Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapocenie na górze silnika


gres

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dłuższego czasu widzę spore zapocenie silnika jak na zdjęciu a ostatnio zaczął znikać olej- tak około 0,5 litra na 4000 km. Wiem że to nie tragedia ale co może powodować takie zapocenie? Czy może to mieć związek z turbo? Proszę o jakieś podpowiedzi bo jestem zielony w tej kwestii a jeszcze jakieś dziwne dźwięki z pod maski dochodzą-krótkotrwałe brzęczenie przy około 1000-1500 obr.

post-10711-0-05358200-1443643771_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ok 0.5 l na te 4k km to wg. mnie w normie, zależy jeszcze od rodzaju tras i stylu jazdy, brzęczenie - sprawdz osłonę silnika czy te uchwyty które trzymają nie powycierały się (zanjomy miał ten problem i w tym właśnie on tkwił, co do zapocenia sprawdz czy opaski i przewody są w porządku - często te rury intercoolera są wykonane z plastiku i pod wpływem czasu lubią pekać- zwłaszcza jak ktoś je ruszał i np. opaske zacisnął zbyt mocno.

 

PS. związek z turbo? na pewno bo turbo też jest smarowane olejem ;) ale ten olej nawet przy uszkodzonej turbinie się nie powinien wydostawać na zewnątrz tylko bardziej gromadzić np w intercoolerze, także uszkodzenie turbiny wg. mnie odpada.

Edytowane przez tomaszozog1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Cześć,

 

Jestem Ciekawy, czy coś dalej z tym fantem się wyjaśniło, gdyż mam podobny problem i zastanawiam się, czy powinienem się tym niepokoić? Czy ta rura tak ma czy zwykle jest sucha?

Załączam zdjęcie.

 

Pozdrawiam,

Jacek.

post-92351-0-04018300-1467472623_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem ten sam problem i to w nowym aucie , mianowicie po wizycie w serwisie i wymianie oleju , mechanik wlał go trochę za dużo. Już po kilkuset kilometrach miałem zapoconą tą rurę.

Najprawdopodobniej są to opary oleju, które nagromadziły się u was przez okres użytkowania auta.Silniki DCI bardzo nie lubią maksymalnego stanu oleju silnikowego oraz jeszcze bardziej gdy olej na miarce sięga ponad max. (nawet na korku wlewu oleju jest napis ostrzegający o nieprzepełnianiu układu). Można uszkodzić silnik.

W instrukcji serwisowej jest opisane, że przy demontażu tej rury należy ją umyć od środka, czyli tak jakby konstruktorzy przewidywali taki stan rzeczy. Olej najlepiej sprawdzać na zimnym silniku np. rano przed pierwszym rozruchem, wtedy wynik stanu oleju jest najbardziej miarodajny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek. Jak możesz lać 5 litrów jak układ 1.5 DCI wynosi 4,5 l. To znaczy ,że przelewasz silnik, a co jest napisane na korku wlewu oleju oraz w instrukcji obsługi . "zabrania się napełniać układ olejem powyżej znaku max"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też miałem taki sam silnik 1.5 DCI 101 KM, ale tam był całkowicie inny układ dolotowy.

 

Dodano: 02 lip 2016 - 22:32

Dodam jeszcze,że 1.5 DCI 101 KM miał pojemność układu 4,8 l co przy wlaniu 5 l nie robiło aż tak dużej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo zastanawiający jest dla mnie fakt, że tylko ten gumowy odcinek jest "zapocony" olejem, cała reszta komory silnika i wszystkie jej części są suchutkie. Czy ten przewód prowadzi od sprężarki w kierunku intercoolera? Może materiał z którego jest wykonany ma jakieś właściwości przepuszczające olej w wyniku dużych różnic temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też miałem taki sam silnik 1.5 DCI 101 KM, ale tam był całkowicie inny układ dolotowy.

 

Dodano: 02 lip 2016 - 22:32

Dodam jeszcze,że 1.5 DCI 101 KM miał pojemność układu 4,8 l co przy wlaniu 5 l nie robiło aż tak dużej różnicy.

zerknąłem teraz w serwisówkę 10A-81. podają średnią ilość oleju:

thumb_hosting_zdjec_1467494452__pojemnosc_ukladu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

O tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Megi III z silnikiem 1.5 dCI 110 KM i niestety i u mnie jest podobne zapocenie. Wygląda identycznie jak na wcześniej załączonych zdjęciach. Wczoraj próbowałem przy tym pogrzebać, ale muszę popatrzeć jak zdjąć opaskę od strony plastikowego kanału dolotowego bo mam wrażenie że to tu jest problem z uszczelnieniem. Może ktoś już zdejmował tą opaskę i zna jakąś szybką metodę na to.

P.S. do tej pory miałem VAG-a i stwierdzam że łatwiej było go rozebrać na części pierwsze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winna jest złączka, widać dokładnie na zdjęciu kolegi DeJot86. ASO najpierw poprawiło połączenie, ale po kilku miesiącach znowu się pociło więc na gwarancji wymienili cały dolot. Oczywiście jest to komplet i nie można kupić samej złączki. Jeśli dobrze pamiętam to kosztuje około 900zł. Jest na forum już temat gdzie to poruszaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakaś ogólna wada chyba w tym modelu.

U mnie w megance też się tam poci (przebieg 30kkm).

Dziwne, że chyba się to stało po pierwszym serwisie olejowym, wcześniej nie zauważyłem.

Czyżby za dużo oleju nalali w ASO i dlatego zaczęło się pocić.

Dziś stawiam autko do ASO nie usuwają usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!