedne wtyczki powodowałoby pracę silnika na tylko na jednym cylindrze, a to z kolei nie bardzo sobie wyobrażam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!