Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala po naładowaniu akumulatora


Bayo84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Forumowiczów

 

Opisze krótko problem .

1. W aucie żony padł akumulator podczas próby rozruchu (od dawna rano [szczególnie w chłodne dni] słabo odpala)

2. Wyjąłem akumulator i podpiąłem do prostownika

3. Zamontowałem akumulator i tu zaczyna się problem - auto nie chce odpalić .

 

Objawy:

- działa elektryka (centralny zamek, światła, itp, itd) ,

- po przekręceniu kluczyka w stacyjce ładnie "kręci" , ale nie daje żadnego objawu chęci zapalenia.,

- po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego buczenia świec.

- Przy podniesionej masce, podczas przekręcania kluczyka (przed próbą uruchomienia) słychać krótkotrwałe, cichutkie "terkotanie" pod maską (zawsze było słychać wyraźny dźwięk przy zamkniętej masce) - niestety "kręci" i nic....

 

Sprawdzone:

- czujnik bezwładnościowy OK

- bezpiecznik pompy paliwa OK - czy są inne bezpieczniki które należy sprawdzić? czy prócz skrzynek bezpieczników pod maską i po stronie kierowcy są inne?

- wygląda na to, że nie podaje paliwa... jak to sprawdzić na 100% w łatwy sposób?

- IMMO działa prawidłowo (lampka mruga i gaśnie po przekręceniu kluczyka)

- pompa paliwa pompuje paliwo do wtrysków

 

WAŻNE: Żona wzięła kluczyki, więc wyjąłem akumulator bez otwierania auta [a było zamknięte] (po stłuczce maskę można otworzyć bez używania dźwigni w kabinie)

 

Dziękuje za sugestie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poluzuj lekko nakrętkę na wtryskiwaczu i spróbuj kręcić, wtedy będzie widać, czy jest paliwo.

Zmierz napięcie akumulatora pod obciążeniem.

Jeżeli spada poniżej 10V, to możesz go wyrzucić, bo na nim już nie można polegać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po poluzowaniu nakrętki i po przekręceniu paliwo ucieka pod ciśnieniem?

Zdejmij wtyczkę z jednego wtryskiwacza i sprawdź woltomierzem, czy dochodzi do niego napięcie.

W dalszej kolejności do sprawdzenia czujnik wału korbowego, a potem zostaje już tylko podpięcie CLIPa.

Najważniejsze, jakie masz napięcie na akumulatorze pod obciążeniem?

Czy do świec żarowych dochodzi napięcie (aczkolwiek ma to drugorzędne znaczenie)?

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

1. Tak - poluzowałem nakrętkę rurki idącej z pompy wtryskowej do wtryskiwacza - paliwo tryskało

2. Nie widzę wtyczek przy wtryskiwaczach - pierwszy raz grzebię przy tym silniku - gdzie jest ta wtyczka?

3. Nie mogę znaleźć czujnika położenia wału korbowego - gdzie on dokładnie jest? trzeba demontować jakiś element żeby się do niego dostać?

4. Napięcie pod obciążeniem (włączone światła) - 11,8 V (bez napięcia 12,2 V) - zaznaczam, że aku jest stosunkowo nowe - i tak jest "dzielny" - próbuje "kręcic" juz "setny" raz,- i jeszcze "walczy"

5. Nie sprawdzałem czy jest napięcie

 

Próbowałem odpalic przy pomocy Plaku (dwa razy, ale krótko psikałem nie chcąc czegoś spaprać) - silnik odpala, ALE jak się wypali Plak to gaśnie - wygląda to tak jakby do cylindrów nie było wtryskiwane paliwo - czy mogłem ominąc jeszcze jakis bezpiecznik? (sprawdziłem 5 A przy kierownicy i 30A od pompy paliwa - są OK). Co jeszcze mogę sprawdzić? Czy te auta można holować bez strachu o uszkodzenie jakiegos elementu (pytam na wypadek gdybym nie odpalił jednak)

 

Pozdrawiam i Dziekuje.

Edytowane przez Bayo84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę wtyczek przy wtryskiwaczach - pierwszy raz grzebię przy tym silniku - gdzie jest ta wtyczka?

Pod doprowadzeniem paliwa, lekko z boku.

Nie mogę znaleźć czujnika położenia wału korbowego - gdzie on dokładnie jest? trzeba demontować jakiś element żeby się do niego dostać?

Na obudowie koła zamachowego, ciężko go dojrzeć.

Napięcie pod obciążeniem (włączone światła) - 11,8 V (bez napięcia 12,2 V) - zaznaczam, że aku jest stosunkowo nowe - i tak jest "dzielny" - próbuje "kręcic" juz "setny" raz,- i jeszcze "walczy"

Nie jest źle, ale od niczego spróbuj go doładować.

Próbowałem odpalic przy pomocy Plaku (dwa razy, ale krótko psikałem nie chcąc czegoś spaprać) - silnik odpala, ALE jak się wypali Plak to gaśnie - wygląda to tak jakby do cylindrów nie było wtryskiwane paliwo - czy mogłem ominąc jeszcze jakis bezpiecznik?

Pisałeś wyżej, że przy odpalaniu paliwo z pompy jest podawane.

Możliwe, że jest za niskie ciśnienie paliwa, albo do wtryskiwaczy nie dochodzi napięcie.

Bez podpięcia komputera ciężko będzie tu coś zdiagnozować.

Czy te auta można holować bez strachu o uszkodzenie jakiegos elementu (pytam na wypadek gdybym nie odpalił jednak)

Jak wrzucisz na luz, to możesz go spokojnie ciągnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W końcu, tydzień temnu, zapalił. Trudno powiedzieć co pomogło, ale opisze - może kiedyś komus się przyda

 

1. Napompowałem gruszkę do stanu: "twarda",

2. Rozłoczyłem i z powrotem połączyłem wtyczke kabla zasilającego wtryskiwacz sterujący (napięcie sprawdziłem),

3. Plak + kręcenie - spalał plak i gasł.

4. zauważyłem, że pojawił się "cykanie" pod maską, gdy włączona jest kontrolka świec żarowych (nie było go przed tem)

5. Teść (elektryk) zauważył, że nie jest podawane napięcie na zawór pompy wtryskowej - spróbowalismy podac je z akumulatora - wtedy zawór pracował

6. W końcu odpalił - chodzi ładnie

7. Zawiozłem do mechanika do kontroli - ciśnienia OK - stwierdził, że mógł się zawiesić jakiś przekaźnik...

 

Niestety znowu to samo...

Wsiadłem do auta --> próbowałem zapalić --> niby silnik "załapał", ale ewidentnie coś go odcięło.

Wyraźnym objawem, który zaobserwowałem jest to, że, gdy nie chce odpalić nie słychać charakterystycznego "cykania" pod maską, gdy świeci się kontrolka świec żarowych...

 

Ma ktoś jakieś pomysły? Czy gdyby była uszkodzony przekaźnik świec to komputer może odcinać możliwość zapalenie silnika?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immo chyba się wyłącza, bo gaśnie migająca kontrolka - poza tym z pompy wtryskowej paliwo wychodzi...mam wrażenie, że to usterka elektryczna - pytanie czy walnięty przekaźnik świec może powodować odcięcie przez komputer możliwość zapłonu...??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!