Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

falowanie obrotów podczas jazdy


emzo1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zakupiłem niedawno Megane Coupe 1.6 16v 1999r które postanowiłem uratować. Na dzień dobry auto miało podstawowy problem, wariujące obroty. Na zimnym silniku są wysokie tj.1500 - 2000 i podczas jazdy po wysprzęgleniu falują. Druga sprawa auto potrafi samo delikatnie przyspieszać po puszczeniu gazu lub trzyma obroty na biegu. Przejrzałem podobne tematy na tym forum i według wskazówek sprawdziłem szczelność kolektora (jest ok), wymieniłem uszczelki kolektora, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem sondę lambda, wymieniłem silnik krokowy i czujnik temperatury. Po podłączeniu kompa zero błędów. A problem jest nadal. Nie wiem co może być przyczyną...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki nie sprawdzałem, kolektor dolotowy jest szczelny (jak pisałem nawet profilaktycznie wymieniłem uszczelki). Czy można sprawdzić map sensor w jakiś inny sposób niż wymiana ? :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno tak być. On powinien być sztywno osadzony, na tym dzióbku wchodzącym w otwór w kolektorze powinna być uszczelka.

Poszukaj, gdzieś na forum o tym pisałem, chyba nawet dałem fotki tej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tu też jest uszczelka ale chyba jednak nie trzyma. Zakupiłem właśnie z allegro używany. Dam znać czy to było to. Dziękuję za pomoc. :)

 

Dodano: 28 paź 2015 - 17:30

A więc przyszedł map sensor. Wymieniłem szybciutko na parkingu i mam pytanie. Czy muszę resetować kompa? Czy zdjęcie minusowej klemy wystarczy by zresetować kompa ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie nie ma poprawy. Obroty nadal szaleją.

 

Dodano: 28 paź 2015 - 20:59

Jakiej firmy polecacie silnik krokowy ? Ten który kupiłem nie byl najtańszy 120 zl . Czytałem ze nie wszystkie zamienniki dobrze działają ...

 

Dodano: 28 paź 2015 - 21:34

Link http://sendfile.es/pokaz/547173---5xpk.html . Tak zachowuje sie na zimnym silniku po wrzuceniu na luz w czasie jazdy. Po wrzuceniu biegu potrafi przyspieszać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wysoko, ale możliwe tylko na zimnym silniku, przy rozładowanym akumulatorze i włączonym ogrzewaniu t. szyby i lusterek.

Po uzyskaniu przez silnik ok 1/3 temp. pracy obroty powinny spadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc panowie znalazłem chyba rozwiązanie. Podczas psikania plakem przy przepustnicy silnik zaczął się dusić. Postanowiłem wymienić oringi. Na tej stronie znalazłem opis jak to zrobić, który zaczyna się tak : "Jest to najczęstsza przyczyna falowania obrotów. Uwaga. Nie dajcie się wpuścić w koszty przez mechaników wymieniając silnik krokowy itd.." . Szkoda że nie znalazłem tego 300zł temu :)

 

Dodano: 29 paź 2015 - 17:07

Oringi będą jutro. W weekend je wymienię i dam znać

 

Dodano: 31 paź 2015 - 17:04

A wiec założyłem oringi i problem zniknął. Ten duży był już spłaszczony i przepuszczał powietrze. A więc Panie i Panowie, jeśli będzie problem z falowaniem zwróćcie uwagę na te oringi. Silnik krokowy i przepustnice i tak będziecie czyścić, a więc radze od razu wymienić oring.

 

Dodano: 02 lis 2015 - 10:48

Niestety dziś problem powrócił... :( Dziś odpaliłem auto na zimnym silniku na postoju było ok. Po przejechaniu paru metrów silnik znów zaczął falować i wskazówka obrotomierza zatrzymała się na 2000 obr. Nie mam już pomysłów co może być nie tak... Czemu tak się dzieje na zimnym silniku ? Po rozgrzaniu auta wszystko jest ok. Czy czujnik przepustnicy może wywoływać takie objawy?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!