Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria sprężarki + przedmuchy


Hitolf-Adler

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Szkoda, że witam się z Wami w takich okolicznościach, ale widocznie tak musiało być. Niedawno przesiadłem się z Alfy 156 (wiecie co się o nich mówi ;-)) na 1.9 litrową diesel-owską Megankę II CC. Generalnie to mój pierwszy samochód w dieslu i byłem bardzo zadowolony. Spalanie rzędu 6 litrów nijak nie miało się do moich 14 w 2.0 litrowej benzynowej Alfie - także profit.

W CC silnik pracował od początku idealnie: żadnych stuków, gwizdów, szmerów etc. Czuć było tylko, że delikatnie cenzura olej (nie dymiło nic ani z pod maski ani z rury). Owe cenzura oleju przejawiało się tak, że na zakrętach po pewnym czasie czujnik oleju zgłaszał jego za niski poziom (na prostej wszystko się wyrównywało). Pewnego magicznego dnia postanowiłem dolać oleju i popełniłem przy tym 3 podstawowe błędy: 1. dolałem go na nie do końca wychłodzony motor, 2. dolałem go na oko, nie mierzyłem ile powinno go być, 3. pochlapałem olejem okolice korka (no nie miałem lejka cholera). Zaledwie kilka minut później po przejechaniu może 15 kilometrów zacząłem czuć specyficzny zapach palonej ropy/oleju a sprężarka zaczęła szumieć jak elektrownia wiatrowa pod Kozią Wólką. Chwilę później sprężarka zmarła i samochód zmuliło do potęgi. Zjechałem na najbliższą stację i zobaczyłem plamy po oleju z prawej strony silnika oraz pod wtryskami w okolicach odmy. Z początku pomyślałem, że to może być spowodowane tym rozlaniem oleju o którym wspominam wyżej. Jednak wydawało mi się go znacznie za dużo... Dodam jeszcze, że przed dojechaniem do domu cały ten olej który wlałem uciekł i samochód na zakrętach znowu zaczął krzyczeć o dolanie oleju. Ponadto za samochodem ciągnęła się sporej wielkości chmura białego dymu.

 

Dzisiaj odstawiłem samochód na warsztat i po wstępnej diagnozie stwierdzono na bank uszkodzenie turbo spowodowane niewłaściwym jego smarowaniem. Na forach sugerują, że zbyt duża ilość oleju albo zatyka odmę albo zatyka wężyk odprowadzania oleju z turbo. Teraz pozostaje pytanie.

Bo przedmuchy małe czy duże to domena każdego silnika. Dla mnie przedmuch to taki, który wywala korek z wlewu paliwa :)))))

Pytanie do Was. Jak Wy to widzicie, jaka może być przyczyna i co ew. do sprawdzenia i wymiany. Na remont silnika (bo pewnie to usłyszę) namówić się nie dam, bo taką diagnozę postawić najłatwiej i najłatwiej też na niej zarobić. Na pewno turbo do regeneracji to już wiem. Pytanie co zrobić by sytuacja się nie powtórzyła.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź kompresję, powie to coś o stanie silnika.

Warto też zdjąć miskę oleju i sprawdzić w jakim stanie są panewki, jak OK, to wymienić dla pewności pompę oleju.

Na przyszłość po prostu sprawdzać stan oleju i wymieniać go co 10 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź drożnośc odmy i stan membrany.

Opisane w tym temacie:

http://megane.com.pl/topic/34934-glowna-przyczyna-uszkodzenia-turbo/

2. Zdejmij miskę olejową i sprawdź czy nie ma tam takiej "smoły". Jak jest to wyczyść, żeby pompa nie zasysała tego świnstwa.

3. Po sprawdzeniu odmy, wyczyszczeniu miski i wlaniu nowego oleju sprawdź ciśnienie oleju. Często ciśnenie jest za małe (ale na tyle duże że czujnik nie pokazuje zbyt niskiego ciśnienia) i od tego zaczynają się wszystkie problemy z turbiną i panewkami. Tylko dobry mechanik to sprawdza. Partacze wymieniają turbo i czekają na następną wizytę.

4. Sprawdź szczelność układu dolotowego. U siebie miałem dziury od kamieni w intercoolerze i nieszczelność w wężu dochodzącego do IC. Auto normalnie jeździło. Miało tylko trochę większą turbodziurę. Turbina dopompowała odpowiednio więcej powietrza aby utrzymać ciśnienie, ale było to dla niej większym wysiłkiem i obroty części ruchomych też były większe niż powinny być. Przy takiej jeździe w końcu by się upomniała o swoje. Po wymianie turbiny bez usnięcia tych nieszczelności nowa turbina też da o sobie znać.

 

Polecam poczytać bloga:

http://autazfrancji.blogspot.com/2015/07/witam-z-uwagi-na-to-ze-ciagle-podsyacie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!