Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przy hamowaniu gaśnie


KaskaxD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze swoją meganką. Wiem że było już wiele podobnych problemów ale mój jest następujący:

Dane techniczne:

Silnik 1.6 16v + Gaz sekwencja STAG

 

Silnik trzyma obroty ok 650/700. Jeśli dojeżdżam do skrzyżowania, wyjeżdżam z parkingu bądź dojeżdżam do innego samochodu mam problem. Obroty spadają, czasem poniżej 500 i gaśnie. Dziś np. jak dojechałam do innego samochodu (toczyłam się z 50km/h) to mi zgasł... Drugi raz jak wyjeżdżałam z parkingu. Za każdym razem po wciśnięciu sprzęgła. Jak dam luz to spadają tak do 700 ale nie gaśnie, jak wcisnę sprzęgło to "czasem" spadają do 500 i niżej więc nie jest ciekawie.

Na mechanice znam się średnio, ale takie proste rzeczy jak przeczyszczenie przepustnicy już zrobiłam i nic nie pomogło.

Co dalej? :(

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn głównie jeżdżę na LPG, kiedyś jak zaczął mi gasnąć przełączyłam na benzynę i faktycznie może nie zgasł (ale pewnie jakbym w tym czasie jechała na benzynie to sytuacja z gaśnięciem by się powtórzyła) ale trzymał obroty w granicach 500 (zdecydowanie za niskie). Potem na gazie też już nie gasł...

Przykładowo dziś po wciśnięciu sprzęgła obroty trzymał w granicy 600 (na luzie tak samo). Rano na ssaniu najpierw ma ok 1100 obrotów, po kilku sek spada do 900 aż się przełączy na lpg. I przez pierwsze 6km jest idealnie (obroty trzyma równo 750), dopiero tak po 7,8km zaczynają spadać. Co dziwne gaśnięcie zdarza się bardzo sporadycznie, czasem przez tydzień pojeżdżę i nic, a czasem (np. wczoraj) wracając zgasł mi z 4 razy. (2x dojazd do ronda, 1x wyjazd z parkingu (hamowanie na wstecznym) 1x hamowanie za samochodem)

Więc problem jest i nie mam pojęcia jak go rozwiązać, wolałabym znacznie wyższe obroty niż te co mam...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udać się do gazownika na regulację.

Warto też pojeździć kilka dni na benzynie.

Zdaje się, że kiepskie ustawienia rozjechały też korekty komputera silnika.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mi również zgasł na benzynie, w sumie jak wyjeżdżałam ze spacji paliw... Obroty masakrycznie niskie, na poziomie 550 (przy hamowaniu spadły coś poniżej 500 i silnik kaput). Nie wiem czy regulacja u gazownika coś da, w sumie od jazdy na LPG jazda na benzynie za wiele nie różni (różnica obrotów jest praktycznie nie zauważalna).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia i wyczyszczenie przepustnica i silnik krokowy (jak masz przepustnicę na linkę, w elektronicznej go nie ma).

Przy czyszczeniu wyciągnij ją na zewnątrz, a po zamontowaniu dobrze by było zrobić adaptację w CLIPie.

Układ zapłonowy jest całkowicie sprawny (świece i cewki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już o tym wspominałem. Ja chyba rok męczyłem się z takim samym objawem. Dopóki silnik nie złapał trochę temperatury to uwielbiał sobie zgasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i ogólnie w momencie jak puszczało mu się gaz. Nie znalazłem rozwiązania, przyzwyczaiłem się do tego, nawet nauczyłem się automatycznie puszczać sprzęgło i smyrać jednocześnie pedał gazu co by podtrzymać go przy życiu :P Problem cudownie rozwiązał się po regulacji zaworów. Nie robiłem tego sam, robił to mechanik bo ja nie miałem czasu, a klekotały już potwornie. Czy coś zrobił przy okazji tej regulacji? Nie wiem...jeśli tak to nie przyznał mi się do tego. W każdym bądź razie od tamtej pory, a było to prawie dwa lata temu, zapomniałem o problemie gaśnięca silnika.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, minęło kilka dni. Dziś -2 na dworze i problem się nasilił... Jechałam tylko na benzynie i po nagrzaniu zgasł mi z 4 razy. Zauważyłem że na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu jak dodam gaz to się zadławi, obroty spadną i zaraz wzrastają. Obecnie trzyma obroty ok 500.

Świece z kablami wymienione jakieś 20tyś km temu.

Przepustnica elektroniczna wyczyszczona, nie ma silniczka krokowego

Co robić dalej?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz ,że wymieniłaś świece z kablami- to jaki masz silnik 8v czy 16v. Czujniki do sprawdzenia, popsikaj plakiem okolice przepustnicy, filtra powietrza. Jest parę tematów na forum o tej przypadłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16v, chodziło o cewki nie "kable" :D

Plakiem popsikałam okolicę przepustnicy, filtra i kolektora. Nie ma żadnej nieszczelności, chodzi jak samo jak przed....

Pozostaje mi sprawdzić czujniki, ale jak? nie wiem czy sobie poradzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!