Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przepustnica do wymiany


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje auto to Megane II w kombi 2.0 16v. Ponoć mam przepustnicę do wymiany, chciałbym kupić używaną allegro. Stąd moje pytanie w załączniku zamieściłem zdjęcie przepustnicy która jest założona.

Jaką należny kupić, aby pasowała?

Czy wystarczy że numery się zgadzają : tak jak

8200 190 230

8200 171 134 - B

Dzięki z góry za pomoc..!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te numery co podałeś są najważniejsze i muszą się zgadać, ale fajnie jest to że nie musisz szukać tylko od silnika 2.0 więc masz większe pole do popisu bo pasuje też od silników 1,6. Informacja ważna bo nie wszyscy sprzedawcy podają te numery, a i idzie taniej kupić. :)

Rozumiem że jesteś pewien że jest uszkodzona? Może brudna i wystarczy ją wyczyścić, kable sprawdziłeś czy są ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za pomoc. Kontrolka silnika pali się cały czas, sygnalizuje service. Gdziekolwiek nie podpiąłbym auta pod komputer, wszyscy zgodnie twierdzą, że to przepustnica. Naturalnie była sprawdzana i czyszczona, niestety problem wrócił następnego dnia. Co gorsza wraz z tym co jakiś czas wyświetla ESP/ABS system fault i autem nie da się normalnie jechać. Po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie, problem ESP/ABS znika, kontrolka silnika pali się cały czas. Kontrolka od ESP/ABS potrafi zapalić się po 20km, 10,5. Różnie się dzieje, przeważnie na ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo z siebie się to stało czy coś wcześniej było robione? Ja bym jeszcze pogrzebał w kablach, może któryś jest uszkodzony.

Miałem podobnie jak u ciebie, u mnie dodatkowo podwieszały się obroty na 2tyś i nie schodziły do jałowych. Podczas rozpędzania dochodziło szarpanie, tak jak by ktoś dodawał i odejmował gazu. Po wymianie na inną z silnika 1,6 o tych samych numerach wszystko wróciło do normy. Kupiłem za 70zł, przeważnie wołają powyżej 150zł w górę... więc kwestia poszukać ;)

Dobrze byłoby abyś zresetował zapamiętane ustawienia przed jej wymianą, tzw przyuczenie przepustnicy, na zimnym silniku odpiąć aku, podmienić przepustnicę i podpiąć aku, odpalić go i niech pochodzi sobie do nagrzania silnika bez naciskania gazu. Powinna zniknąć kontrolka silnika, jeśli nie to będziesz musiał podjechać do kogoś na kasowanie.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam jakieś półtora roku, problem trwa może miesiąc - dwa. Nic wcześniej nie było robione z przepustnicą. Oczywiście gdy zapali się kontrolka od esp/abs, przy przyśpieszaniu objaw identyczny, szarpanie całym autem i podwieszanie się obrotów, ale gdy puszczę gaz, te spadają do jałowych. Oczywiście o przyuczeniu pamiętam :)

 

Mam jeszcze jedno pytanie w takim razie :)

Druga linijka obecnej przepustnicy ma symbol 04.09.3 II (jak w załączniku)

zaś ta którą chce kupić 04.40.5 IIIm, ale dwa symbole dolne są takie same , tj.

 

8200 190 230

8200 171 134 - B

 

Nie wiem czy mogę w takim razie ją śmiało brać?

post-85275-0-65303100-1443607604_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego dotyczy druga linijka to nie wiem (możliwe że nr partii produkcji), informację o tym która linijka jest ważna otrzymałem od osoby która zajmuje się renówkami w Krakowie, a że nic dziwnego nie zauważyłem w działaniu silnika więc raczej jest to prawda. Mam identycznie jak ty, wszystkie numery są takie same oprócz drugiej linijki. Jeżeli za dobrą cenę to się bym nie zastanawiał. Możesz najwyżej spróbować się dogadać że jak będzie źle to oddasz.

Przepustnice o danych numerach były stosowane w różnych modelach Renault więc możliwości są duże.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdziekolwiek nie podpialbym auta pod komputer, wszyscy zgodnie twierdzą że to przepustnica, naturalnie była sprawdzana i czyszczona, niestety problem wrócił następnego dnia, co gorsza wraz z tym co jakiś czas wyświetla ESP/ABS system fault i autem nie da się normalnie jechać.

Ja bym zaczął od sprawdzenia kabli i wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaś ta którą chce kupić 04.40.5 IIIm

Rosol to w taki razie rozszyfruj co to za data z powyższych informacji (może być i odwrotnie 04,09,2003), a żeby było ciekawiej u mnie w jednej mam starej 3,14,5 a w drugiej 3,32,3 !!!! Rok produkcji jest inaczej podawany na częściach.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc.

Przepustnica z wysyłką wyszła 102zł, nie jest źle.

Kable zostały ostatnio właśnie sprawdzone, niestety nie były przyczyną.

Gdyby jednak mimo wszystko przepustnica nie byłaby przyczyną , odezwę się na pewno.

 

Szczególne podziękowania dla 'karllo' zza chęci i pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosol to w taki razie rozszyfruj co to za data z powyższych informacji (może być i odwrotnie 04,09,2003), a żeby było ciekawiej u mnie w jednej mam starej 3,14,5 a w drugiej 3,32,3 !!!! Rok produkcji jest inaczej podawany na częściach.

Napisałem "może być" i jeżeli jest cyfra 40 (nie zauważyłem tego w poście) to nią nie jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!