Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

System Start Stop


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Obecnie posiadam Megane z systemem Start Stop.

System działał normalnie, na początku go wyłączałem przyciskiem, bo się nie mogłem przyzwyczaić.

Jak już go polubiłem to teraz czy go chce włączyć czy wyłączyć to otrzymuje komunikat o takiej treści

Funkcja Auto Start Stop jest niedostępna.

Czy jest możliwe, że lub czy jest kombinacja jakiś klawiszy żeby ten system całkowicie włączyć lub wyłączyć.

Może ma ktoś z was podobne doświadczenia.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja kilka dni temu testowałem ten system Start-Stop.

Jeżdżąc po Warszawie w korkach z włączonym tym systemem pokonałem około 80 km, system wyłączył i włączył silnik ponad 120 razy , specjalnie zliczałem i nie oszczędzałem tego systemu, choć były już momenty, ze silnik przestał się wyłączać, a za jakiś czas znowu się wyłączał.

Jakiejś porażającej oszczędności paliwa nie zauważyłem może 0,1 litra ON/100 km .

Ale targają mną niepewności o szybkie zużycie rozrusznika i może akumulatora.

Bo jak bym tak codziennie go używał w jeździe po mieście, tak przez ~300 dni w roku to może wyjść wynik 30.ooo - 35.ooo uruchomień silnika dci na rok.

Jeżdżąc bez tego systemu uruchamiam silnik ~1000-1500 razy rocznie.

Rożnica spora.

Czy rozrusznik to wytrzyma ?

Wymiana rozrusznika nie jest pewno tania, a te oszczędności na paliwie mogą jej nie pokryć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalę to od razu to wyłączam, jak nie zapomnę, i liczę, że jest wzmocniony altek i bateria, więc eksploatując głównie po mieście dłużej pożyją niż standardowe, tak sobie kombinuje ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak bym tak codziennie go używał w jeździe po mieście, tak przez ~300 dni w roku to może wyjść wynik 30.ooo - 35.ooo uruchomień silnika dci na rok.

Ostatnio w ręce wpadła mi jakaś gazeta z szacowaną trwałością elementów wyposażenia auta.

Podane tam było, że rozrusznik na dystansie 100000 km przy jeździe miejskiej wykona około 35 tyś cykli.

Trwałość tego elementu była właśnie w okolicach 35-50 tyś uruchomień, ale artykuł dotyczył aut sprzed 2000 roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeżeli rozrusznik nie jest jakiś "lepszy" od tego z 2000 roku, to w okresie gwarancji ( 2 lata) mogę się spodziewać 2 wymian gwarancyjnych tego rozrusznika?

Normalnie tylko przy jeździe miejskiej rocznie robi się do 20 tys km.Chyba że ktoś ma jakieś prace związane z jazdą autem po mieście.

Normalnie , bez opcji START STOP to rozrusznik pracuje max 5-6 razy dziennie. A z opcją Start Stop może to być 20 razy więcej, czyli zaokrąglając , przez rok można "zużyć" w takim aucie rozrusznik w takim stopniu , jak zużywa się rozrusznik w aucie bez tej funkcji przez ~20 lat, czy jakoś tak.

Ciekawe, czy komuś nuż padł ten rozrusznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie, czy Megana jest odpalana rozrusznikiem.

W autach PSA tradycyjny rozrusznik używany jest tylko do uruchomienia zimnego silnika.

Po rozgrzaniu funkcję rozrusznika przejmuje alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PSA musi być jakiś specjalny alternator, chyba na pasku zębatym , a nie klinowym.

Z tego co pamiętam, przy rozruchu rozrusznik pobiera prąd ~300A lub większy , alternator też powinien pobrać podobny aby zakręcić silnikiem dci.

A w megane 3 to Start-Stop potrafi już zadziałać pół minuty po uruchomieniu zimnego silnika, więc rozruch tak zimnego silnika nie jest łatwy i lekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!