Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zapocenie na górze silnika


gres

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dłuższego czasu widzę spore zapocenie silnika jak na zdjęciu a ostatnio zaczął znikać olej- tak około 0,5 litra na 4000 km. Wiem że to nie tragedia ale co może powodować takie zapocenie? Czy może to mieć związek z turbo? Proszę o jakieś podpowiedzi bo jestem zielony w tej kwestii a jeszcze jakieś dziwne dźwięki z pod maski dochodzą-krótkotrwałe brzęczenie przy około 1000-1500 obr.

post-10711-0-05358200-1443643771_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ok 0.5 l na te 4k km to wg. mnie w normie, zależy jeszcze od rodzaju tras i stylu jazdy, brzęczenie - sprawdz osłonę silnika czy te uchwyty które trzymają nie powycierały się (zanjomy miał ten problem i w tym właśnie on tkwił, co do zapocenia sprawdz czy opaski i przewody są w porządku - często te rury intercoolera są wykonane z plastiku i pod wpływem czasu lubią pekać- zwłaszcza jak ktoś je ruszał i np. opaske zacisnął zbyt mocno.

 

PS. związek z turbo? na pewno bo turbo też jest smarowane olejem ;) ale ten olej nawet przy uszkodzonej turbinie się nie powinien wydostawać na zewnątrz tylko bardziej gromadzić np w intercoolerze, także uszkodzenie turbiny wg. mnie odpada.

Edytowane przez tomaszozog1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Cześć,

 

Jestem Ciekawy, czy coś dalej z tym fantem się wyjaśniło, gdyż mam podobny problem i zastanawiam się, czy powinienem się tym niepokoić? Czy ta rura tak ma czy zwykle jest sucha?

Załączam zdjęcie.

 

Pozdrawiam,

Jacek.

post-92351-0-04018300-1467472623_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem ten sam problem i to w nowym aucie , mianowicie po wizycie w serwisie i wymianie oleju , mechanik wlał go trochę za dużo. Już po kilkuset kilometrach miałem zapoconą tą rurę.

Najprawdopodobniej są to opary oleju, które nagromadziły się u was przez okres użytkowania auta.Silniki DCI bardzo nie lubią maksymalnego stanu oleju silnikowego oraz jeszcze bardziej gdy olej na miarce sięga ponad max. (nawet na korku wlewu oleju jest napis ostrzegający o nieprzepełnianiu układu). Można uszkodzić silnik.

W instrukcji serwisowej jest opisane, że przy demontażu tej rury należy ją umyć od środka, czyli tak jakby konstruktorzy przewidywali taki stan rzeczy. Olej najlepiej sprawdzać na zimnym silniku np. rano przed pierwszym rozruchem, wtedy wynik stanu oleju jest najbardziej miarodajny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek. Jak możesz lać 5 litrów jak układ 1.5 DCI wynosi 4,5 l. To znaczy ,że przelewasz silnik, a co jest napisane na korku wlewu oleju oraz w instrukcji obsługi . "zabrania się napełniać układ olejem powyżej znaku max"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też miałem taki sam silnik 1.5 DCI 101 KM, ale tam był całkowicie inny układ dolotowy.

 

Dodano: 02 lip 2016 - 22:32

Dodam jeszcze,że 1.5 DCI 101 KM miał pojemność układu 4,8 l co przy wlaniu 5 l nie robiło aż tak dużej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo zastanawiający jest dla mnie fakt, że tylko ten gumowy odcinek jest "zapocony" olejem, cała reszta komory silnika i wszystkie jej części są suchutkie. Czy ten przewód prowadzi od sprężarki w kierunku intercoolera? Może materiał z którego jest wykonany ma jakieś właściwości przepuszczające olej w wyniku dużych różnic temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też miałem taki sam silnik 1.5 DCI 101 KM, ale tam był całkowicie inny układ dolotowy.

 

Dodano: 02 lip 2016 - 22:32

Dodam jeszcze,że 1.5 DCI 101 KM miał pojemność układu 4,8 l co przy wlaniu 5 l nie robiło aż tak dużej różnicy.

zerknąłem teraz w serwisówkę 10A-81. podają średnią ilość oleju:

thumb_hosting_zdjec_1467494452__pojemnosc_ukladu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

O tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Megi III z silnikiem 1.5 dCI 110 KM i niestety i u mnie jest podobne zapocenie. Wygląda identycznie jak na wcześniej załączonych zdjęciach. Wczoraj próbowałem przy tym pogrzebać, ale muszę popatrzeć jak zdjąć opaskę od strony plastikowego kanału dolotowego bo mam wrażenie że to tu jest problem z uszczelnieniem. Może ktoś już zdejmował tą opaskę i zna jakąś szybką metodę na to.

P.S. do tej pory miałem VAG-a i stwierdzam że łatwiej było go rozebrać na części pierwsze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winna jest złączka, widać dokładnie na zdjęciu kolegi DeJot86. ASO najpierw poprawiło połączenie, ale po kilku miesiącach znowu się pociło więc na gwarancji wymienili cały dolot. Oczywiście jest to komplet i nie można kupić samej złączki. Jeśli dobrze pamiętam to kosztuje około 900zł. Jest na forum już temat gdzie to poruszaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakaś ogólna wada chyba w tym modelu.

U mnie w megance też się tam poci (przebieg 30kkm).

Dziwne, że chyba się to stało po pierwszym serwisie olejowym, wcześniej nie zauważyłem.

Czyżby za dużo oleju nalali w ASO i dlatego zaczęło się pocić.

Dziś stawiam autko do ASO nie usuwają usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!