Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana silnika 1.5dci


ziomek4007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Muszę wymienić silnik. Po numerze VIN wychodzi, że mam K9K732, na bloku K9K P732 Ale rozumiem, że to ten sam silnik. Mam pytanie. Muszę szukać tylko 732 czy mogę wsadzić z innym kodem o ile jest taka możliwość??

1.5dci 106KM, 78kW, MIIphII 2007r.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczeniem się nie sugeruj, a tylko osprzętem, łapami i miejscem instalacji rozrusznika.

Pamiętaj tylko, żeby to była wersja 105 KM lub więcej.

Pasuje chyba nawet 1,5 dCi z Laguny III, tylko któraś łapa jest do przerobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na miejscu od scenica 2013 z przebiegiem 17tyś Ale tam np. turbina jest chłodzona dodatkowo płynem. Nie przyglądałem mu się jeszcze, ale na dniach podjadę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przy okazji zapytam... Luz mam prawdopodobnie na głównej panewce od strony skrzyni. Czy jest sens zakładać nowy wał z całym zestawem panewek??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje równo, od góry niby nic niepokojącego nie słychać. Luz jest na tyle duży, że uderzenia przenoszą się na pedał sprzęgła (na wolnych obrotach jak i w trakcie jazdy, zwłaszcza podczas obciążenia silnika, podjazd pod wzniesienie itp.) Silnik lata przód tył. Dźwięk nie jest metaliczny a głuchy. Na zimnym tego tak nie słychać, a dopiero po rozgrzaniu. Dwumas OK. Spalania oleju nie zauważyłem. Przy przyśpieszaniu kopci, ale to chyba już z zamulenia bo jeżdżę do 2tys obr.

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to luz na panewce wału, to warto to robić.

Nigdy do końca nie wiesz na jaki silnik trafisz.

Dobry silnik swoje będzie kosztował, bo rynek tanich 1,5 dCi jest przebrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boję się tylko, że zrobię dół i po złożeniu wyjdzie coś z górą...na allegro niby oryginalny wał+panewki można kupić za ok 800zł. Kwestia czy to na pewno oryginał

 

Dodano: 10 paź 2015 - 22:15

Wydaje mi się, że problem powstał po zalaniu 5w40. Wypłukało silnik i problem zaczął się nasilać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wcześniej silnik był zalany 10W40, to tutaj upatruj problemów.

Ten silnik jest dość ciasno spasowany i powinien mieć dość rzadki olej, wymiana na coś powyżej 5Wx powoduje w tym silniku szybsze zużycie panewek.

Tak więc nic się nie wypłukało, tylko gęsty olej zamaskował na chwilę usterkę, auto chyba było szykowane na sprzedaż.

Jeżeli nie oryginał, to zamiennik, ale cena normalna.

Kolega płacił w ASO po jego rabatach podobną cenę za wał i panewki z dobrej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gęsty olej zamaskował na chwilę usterkę, auto chyba było szykowane na sprzedaż.

chyba tak i niestety dałem się naciąć, ale trudno...

 

Przykładowe aukcje:

http://allegro.pl/wal-korbowy-panewki-1-5-dci-megane-ii-scenic-ii-oe-i5236134259.html

http://allegro.pl/wal-korbowy-panewki-1-5-dci-megane-ii-scenic-ii-oe-i5203333965.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca pewny, już dobrych kilka lat sprzedają części do francuzów.

Co do wału, to od niczego pomierz własny, bo może być w dobrym stanie.

Kolega już kilka razy tak trafił, że po pomiarach wał okazał się być w idealnym stanie, a wytarte były panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mogę jeszcze sprawdzić i w jaki sposób przy okazji takiej akcji?? Uszkodzenia tego typu mogą mieć wpływ na gorsze odpalanie?? 4razy musi zakręcić

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki do odpalania nic nie mają.

Przed takim remontem sprawdź kompresję (na zimno), wydajność pompy oleju oraz stan układu wtryskowego.

Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!