Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośne stuki silnika i nierówna praca


ENimen6128

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Objawy :

- bardzo głośne stukanie w górze/środku silnika. Odgłos metaliczny naprawdę bardzo głośny (znacznie głośniejszy od stukającej panewki (szukałem na Youtube dla porównania))

- nierówna praca, przebieranie

 

Powstanie awarii :

- bardzo dynamiczna jazda na obrotach 3-5 tys przez ok 3-4 minuty

- silnik letni/ zimny (2h przerwy od wyłączenia silnika)

- najpierw podczas jazdy wyskoczył błąd wtrysków po czym silnik się wyłączył

- nie odpalił ponownie - rozrusznik tylko na sekundę zaskoczył

- gdy silnik trochę ostygł rozrusznik kręcił ale auto nie odpaliło

- gdy silnik stał 3h auto odpaliło bez żadnych błędów na desce ale pojawiły się w/w "objawy"

 

Auto:

- Scenic '04

- 1.9 dci 120km

- przebieg 270tys.

- turbina ma ok 60-70 tys.

 

Z góry dziękuję za wszelkie porady/info

- Auto mam nie długo i nie posiadam kabla do sprawdzenia błędów

- Po kolei odpięte wtryski nie robią różnicy

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny dźwięk występuje gdy pęknie karbowana rurka łącząca kolektor wydechowy z zaworem EGR. Jest naprawdę głośno w okolicach głowicy. Silnik nie ma mocy. Włóż rękę za silnik i niech ktoś dodaje gazu. Jak wyczujesz przedmuchy to jest to. Ale to jest wersja optymistyczna :D bo równie dobrze może być coś znacznie gorszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest założony właściwy pasek od tego modelu?

Warto by było ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić do się dzieje z górą, kiedy słychać stuknięcia przy kręceniu rozrządem.

Sprawdzałeś to ciśnienie sprężania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Diagnoza :

 

1. Uszkodzony czujnik na listwie (150zł)

2. Uszkodzony od wilgoci sterownik silnika (250zł)

3. Odwrotnie przykręcona stopa korbowodu - śruby się poluzowały

4. Korbowód starł w pył panewki i porysował wał

5. Przez luz na korbowodzie tłok uderzał o zawory

 

Morał:

 

Po kupnie auta lepiej samemu wszystko co tylko możliwe sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!