Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

falowanie obrotów podczas jazdy


emzo1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zakupiłem niedawno Megane Coupe 1.6 16v 1999r które postanowiłem uratować. Na dzień dobry auto miało podstawowy problem, wariujące obroty. Na zimnym silniku są wysokie tj.1500 - 2000 i podczas jazdy po wysprzęgleniu falują. Druga sprawa auto potrafi samo delikatnie przyspieszać po puszczeniu gazu lub trzyma obroty na biegu. Przejrzałem podobne tematy na tym forum i według wskazówek sprawdziłem szczelność kolektora (jest ok), wymieniłem uszczelki kolektora, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem sondę lambda, wymieniłem silnik krokowy i czujnik temperatury. Po podłączeniu kompa zero błędów. A problem jest nadal. Nie wiem co może być przyczyną...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki nie sprawdzałem, kolektor dolotowy jest szczelny (jak pisałem nawet profilaktycznie wymieniłem uszczelki). Czy można sprawdzić map sensor w jakiś inny sposób niż wymiana ? :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno tak być. On powinien być sztywno osadzony, na tym dzióbku wchodzącym w otwór w kolektorze powinna być uszczelka.

Poszukaj, gdzieś na forum o tym pisałem, chyba nawet dałem fotki tej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tu też jest uszczelka ale chyba jednak nie trzyma. Zakupiłem właśnie z allegro używany. Dam znać czy to było to. Dziękuję za pomoc. :)

 

Dodano: 28 paź 2015 - 17:30

A więc przyszedł map sensor. Wymieniłem szybciutko na parkingu i mam pytanie. Czy muszę resetować kompa? Czy zdjęcie minusowej klemy wystarczy by zresetować kompa ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie nie ma poprawy. Obroty nadal szaleją.

 

Dodano: 28 paź 2015 - 20:59

Jakiej firmy polecacie silnik krokowy ? Ten który kupiłem nie byl najtańszy 120 zl . Czytałem ze nie wszystkie zamienniki dobrze działają ...

 

Dodano: 28 paź 2015 - 21:34

Link http://sendfile.es/pokaz/547173---5xpk.html . Tak zachowuje sie na zimnym silniku po wrzuceniu na luz w czasie jazdy. Po wrzuceniu biegu potrafi przyspieszać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wysoko, ale możliwe tylko na zimnym silniku, przy rozładowanym akumulatorze i włączonym ogrzewaniu t. szyby i lusterek.

Po uzyskaniu przez silnik ok 1/3 temp. pracy obroty powinny spadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc panowie znalazłem chyba rozwiązanie. Podczas psikania plakem przy przepustnicy silnik zaczął się dusić. Postanowiłem wymienić oringi. Na tej stronie znalazłem opis jak to zrobić, który zaczyna się tak : "Jest to najczęstsza przyczyna falowania obrotów. Uwaga. Nie dajcie się wpuścić w koszty przez mechaników wymieniając silnik krokowy itd.." . Szkoda że nie znalazłem tego 300zł temu :)

 

Dodano: 29 paź 2015 - 17:07

Oringi będą jutro. W weekend je wymienię i dam znać

 

Dodano: 31 paź 2015 - 17:04

A wiec założyłem oringi i problem zniknął. Ten duży był już spłaszczony i przepuszczał powietrze. A więc Panie i Panowie, jeśli będzie problem z falowaniem zwróćcie uwagę na te oringi. Silnik krokowy i przepustnice i tak będziecie czyścić, a więc radze od razu wymienić oring.

 

Dodano: 02 lis 2015 - 10:48

Niestety dziś problem powrócił... :( Dziś odpaliłem auto na zimnym silniku na postoju było ok. Po przejechaniu paru metrów silnik znów zaczął falować i wskazówka obrotomierza zatrzymała się na 2000 obr. Nie mam już pomysłów co może być nie tak... Czemu tak się dzieje na zimnym silniku ? Po rozgrzaniu auta wszystko jest ok. Czy czujnik przepustnicy może wywoływać takie objawy?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!