Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik krokowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

miałem pogarszające się problemy z falującymi obrotami. Wyczyściłem kanały dolotowe przy krokowym (z popychaczem wewnątrz), uszczelniłem, skręciłem i nie mogę przyuczyć krokowego. Rok temu już go czyściłem i wtedy nie miałem problemu z przyuczeniem. Teraz odpiąłem akumulator, potem podłączyłem odpaliłem auto, pozostawiając na parę minut i niestety nie pomogło.

Czy jest jakaś regulacja sinika krokowego?

Czy krokowy powinien być zasilany i otwierać kanały dolotowe powietrza na luzie i po odpaleniu na zimnym siniku?

Bo u mnie jak odepnę i podepnę zasilanie krokowego nie widać zmian w obrotach silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stole jak podaję 12V DC to ładnie przepycha i trzyma popychacz.

Może ktoś sprawdzić ewentualnie wypowiedzieć się, kiedy silnik krokowy powinien mieć podawane napięcie (kiedy otwiera kanały na dolocie)?

Czy robi to gdy:

- silnik jest zimny/na ssaniu?

- wysprzęglamy na zimnym/ciepłym?

Edytowane przez trilux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zimny silnik krokowiec powinien być wysunięty i uchylać przepustnicę.

Przy wysprzęglaniu będzie pracował, żeby nie doprowadzić do zgaśnięcia silnika.

Zazwyczaj po puszczeniu gazu obroty spadają i w odpowiednim momencie krokowiec się wysuwa, żeby nie doprowadzić do zgaśnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik krokowy pracuje tylko przy puszczonym pedale gazu. Dostaje napięcie wtedy gdy obroty biegu jałowego są niższe od wymaganych w danych warunkach niezależnie od stopnia nagrzania. Popychacz otwiera w większym stopniu kanał obejściowy przepustnicy i obroty wzrastają. Gdy są za wysokie napięcie zanika i sprężyna wsuwa z powrotem popychacz i kanał obejściowy się przymyka. Dzieje się to w sposób ciągły, silnik co chwilę otrzymuje krótkie impulsy sterujące by utrzymywać zadane obroty biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli krokowy sterowany, pewnie przez ECU, napięciem przemiennym - impulsami. Czyli mogę go sprawdzić podająć napięcie impulsowe - ale tylko dodatnie połówki. Ujemne nie są podawane, tylko celem cofnięcia popychacza, impulsy są wyłączane i sprężyna cofa popychacz (zamyka kanał obejściowy, obroty maleją).

Dobrze zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś udostępnić wycinek schematu, z kótego mógłbym zobaczyc dokąd idą kable sterujące silniczkiem - wydaje mi się, że z jakiś powodów nie mam sterowania. Po wyczyszczeniu popychacza i kanałów obejściowych mam ogromne cuda z obrotami. Jak ustawię, że na zimnym jest ok. to po rozgrzaniu mam za wysokie, jak ustawię dobre na ciepłym, to nie mogę odpalić bez gazu (gaśnie). Odpianie akumulatora i przyuczenie krokowego wg różnych procedór (które znalazłem na forum) nie pomaga.

 

Albo zbieg okoliczności, że coś padło innego, bo niezbyt widze zbierznoś z czyszceniem kanałów, ewentualnie z tym, że adaptcja powinna się wykonać - a po podłączeniu nie wyczuwam i nie słychać pracy krokowego, a o której czytam na forum, że jest wyczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Dzisiaj wieczorem sprawdzę, czy mam ciągłość przewodów. Z drugiej strony kabel idzie na masę?

Orientujesz się jakiego rzędu amplitudy V DC tam powinny być? Czy zwykły mulimetr coś pokaże, czy są to zmiany bardzo szybkie impulsów?

Zastanawia mnie bo nie słyszę pracy silnika, a na stole jak dawałem +12 do bardzo dobrze sobie radził z popychaczem - chyba, że go uszkodziłem.

Sprawdzę, czy przypadkiem nie ma zwarcia lub brak przejścia.

 

Dodano: 02 lis 2015 - 14:02

Sprawdziłem instalację i jet ciągłość kabli, napięcie 14.4 dochodzi do silniczka.

Ale ciągle mam problemy z obrotami, które się zaczeły po czyszczeniu krokowego i kanałów obejściowych.

Po odpaleniu silnik mocno się trzęsie, po około minuty łapie obroty 1-2tyś. i tak sobie je reguluje. Niestety pozostawienie tak go do momentu załączenie się wentylatora na chłodnicy, nie powoduje skalibrowanie się układu. Obroty ciągle faluję i po odpaleniu na zimnym są około 0,5tyś, a gdy temp. na desce zaczyna się podnościć, obroty na biegu jałowym osiągają około 1.5tyś i takie wysokie już pozostają.

Gdy odepnę silnik krokowy to przy odpalaniu na zimnym mam prolem ale pedałem gazu pomagam i po chwili już nie gaśnie, a po rozgrzaniu obroty są około 1tyś.

 

Silnik krokowy po poadniu +12 z aku ładnie wypycha popychacz. Przy odpaleniu i zasilaniu z ECU popychacz wykonuje b.minimalne ruchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

Mam problem z krokowcem, kupiłem nowy i po przyuczeniu, jak to w książce sam naprawa, włączyć zapłon i po kilku sec wyłączyć. Po ok 10 sec lampka kontrolna immobilizera powinna zacząć migać, potem włączyć zapłon w celu potwierdzenia i tak zrobiłem, po odpaleniu obroty biegu momentalnie rosną do 5 tyś i nadal rosną co robić? Pomocy

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!