Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem drgań powrócił


malyrazor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was ponownie, chyba ciąży nad moim samochodem fatum. Ale do rzeczy. Od około tygodnia powrócił problem drgań w aucie. Słychać je na w każdym zakresie obrotów silnika. Wraz ze wzrostem obrotów rośnie również bardzo głośna praca silnika. Z czym to może być związane. Nadmienię iż dwumasa wraz ze sprzęgłem zostały wymienione na nowe na początku roku, został zamontowany zestaw LUKa. Od wymiany zrobiłem ok 8 tys. kilometrów. Na chwilę obecną prócz skrzyni jak i sprzęgła przez mojego mechanika zostało chyba wszystko sprawdzone od rozrządu, koła pasowego jak i panewki. Czy po tak krótkim czasie i dość delikatnej jeździe mogło się coś stać z zespołem sprzęgła. Czekam na jakieś podpowiedzi czego jeszcze szukać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To sprawdzałem na przeglądzie pod koniec października. Dodatkowo mocno skacze, drży padał sprzęgła. W poniedziałek ma być rozbierane sprzęgło więc pewnie się okaże czy to coś tam

 

Dodano: 18 lis 2015 - 16:34

Witam ponownie. No i wstępnie chyba sprawa się wyjasniła. Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że padła dwumasa, zaiweszają się wniej jakieś sprężyny czy coś takiego co powoduje jej nieprawidłową pracę. Trochę dziwne gdyż był to nowy sprzęt i zostało na niej zrobione ok 8 tys km , Dwumasa oddana na reklamację zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieje, że uwzględnią reklamację. Jak dostanę odpowiedz to dam znać co i jak poszło. A tak wogóle to czy spotkał się ktoś z was z takim przypadkiem by po tak krótkim przegiegu padła dwuamasa. Pozdrawiam

 

Dodano: 20 lis 2015 - 23:17

A więc tak dziś wróciłem od mechanika. Reklamacja dwuamasy została uwzględniona, została ona wymieniona na nową lecz problem dziwnej(klekotu silnika) pracy występuje nadal. Pojawia się głównie podczas obciążonej pracy silnika powyżej 1,5k obrotów podczas jazdy jak i na postoju gdy jest wciśnięte sprzęgło. W poniedziałek samochód znów trafia na kanał celem weryfikacji usterki. Hipotez jest kilka od wyrobionych panewek czy też pierścieni dystansowych po poważniejsze. Czy ktoś spotkał się z czyś takim i jest w stanie podsunąć jakiś pomysł w czym szukać przyczyny w głośnej pracy silnika.

Edytowane przez malyrazor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj już nie rozchodzi się o drgania, gdyż ich praktycznie nie ma, poduszki silnika były wymienione i w tej kwestii wszystko jest ok. Głośna praca silnika (terkotanie) powstaje tylko podczas obciążania silnika np przyspieszania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt skrzynia nie była sprawdzana, auto wraca z powrotem w poniedziałek na kanał, Dziś dowiedziałem się jeszcze od mechanika że jest jakiś luz osiowy i możliwe że to coś z wałem, okaże się jak będzie silnik od dołu rozebrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką nadzieje gdyż była by to chyba najtańsza opcja w naprawie. Po oględzinach dam znać co zostało stwierdzone.

 

Dodano: 23 lis 2015 - 21:53

No i wiadomo skąd te dziwne stuki silnika. Po rozebraniu go od dołu okazało się iż wyklepała się tuleja korbowodu przy trzecim tłoku, ponadto luz na panewkach. Pytanie powstaje teraz czy nie uległo uszkodzeniu nic więcej, wiadomo że bez rozbierania silnika tego się nie dowiemy. Pytanie teraz czy gra jest warta świeczki tzn czy warto się bawić w remont silnika czy lepiej poszukać sprawnego słupka i robić przekładkę. Z drugiej strony po remoncie wiadomo co się ma w przeciwieństwie do kupna słupka, którego 100% nie jesteśmy pewni. Czekam na jakieś sugestie osób które już przeszły remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakimi to się mniej więcej może wiązać kosztami gdyż się w ogóle nie orientuje. Wiadomo, że pozostaje pytanie czy góra jest sprawna i czy bijący korbowód nic więcej nie uszkodził. Po głowie mi chodzi remont, gdyż będę wiedział co z czym się je tylko te diabelne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt remontu zależy od faktycznego stanu silnika.

Może się skończyć na 1500-1800 zł, jeśli faktycznie to tylko to co napisałeś, ale równie dobrze można tę kwotę podwoić.

Jeżeli wał jest przytarty (lub co gorsza ma bicie), to warto pomyśleć o nowym, z kompletem panewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam was ponownie. Problemy z samochodem mnie nie opuszczają. Silnik po remoncie zrobiony i z nim wszystko ładnie pięknie. Sprawa dotyczy jednak dwumasy, miałem założone już 3 (komplety) LUKa i wszystkie okazały się wadliwe (wada fabryczna). Teraz moje pytanie brzmi czy zakładać zestaw z dwumasą SACHS, czy jednak założyć zestaw ze sztywnym kołem Valeo. Pytam was o doświadczenia ze sztywnym kołem, jak ono się sprawdza w praktyce.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!