Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5dci Injection fault - przelewy ok, wykres, błąd DF722 - potrzebna pomoc w identyfikacji


Wydryszek

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas uruchamiania powinno być najwyższe ciśnienie, najlepiej min 250-300 barów i w tym przypadku jest OK.

Po odpaleniu ciśnienie powinno spaść i przy obrotach biegu jałowego powinno być stałe i w 1,5 dCi zazwyczaj oscyluje wokół 200-250 barów.

Zrób test przelewowy wtryskiwaczy przy podwyższonych obrotach i sprawdź jakie będą tego wyniki, często komputer podbija ciśnienie na pompie, jak leją wtryskiwacze.

http://megane.com.pl/topic/65901-test-przelewowy-renault-19-dci/page__view__findpost__p__448355

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Pawel

Dzisiaj po raz kolejny wpiałem się MaxiECU, zrobiłem to po przeczyszczeniu styków czujnika paliwa, niestety dalej pokazuje 106-107 stopni.

Podczas rozruchu dzisiaj na zimnym silniku pokazywało ok 340-360Bar czyli z tego co mówisz i co wcześniej czytałem, jest ok. Wtryskiwacze podczas próby przelewowej już nie pamiętam dokładnie czy to miesiąc czy półtora temu wyszło że mają po 6ml czyli dosłownie śladowa ilość i nie robiłem przegazówek tak jak jest w procedurze Clipa i jak robiłem przed regeneracją tylko trzymałem dwie minuty na 2k RPM. Wiem że nie są to skrajne wartości pracy/ciśnienia ale robiłem mocniejszy test niż przewiduje procedura. Drugim potwierdzeniem jest dla mnie to że wtryskiwacze po niedawnych świętach zostały sprawdzone w serwisie wtrysków Bosch na maszynach (po znajomości) i padło określenie że są jak nówki sztuki z fabryki.

Miałem się umówić z Marcinem z forum (meganecoupe02 chyba) na Clipa ale już nie ma go w Wawie więc w poniedziałek podwiozę auto do gościa na tych Drzeworytników, polecany warsztat przez znajomych. Niech popatrzy, podepnie pod Clipa i zerknie swoim okiem.

Z ciekawostek, sprawdzałem jeszcze powietrze w przewodach, odkąd mam "nowy" filtr od wiosny, bąbelki powietrza występują tylko na powrocie z pompy do filtra i do gruszki, gruszka pompuje paliwo ale nie udało mi się sprawić żeby stwardniała tak, żeby nie dało się pompować. Po odpaleniu na szczęście nie ma w układzie powietrza, nawet na powrocie.(na tyle ile mogłem sprawdzić to sam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę czasu minęło, praca, choroba ale w końcu dorwałem inny czujnik i wymieniłem...teraz pokazuje 107-109 stopni :( Nie wiem czy drugi czujnik też uwalony chociaż nie sądzę aby to on był wadliwy. Zatem wiązka czujnika i płytka sterownika do sprawdzenia? Nie wiem czy wskazania tego czujnika mają jakiś wielki wpływ ale skoro tu jest problem to może i inne wskazania są złe i tu przyczyna.

Wymieniłem też filtr paliwa na MANN (poprzednio wymieniany lekko ponad pół roku temu) i auto dwa razy szybsze, lepiej sięzbiera i injection fault wyskakuje o połowę rzadziej niż dotychczas. Różnica przy pełnym obciążeniu jednak dalej 200-300bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolewaj do paliwa dobry olej 2T np. Ravenol Scooter 2T półsyntetyk, albo Elf Moto 2 Off Road 2T w stosunku 1:200.

Przepal na tym ze 3 baki paliwa i obserwuj sytuację.

Może trochę wyrównają się korekty na wtryskiwaczach i sytuacja się poprawi.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie też trochę poczytałem o tym i już mam jeden bak z Orlen PLATINUM Moto 2T za sobą. Na dniach zatankuję kolejny bak i po trzech tak jak mówisz, postaram się porównać zachowanie silnika. Dzisiaj jeszcze sprawdzę styki w sterowniku silnika bo ta temperatura paliwa jest dla mnie dziwna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem coś co powinienem zrobić dawno czyli sprawdzić dojście do czujnika temperatury paliwa. Sam czujnik powinien mieć na stykach 2.2kOhm przy temperaturze 25 stopni. Czujnik jest ok jednak sprawdziłem wiązkę i na wtyczce (masa + sygnał) jak rozumiem powinno być jakieś napięcie? Wychodzi że jeden faktycznie masa a na drugim napięcie 0,23V co chyba nie jest normalne. Nie wiem czy nie lepiej rozebrać sterownik i zobaczyć jego wnętrze czy wszystko ok. Nie wiem jednak czy samo rozłączenie nie spowoduje jakiś problemów poza skasowaniem wskazań licznika przebiegu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem małą podróż i auto całkiem nieźle załadowane i dwie osoby łącznie w środku, prędkość 100-110km/h, spalanie w trasie 3,2-3,5l/100 więc chyba fajnie :)

Drugi bak paliwa z dolanym 2T się spala i pozwoliłem sobie przegonić auto na 3 i 4 biegu pod 4k RPM praktycznie przez dłuższą chwilę i mam wrażenie, że lepiej chodzi, a i aktualnie rzadziej występuje błąd... zmieniłem deczko styl jazdy i nie wciskam pedału gazu bardziej niż około 50% ale ani razu dzisiaj podczas dynamicznej jazdy po mieście nie zapalił się injection fault. Będę obserwował dalej i notował :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wszystkie noty techniczne do Megane II i nie ma błędu 772 ale bardzo podobny jest 771. Może ktoś to pomylił w tłumaczeniu na inny komputer diagnostyczny? W CLIPie nie ma takiego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja czytałem instrukcje tylko do 1.5 dci i w dodatku do kodu silnika który jest podany w tym temacie. Możliwe że nie ma instrukcji naprawy do tego błędu ale to by było dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem znacznie więcej niż tylko o 1,5 dci i nigdzie nie ma wzmianki na temat błędu DF772.

Żaden dialogys, nota techniczna czy inne ogólnodostępne materiały Renault nie opisują błędu DF772.

Opis tego błędu jako niezgodność ciśnienia paliwa podają tylko różne programy diagnostyczne bez jakiś większych szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Błąd DF772 występuje w opisach na zagranicznych forach właśnie w kontekście kontroli ciśnienia paliwa.

 

U mnie mału update. Jeżdżę na razie tak jak jeździłem, dolewam olej 2T, trzeba uważać z proporcjami bo raz wlałem jakieś 30-40ml za dużo na bak paliwa i dało się odczuć gorsze spalanie mieszanki. Update dotyczy zmian jakie się dokonały w MaxiECU i tego co wynikło u mnie.

Nowe oprogramowanie jest mocno "przeformatowane" jeśli chodzi o Renault, dużo się zmieniło. Dodatkowo teraz temperatura paliwa jest odczytywana prawidłowo, nie 106 stopni a jakieś 32 powiedzmy i rośnie lekko wraz z nagrzewaniem się układów pod maską.

Dodatkowa sprawa to to, że błąd DF772 juz u mnie nie występuje....dzieje się jak się działo ale MaxiECU pokazuje teraz nowe kody i definicje a mianowicie DF053

thumb_hosting_zdjec_1461259964__przechwytywanie.png

 

Planuję zrobić jutro dokładne oględziny gruszki do pompowania paliwa bo może mieć mikropęknięcie, zwłaszcza że pompując nią, nie dochodzi do momentu stwardnienia na tyle żeby nie dało jej się ponownie ścisnąć. Długo wraca do normalnej formy ale daje się ścisnąć ponownie.

Planuję w weekend za tydzień podwieźć auto na podmianę jednak samego czujnika cisnienia w rampie bo u wielu ktorzy mieli problem z DF053 wymiana czujnika pomogła.

 

Dodano: 10 paź 2016 - 20:50

Kolejna, tym razem finalna aktualizacja. Naprawione!

Dostałem namiar do fachowca z polecenia pod Warszawą i niedaleko pracy: Naprawa Pomp Wtryskowych Sławomir Polak ul.Poznańska 408 A Ołtarzew.

Auto odstawione rano i następnego dnia rano po sprawdzeniu było do odbioru.

 

Mimo mojego opisu co było robione, zostały najpierw sprawdzone wtryskiwacze i inne elementy a następnie zdjęta, wymyta i sprawdzona pompa.

Podobno nie nadawała się już do regeneracji bo słabe ciśnienie na sekcji HP nie było jedynym problemem, sekcja niskiego ciśnienia też mocno niedomagała.

Nowa pompa (regenerowana dla uściślenia) plus komplet robocizny 1900zł

Auto jednak jedzie jak szalone, nie ma już żadnego problemu. Serwis polecam bo podobno "naj" dla właścicieli diesli.

Dziękuję wszystkim udzielającym się w wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!