Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

System Start Stop


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Obecnie posiadam Megane z systemem Start Stop.

System działał normalnie, na początku go wyłączałem przyciskiem, bo się nie mogłem przyzwyczaić.

Jak już go polubiłem to teraz czy go chce włączyć czy wyłączyć to otrzymuje komunikat o takiej treści

Funkcja Auto Start Stop jest niedostępna.

Czy jest możliwe, że lub czy jest kombinacja jakiś klawiszy żeby ten system całkowicie włączyć lub wyłączyć.

Może ma ktoś z was podobne doświadczenia.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja kilka dni temu testowałem ten system Start-Stop.

Jeżdżąc po Warszawie w korkach z włączonym tym systemem pokonałem około 80 km, system wyłączył i włączył silnik ponad 120 razy , specjalnie zliczałem i nie oszczędzałem tego systemu, choć były już momenty, ze silnik przestał się wyłączać, a za jakiś czas znowu się wyłączał.

Jakiejś porażającej oszczędności paliwa nie zauważyłem może 0,1 litra ON/100 km .

Ale targają mną niepewności o szybkie zużycie rozrusznika i może akumulatora.

Bo jak bym tak codziennie go używał w jeździe po mieście, tak przez ~300 dni w roku to może wyjść wynik 30.ooo - 35.ooo uruchomień silnika dci na rok.

Jeżdżąc bez tego systemu uruchamiam silnik ~1000-1500 razy rocznie.

Rożnica spora.

Czy rozrusznik to wytrzyma ?

Wymiana rozrusznika nie jest pewno tania, a te oszczędności na paliwie mogą jej nie pokryć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalę to od razu to wyłączam, jak nie zapomnę, i liczę, że jest wzmocniony altek i bateria, więc eksploatując głównie po mieście dłużej pożyją niż standardowe, tak sobie kombinuje ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak bym tak codziennie go używał w jeździe po mieście, tak przez ~300 dni w roku to może wyjść wynik 30.ooo - 35.ooo uruchomień silnika dci na rok.

Ostatnio w ręce wpadła mi jakaś gazeta z szacowaną trwałością elementów wyposażenia auta.

Podane tam było, że rozrusznik na dystansie 100000 km przy jeździe miejskiej wykona około 35 tyś cykli.

Trwałość tego elementu była właśnie w okolicach 35-50 tyś uruchomień, ale artykuł dotyczył aut sprzed 2000 roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeżeli rozrusznik nie jest jakiś "lepszy" od tego z 2000 roku, to w okresie gwarancji ( 2 lata) mogę się spodziewać 2 wymian gwarancyjnych tego rozrusznika?

Normalnie tylko przy jeździe miejskiej rocznie robi się do 20 tys km.Chyba że ktoś ma jakieś prace związane z jazdą autem po mieście.

Normalnie , bez opcji START STOP to rozrusznik pracuje max 5-6 razy dziennie. A z opcją Start Stop może to być 20 razy więcej, czyli zaokrąglając , przez rok można "zużyć" w takim aucie rozrusznik w takim stopniu , jak zużywa się rozrusznik w aucie bez tej funkcji przez ~20 lat, czy jakoś tak.

Ciekawe, czy komuś nuż padł ten rozrusznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie, czy Megana jest odpalana rozrusznikiem.

W autach PSA tradycyjny rozrusznik używany jest tylko do uruchomienia zimnego silnika.

Po rozgrzaniu funkcję rozrusznika przejmuje alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PSA musi być jakiś specjalny alternator, chyba na pasku zębatym , a nie klinowym.

Z tego co pamiętam, przy rozruchu rozrusznik pobiera prąd ~300A lub większy , alternator też powinien pobrać podobny aby zakręcić silnikiem dci.

A w megane 3 to Start-Stop potrafi już zadziałać pół minuty po uruchomieniu zimnego silnika, więc rozruch tak zimnego silnika nie jest łatwy i lekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!