Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co się dzieje? Dźwięk zacierania ?


Slim91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowym użytkownikiem i mam pewien problem z którym nie umiem sobie poradzić i liczę na waszą pomoc. Po wymianie oleju i filtrów tzn filtr paliwa oleju i powietrza po dwóch dnia z silnika zaczął wydobywać się bardzo niepokojący dzwięk, a w przewodach paliwowych idących od pompy widzę bardzo dużo powietrza. Film przedstawia cały problem. Dodam jeszcze że ten dzwięk pojawia się od obrotów ok 1300/min do 2500/min. Błagam o pomoc :blink: :blink: :blink: :blink:

 

 

Edytowane przez Slim91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk pochodzi z przodu silnika, czy z boku od rozrządu?

Próbowałeś na pracującym silniku pompować gruszką paliwo, czasem pomaga to pozbyć się pęcherzyków powietrza.

Przy wymianie filtra paliwa zalałeś nowy paliwem, a potem pompowałeś gruszkę, żeby odpowietrzyć układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwięk pochodzi jakby z pompy :/ Raczej nie z paska alternatora ponieważ wymieniałem go jakiś miesiąc temu razem z rolka :/ Niestety nie zalałem go paliwem tylko podpiąłem Weżyki i pompowałem gruszką. Samochód odpalił po kilku pompowaniach.

 

Zastosuj wielkie litery.

Pawel

Edytowane przez Slim91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz filtr, przez który przechodzi powrót paliwa, to sprawdź, czy go dobrze podłączyłeś.

Na wolnych obrotach pompuj gruszką i obserwuj, czy zmniejsza się ilość powietrza w wężykach.

Jeżeli ten dźwięk pochodzi z pompy, to nie jest to dobry znak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jeszcze stary filtr, to wsadź go na próbę.

Może z nowym jest coś nie tak i nie jest do końca szczelny.

Ten układ powinien odpowietrzyć się sam.

W ekstremalnych sytuacjach zdejmuje się wtyczki z wtryskiwaczy i lekko odkręca przewody paliwowe na nich.

Po jednym lub dwóch przekręceniach rozrusznikiem nigdzie już nie powinno być powietrza.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten stary filtr tylko nurtuje mnie pytanie. Gdyby układ był zapowietrzony to czy ten dźwięk byłby normalny? A czy może to być sprzęgiełko na alternatorze?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku nie widać by była jakaś tragedia z tym powietrzem. Jak chcesz pozbyć się tego problemu to wymień przeźroczysty plastykowy wężyk między filtrem a pompą na czarny gumowy do paliwa. Ten na zasilaniu pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niejednokrotnie widziałem zamiast paliwa samą pianę i wtedy faktycznie powietrza było za dużo :P . Póki jest ciepło to nie ma z tym problemu ale jak przyjdą chłodne dni to może być nieciekawie. Zaproponowałem wymianę wężyka zasilającego którym najczęściej pompa zasysa powietrze widoczne później na powrocie. Powrotny widoczny na filmie pozostanie przeźroczysty by móc dalej obserwować zawartość powietrza w paliwie w przewodzie powrotnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!