Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przyśpieszaniem Megane 2 2005r


YMorfeusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

On ponad roku jestem prawie szczęśliwym posiadaczem Meganki z 2005 roku, poza drobnostkami jakie się ma gdy kupi się używane autko wszystko było ok do niedawna. Gdy zaczęły się upały z początku było ok, później zaczęło go mulić podczas przyśpieszania w okolicach 2500obr/min. Że nie trwało to kilka dni po jakimś tankowaniu pojechałem na przegląd, tam wyskoczył im błąd na katalizatorze, którego nie mogli skasować, po podbiciu przeglądu udałem się do mechanika i powiedziałem, że samochód muli się przy przyspieszaniu jak wrzucam 2-kę tak około 2200-2500obr. a na wyższych biegach jest ok. Powiedziałem mu też o tym błędzie co widzieli na przeglądzie o katalizatorze i powiedział, że to sprawdzi. Od mechanika wiem tyle, że rozebrał go i nie widział nic niepokojącego nawet nie był zapchany ani nic (na przeglądzie stwierdzili, że będzie stopiony) przedmuchał go i tyle.

Było cały czas ok ,a teraz widzę, że znowu czasami traci moc podczas przyśpieszania w tym samym przedziale obrotów ale nie jest to już takie częste jak przedtem. W zasadzie nigdy nie było to za każdym razem kiedy odpaliłem tylko wcześniej częściej tak 5/10 odpaleń teraz może 1/10 i teraz po dłuższej jeździe tak jakby przechodziło co wcześniej niestety przy każdej dwójce wiązało się z zamuleniem.

Nie wiem co to może być, sondy są ok (jedna chyba była zmieniana ale nic to nie dało).

Nie jestem specem od aut ale chyba podczas przyśpieszania jak mam włączony nadmuch na maxa (nie klimę tylko sam wentylator) to aż słychać jak przygaśnie wentylator i czuć z mulenie a to chyba nie jest normalne. Mam co prawda słaby silnik tylko benzyna 1.4 16V. Co byście zrobili na moim miejscu? Co to może być?

 

Jeśli nie dałem w odpowiednim dziale można przenieść.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałem mu też o tym błędzie co widzieli na przeglądzie o katalizatorze i powiedział, że to sprawdzi. Od mechanika wiem tyle, że rozebrał go i nie widział nic niepokojącego nawet nie był zapchany ani nic (na przeglądzie stwierdzili, że będzie stopiony) przedmuchał go i tyle.

Proponuję zmienić mechanika. Jestem ciekaw w jaki sposób rozebrał katalizator i go obejrzał. Przecież kat jest w puszcze metalowej. Można go obejrzeć po rozcięciu jej. Więc ściemniał na maksa, bo w megankach II, o ile jest oryginalny wydech, wszystko jest jako jeden element (rura przed katem, kat, rura za katem, tłumik środkowy(może go nie być), oraz tłumik końcowy).

 

thumb_hosting_zdjec_1444323433__silnik_benzynowy.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1444323464__silnik_diesla.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzięki dobrze wiedzieć jak to jest z katalizatorem, jak człowiek czegoś nie wie to czasami głupoty pisze.

Teraz zmienił mi Sondę za katalizatorem i jest już ok , chociaż po starcie przy pierwszym przyspieszeniu jest czasem taki delikatny przymuł ,nie wiem o co to może biegać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!