Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik się nie uruchamia


mietafix

Rekomendowane odpowiedzi

Hej witajcie, mam problem z swoim silnikiem 1.9DCI. Mianowicie jak kilka dni postoi to nie chce odpalić się. Co więcej nawet z kabli lub z zaciągu nie potrafi się odpalić. Za to zauważyłem że jak przeciągnę samochód po polnej drodze z dużą ilością wertepów, to sam bez niczego odpala. Rozłożyłem osprzęt i złożyłem z powrotem, oczyściłem wszystkie styki i nadal żadnej zmiany. Nawet alarm wymontowałem.

 

Czy ktoś spotkał się już z taką sytuacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy odpala na plaku. Obstawiałbym bym dwie wersje. Jeśli odpaliłby na plaku to przyczyną może być wracające się paliwo z pompy lub się zapowietrza układ paliwowy. Sprawdź przed odpaleniem czy na pompie jest paliwo.

Druga wersja, jeśli ci odpala po przeciągnięciu po wertepach to może być czujnik położenia wału, który możliwe że się zawiesza. A tak apropo to dobrze ci rozrusznik kreci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik nie znalazł błędów na komputerze.

Na samostarcie silnik działa dopóki się on nie skończy. Czujnik położenia wału był już wymieniany. Regulator ciśnienia i czujnik na listę ie tez był wymieniany. Rozrusznik też był wymieniany i kręci prawidłowo.

Jak sprawdzić czy pompa podaje paliwo i czy wtryskiwacze prawidłowo działają?

Edytowane przez mietafix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze sprawdzisz na stole.

Podłącz auto do CLIPa i zobacz jakie są parametry: na listwie wtryskowej, temperatura, liczba obrotów przy odpalaniu.

Bez tego będziesz podmieniał części na chybił trafił.

Przy kręceniu możesz poluzować nakrętkę na wtryskiwaczu, żeby zobaczyć czy dochodzi do niego paliwo.

Pamiętaj, że w tym aucie tylko CLIP i DDT nadają się do sensownej diagnozy.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to zauważyłem że jak przeciągnę samochód po polnej drodze z dużą ilością wertepów, to sam bez niczego odpala

Wciskałeś kulkę czujnika uderzeniowego? Może tam nie łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze sprawdzisz na stole.

Podłącz auto do CLIPa i zobacz jakie są parametry: na listwie wtryskowej, temperatura, liczba obrotów przy odpalaniu.

Bez tego będziesz podmieniał części na chybił trafił.

Przy kręceniu możesz poluzować nakrętkę na wtryskiwaczu, żeby zobaczyć czy dochodzi do niego paliwo.

Pamiętaj, że w tym aucie tylko CLIP i DDT nadają się do sensownej diagnozy.

 

Co to znaczy że sprawdzę je na stole? Czujnik uderzeniowy działa prawidłowo. hmm nieraz odpala i samochód jeździ bezproblemowo do momentu jego zgaszenia. potem nie chce odpalać...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

Wtryski sprawdzone, są ok. Ciśnienie na listwie 60 barów.

<><><><><><><><><><><><><><>

Może to kwestia alarmu jest? Mam Scorpion 2000 z1m

<><><><><><><><><><><><><><>

Hmm a może to kwestia modułu BSI. Od którejś wizyty u mechanika nie działa mi też immobilizer w drugim kluczyku. Po otworzeniu modułu BSI, elektronika była mocno brązowa miejscami oraz napuchnięta, czy to może mieć jakieś powiązanie z problemem?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może miec nawet bardzo duże znaczenie.

Szczególnie UCH, który mógł być zalany.

Zastanawia też, że nie działa jeden z kluczyków, skoro wcześniej działał.

Ciśnienie na listwie paliwa wydaje mi się trochę za małe.

Nie dam sobie ręki uciąć, ale w 1,9 dCi ciśnienie przy rozruchu powinno być w okolicach 200 barów.

Skoro wtryski sprawdzone, to raczej nie będzie ich wina.

Możliwe, że regulator ciśnienia zaczyna szwankować, albo pompka wstępna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniony został cały zestaw UCH + BSI + stacyjka + immo w kluczykach, a samochód dalej nie odpala. Przejrzałem też niektóre wiązki kabli i kilka kabli nadawało się tylko do wymiany. W środku zgniłe były. Jakieś kolejne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!