Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy czujników i modułu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po 2 latach od sprzedaży mojej Megane kombi pierwszej generacji kupiłem dziś MII HB z 2003r z silnikiem 1.5Dci i przebiegiem 202000km.

Auto kupiłem za grosze jako drugie w domu ale jak wiadomo trzeba przy nim popracować. O ile wygląd zewnętrzny nie budzi zastrzeżeń to stan silnika jako dla laika w dziedzinie diesla jest dla mnie zagadką.

Silnik chodzi ładnie, na 1 i 2 biegu potrafi zakopcić na czarno a jak z mocą to nie powiem bo na co dzień używam 4.7l V8 w Jeepie i porównania żadnego nie mam.

Ale do rzeczy. Jako, że posiadam kabel OBDII to sprawdziłem błędy i są 3:

 

P0110- Obwód czujnika temperatury powietrza, wadliwe działanie.

P0235- Obwód czujnika chwilowego zwiększenia mocy turbodoładowania, wadliwe działanie.

PO670- Obwód sterowania modułem świec żarowych

 

Czytałem tematy dotyczące poszczególnych błędów ale w żadnym nie wystąpiły one razem i w żadnym nie ma konkretnie odpowiedzi gdzie szukać problemu.

Podpowiedzcie gdzie szukać tych czujników i co ewentualnie robić(ja najchętniej bym je wymienił na nowe). Z tym czujnikiem temperatury powietrza może coś być bo w programie diagnostycznym pokazywało w polu temperatura powietrza zasysanego -40C. Wszystkie kostki elektryczne, które znalazłem potraktowałem preparatem do złączy i dalej to samo.

Wszelkie rady mile widziane.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym czujnikiem temperatury powietrza może coś być bo w programie diagnostycznym pokazywało w polu temperatura powietrza zasysanego -40C.

Czujnik może być zwyczajnie odłączony.

To jest taka sztuczka czasem stosowana przed sprzedażą, żeby ukryć problemy z odpalaniem zimnego silnika.

Przed wymianą czujników, na początek porządnie wyczyść wtyczki, czasem czyni to cuda :)

Jeżeli okażą się padnięte to nie pozostanie nic innego jak wymiana.

Lokalizację czujników znajdziesz w temacie poniżej.

http://megane.com.pl/topic/4957-lokalizacja-czujnika-temperatury-zasysanego-powietrza-w-mii/

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czujnik, który mnie interesuje to 6

To jest ten czujnik. Jest to czujnik który jednocześnie mierzy ciśnienie i temperaturę powietrza po wyjściu z intercoolera. Stąd dwa pierwsze błędy. Gdyby był odłączony świeciłby ciągle serwis. Jak kolega powyżej napisał do przeczyszczenia wtyczka ewentualnie podmiana czujnika na sprawny. Zamocowany jest na zatrzaskach.

Trzeci błąd najczęściej powoduje spalona świeca żarowa.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę prosić o podesłanie jakiegoś zdjęcia tego czujnika.

Wtyczki czyściłem chyba, że akurat tej nie znalazłem.

Świece jutro kupie nowe i wymienię.

Edytowane przez Nazir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za późno.

Świece wymienione, ostatni błąd zniknął.

Czujnik wymieniony co prawda na używany ale błędy dalej są.

Choć wydaje mi się, że jak dodam gazu to jakoś tak szybciej się zbiera ale to może być tylko odczucie.

Ta rura w której jest umiejscowiony czujnik była w środku zaolejona troszkę. To do czego wchodzi za silnikiem od strony grodzi (taka metalowa puszka) też jest zasyfione.

Po weekendzie trzeba to będzie wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kable od wtyczki i samą wtyczkę, bo może już coś przegniło.

Co do oleju, to sprawdź, czy czasem turbina się nie kończy.

Bo to jedna ze wskazówek.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś możliwość, żeby przemierzyć przewody z tej wtyczki?

Jakieś wartości jakie powinny być na poszczególnych pinach?

Wtyczka wygląda na dobrą, przewody nie są poprzecierane ani uszkodzone.

Zastanawiam się czy to aby na pewno dobry czujnik. Gdzieś przeczytałem, że w przepływomierzu jest czujnik temperatury ale czy to prawda nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety trzeba się dostać do wtyczki przy ECU i dopiero tam wszystko przedzwonić, bo chyba nie ma innego łączenia.

Sprawdź, czy podłączenie i odłączenie wtyczki daje jakieś zmiany w odczycie błędów, po ich wcześniejszym skasowaniu.

Przepływomierz ma własny czujnik temperatury, ale to inna historia i jego awaria wyrzuca awarię przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolę przepływomierza spełnia czujnik temperatury powietrza zaraz za filtrem, którego obudowa bywa mylona z przepływomierzem.

Są wersje tego silnika z normalnym przepływomierzem.

Jak jest w tym aucie trzeba sprawdzić po VINie, albo zobaczyć co siedzi za filtrem powietrza.

Przepływomierz ma wtyczkę 6 pin, a czujnik powietrza 2 pin.

Uszkodzenie tego czujnika nie wywala kontrolki na desce, ale błąd w komputerze widnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!