Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka AIR BAG + SERVICE


Rekomendowane odpowiedzi

W MI najczęściej powodem świecenia tych kontrolek są złączki od bocznych poduszek pod fotelami.

 

W Citoroenie Ojca też tak jest...

A najlepsze było że kolega się skarżył na podobne objawy w takim samym Citroenie tylko mniejszym, siadłem powiedziałem podwieź mnie pod mój samochód (na parkingu pod pracą), Zgaś silnik. Wysiadłem. Powiedziałem Zapal silnik - lampki zgasiły się. I był w szoku że to zrobiłem międzyczasie. :mrgreen:

Docisnąłem kostkę pod fotelem pasażera. Wiem że się powinno robić na odpiętym aku, ale zawsze robiłem bez odpinania. Tylko dociskałem nie odpinałem... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam030, chyba zbieg okoliczności, .....

 

Wielkie dzieki za odpowiedz ... troszke mnie uspokoiles bo juz myslalem ze cos upierd.. jak walczylem z tym filtrem

Posprawdzam jeszcze te kostki pod fotelami ... moze tam cos jest zwalone :/

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Oto wizja lokalna:

1 - ściągamy poduszkę – kierownica odwrócona „do góry nogami” zablokowana, w otwór z tyłu włożyłem imbus 5, ale poduszkę trzeba ciągnąć w dół a nie do siebie.

 

2 – odpinamy wtyczki niebieską i zieloną, aby je odpiąć wysuwamy 2-3mm żółte zabezpieczenia ( potrzebny cieniutki płaski śrubokręt i ewentualnie cienkie szczypce ), poduszka odłączona

 

3 – odkręcamy masę – czarny przewód i klakson jasnoszare kostki – odkręcamy śrubę centralną – kierownica schodzi – przewody wraz z kostkami przewlekamy po kolei przez otwór

 

4 – odkręcamy plastiki dolny i górny

 

5 – odkręcamy i odpinamy pilot ( na dole pilota mały zatrzask )

 

6 – odpinamy element zawierający taśmę – 3 malutkie zatrzaski na górze i 2 na dole i mamy zwijacz w ręku ( uwaga na 5 wystających z tyłu styków aby nie połamać lub pokrzywić )

 

7 – zwijacz można rozebrać – małe zatrzaski wokół centralnego otworu – mniejsze kółko wyciągamy i taśma jest na wierzchu – mierzymy miernikiem cyfrowym krańce taśmy czy jest przewodność ( 7 ścieżek ) + mierzymy przewodność na wtyczce niebieskiej, zielonej i czarnej ( 5 ułożonych obok siebie ścieżek )

 

8 – taśmy nie da się zwinąć w przypadkowy sposób – oplata biały wieniec od mocowania do ponad połowy obwodu i trafia do środka wieńca gdzie owija mniejsze czarne kółko

 

9 – uwaga na mały szary element pomiędzy mniejszym wew. kółkiem a podstawą zwijacza – jest luźno zamocowany i może niepostrzeżenie wypaść

 

10 – układ scalony wraz z manetkami zostaje w samochodzie ( do gniazda w lewym dolnym rogu wchodzi te 5 bolcy z obudowy zwijacza

 

11 – przyczyną świecenia kontrolki airbag i service było prawdopodobnie brak styku na masie ( czarna wtyczka ) – należy odkręcić torxem blaszkę od odlewu kierownicy i wyczyścić miejsce styku jak i samą blaszkę

 

12 – taśma jest dobra, przewodzi w każdy możliwy sposób, kontrolka po zmontowaniu całości zgasła, pierwsze kręcenie kierownicą w położenia max lewo max prawo wykonywałem bardzo powoli i delikatnie

 

Nr zwijacza 820021645916B4

post-2933-1199491211_thumb.jpg

post-1-1199491211_thumb.jpg

post-1-1199491212_thumb.jpg

post-1-1199491213_thumb.jpg

post-1-1199491214_thumb.jpg

post-1-1199491215_thumb.jpg

post-1-1199491216_thumb.jpg

post-1-1199491217_thumb.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie - chwała Ci za to...

 

czyli wygląda na to, że wystarczy wymienić samą "górę" tego modułu - więc nie musi być ona z dokładnie takiej wersji jak mam do tej pory - kwestia taśmy coby miała tyle samo żył - chyba tylko wersja z tempomatem ma inna taśmę, więc spokojnie mogę wymienić z wersji sedan...

 

jescze raz dzięki, aha no i nie wpsomniales o tym ze trzeba jeszcze śrubki wykrecic (4szt) przed podwazeniem zatrzaskow bo są tam takowe przy przełącznikach...

 

[ Dodano: 2008-01-10, 20:24 ]

No i po sprawie...

zamowilem z allegro zwijacz do sedana - z przesylka 122zl !!!!! :mrgreen:

rozebralem tak jak w tutorialu - zalozylem i smiga jak zloto - dzieki bardzo za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!