Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świece - wymiana.


aloisy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam megi z 2002r niestety od początku jesieni ma problem z odpalaniem na zimnie. Teraz było kilka dni ciepłych i problem znikł. Mój mechanik mnie ściemnia że świece są ok i że to problem gdzieś indziej. Kazałem mu pokazać mi świece a on że to skomplikowana oparach i jej się nie podejmie. Od jakiegoś czasu podlewam je niemieckim środkiem penetrującym by ułatwić to zadanie. Ale nie wiem gdzie w zielonej górze podejmą się tematu. Może ma ktoś ma jakieś zaufane warsztaty?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz oporność świec i wtedy będziesz wiedział, czy są dobre.

W tym silniku nie powinno być problemu z wymianą świec, chyba że nie były wymieniane od nowości.

Zapytaj od niczego ile wezmą za to w ASO, oni nie mogą odmówić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wi mieniem ich od 7 lat a nie wiem kto tam wcześnie je wymieniał i czy w ogóle to robił. Jeżeli chodzi o oporność to jaka powinna być ? W ASO będzie to chyba kosztować więcej niż wynosi wartość auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób standardowy test świec żarowych, tzn. podaj przewodem zasilanie z akumulatora na każdą i sprawdź czy jest przy tym iskrzenie. Jeżeli jest to świece są OK. A wymiana świec w tym aucie to prościzna. Trzeba mieć tylko wysoki klucz nasadkowy 10. Na zimnym silniku spokojnie możesz spróbować je wykrecić.

 

1.9 DCI z tym aucie nawet jeżeli ma wszystkie świece przepalone, a nie ma specjalnego mrozu pali bez problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co jest nie tak jak wystarczy temp. +4° i już czekam 47s żeby przekaźnik przestał bzyczeć i wtedy pali na dotyk? (dziś niestety tak było).

Chodzi mi też o trudność ich wymiany. To jest diesel i jak mi wiadomo operacja nie jest skomplikowana a świece są na wyciągnięcie ręki, ale możliwość ukręcenia gwintu wysoka :unsure:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei do sprawdzenia:

-oporność świec żarowych (mówi coś o ich stanie w przeciwieństwie do iskrzenia)

-napięcia zasilania na wszystkich świecach za pomocą woltomierza

-napięcia akumulatora podczas pracy rozrusznika

-odczytanie prędkości obrotowej silnika podczas rozruchu za pomocą interfejsu

-jaka temperatura jest podawana z czujnika do sterownika silnika

-wykonanie próby przelewowej wtryskiwaczy

-odczytanie za pomocą CLIPa ciśnienia na listwie wtryskowej podczas odpalania (min. powinno być ok. 240-300 barów).

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem oporność świec i wydaje mi się, że nie ma potrzeby dalszej diagnozy. Rezystancja jest od 1,5 do 2 Ohm. Tylko jedna sięga 3 Ohm. Sprawdziłem nowe i mają 6 Ohm.

To oznacza, że zużyte są co najmniej w połowie.

 

Dodano: 24 lis 2015 - 14:53

Jutro podejmuję próbę zmiany świec. Dziś w trakcie jazdy pojawiła się kontrolka świec. Mam świece i wiem ze auto przejechało na starych min 80 k. Jeżeli mi się nie uda to z warsztatem jestem umówiony na piątek. Zastanawia mnie jak jeszcze mogę sądzić resztę układu. Kable przekaźnik czy sterownik...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale wtedy zbadam napięcie jałowe a nie pod obciążeniem. To kompletnie bez sensu. Świece muszą się grzać, wtedy będzie widać spadek napięcia. Jeżeli świece są bliskie zwarcia wtedy powinniśmy zaobserwować napięcie poniżej 12V.

Nadal nie wiem jak ugryźć temat...

 

ps.kable układa się w ziemi?

Edytowane przez aloisy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!